Aktivnosti u DV Ivana Brlić Mažuranić

Podržavajući dječji interes za slikovnice i scenski izričaj, nakon javnog nastupa na manifestaciji „Darujmo djeci kazalište“ s „Najotmjenijim divom u gradu“, odgajateljice su odlučile uključiti se u međunarodni projekt NAŠA MALA KNJIŽNICA. U sklopu projekta na prezentacijskom roditeljskom sastanku upoznale su roditelje s ciljem i sadržajem projekta. Prezentirale su roditeljima aktivnosti iz područja razvoja čitalačke kulture, ujedno ih upoznavajući sa projektima u koje su uključene: „Vrtić u kvartovskom kinu“ i „Škole za Afriku“. U skladu s navedenim roditeljima je bio prezentiran plakat koji su izvjesile na vidljivom mjestu u skupini. U sve projekte nastojale su uključiti roditelje, sustručnjake i tehničko osoblje kao partnere u odgoju i obrazovanju djece. U sobi dnevnog boravka, u suradnji s domarom, postavljene su nove police kako bi se oformila „Naša mala knjižnica“ koju su obogatile časopisima, enciklopedijama, slikovnicama skupine, slikovnicama iz knjižnog fonda vrtića te onima koje su roditelji donirali. Usto su provodili redovito čišćenje slikovnica vaticom i profesionalnim sredstvom za čišćenje. U novo oformljenom kutiću postavljene su i izrađene lutke potrebne za dramsko-scensko proigravanje. U suradnji s roditeljima izradili su podnu svjetiljku koju su koristili kao uvertiru u početak čitanja, uvodeći time i dnevni ritual unutar skupine. U putujućem kovčegu djeca su mogla prema vlastitim željama i interesima ponijeti kući publikaciju iz knjižnice. Potom su mogla svoje dojmove o spomenutom izraziti crtežom, ali i riječima zapisanim u putujućoj bilježnici uz pomoć roditelja. Integrirajući slikovnice iz projekta NAŠA MALA KNJIŽNICA  u ostale projekte, djeca su bila potaknuta na prepričavanje, dramsko-scensko proigravanje te su pritom bila motivirana za likovni izričaj. Slikovnica „Ružna petorka“ bila je izvrstan poticaj djeci na istraživanje životinjskog svijeta Afrike, u razvoju predčitačkih vještina, likovnom izričaju i u samoinicijativnom angažmanu djece i roditelja pri izradi lutkica u okviru projekta „Škole za Afriku“. Djeca su imala prilike pritom obogatiti svoje spoznaje, iskustvo i rječnik (marabu, safari, gnu, veliki afrički sup, baobab…). Sadržaj slikovnice integriran je sa sadržajima i radnim materijalima „Škole za Afriku“ što čini objedinjenu komponentu oba projekta. Oba projekta kod djece potaknula su asertivnost i toleranciju spram različitosti. U posjetu Interliberu djeca su obogatila, kako kućnu tako i knjižnicu skupine, novom slikovnicom Grubzonovo dijete kao poticaj na ranije pročitanu i aktivnostima popraćenu slikovnicu Grubzon“. Utisak koji je slikovnica Grubzon imala na djecu vidljiv je iz sveobuhvatnih aktivnosti u kojima su djeca rado sudjelovala. Prateći interese djece organizirali su i proslavu Grubzonovog rođendana u skupini čemu su se djeca naročito veselila. U slikovnicama koje su spomenute glavni likovi su životinje. Stoga su djeca, istražujući nazive životinja, staništa i prehranu obogatila spoznaju i pokazala veliki interes za žabe (zbog boja i opasnih svojstva: otrov). Prateći interes djece ponudile su djeci slikovnicu Divovsko skakutalo u kojoj je glavni lik malen i neustrašiv žabac. Djeca prepoznaju paralelu između malog mišića iz Grubzona i žapca iz Divovskog skakutala. Donose plišane životinje koje se spominju u slikovnici, a koje su se kasnije koristila u scensko-dramskom proigravanju izvodeći svoju točku u susjednim skupinama. Sam dizajn slikovnice djecu je asocirao na omot koji se nalazi na školskim udžbenicima starijih braća i sestara. Interes u skupini za „Divovskim skakutalom“ nastavlja se i dalje. Djeca su izabrala maskotu žapca za nastup na karnevalu u Gradu mladih.