Iskustva sudionika

Moje starije dijete sa svojim razredom sudjeluje u projektu pa smo NMK1 kupili za kućnu upotrebu. Svi smo zadovoljni projektom, puno se aktivnosti može izvoditi samostalno, što je idealno za naše mlađe dijete. Od iduće godine se i vrtićka grupa uključuje u projekt – svaka pohvala za inicijativu. (mama Irena)

Naš se vrtić uključio u projekt s mlađom vrtićkom skupinom. Iako smo na početku bili malo skeptični, nakon čitanja Plave patke uvjerili smo se da je odluka o sudjelovanju bila ispravna. Djeca su, iako mlađe dobi, prema svojim razvojnim mogućnostima s velikim entuzijazmom sudjelovala u projektu. Svima preporučujemo da se uključe u ovaj divan projekt, sigurno neće požaliti! (V. A., odgojiteljica)

Sudjelujem sa svojim učenicima već treću godinu zaredom. Kod svih se učenika u razredu primjećuje velik napredak ne samo u čitanju, nego i u razumijevanju sadržaja. Uz NMK je i čitanje lektire postalo zabavna aktivnost, a knjige iz projekta su svake godine sve bolje. Iduće godine se prijavljujem s novim prvašićima jer sam zaista zadovoljna s projektom, knjigama i načinom kako se provodi. (P. T., učiteljica razredne nastave)

Tijekom prošle godine naš je vrtić po prvi puta sudjelovao u Našoj maloj knjižnici. Nastajale su divne aktivnosti kroz koje smo uvidjeli brojne dobrobiti ovog projekta – poticanje ranog čitanja, socio-emocionalni razvoj djece, razvoj kreativnosti, obogaćena je suradnja vrića s roditeljima, te sustručnjačka suradnja. Stoga, ove godine nastavljamo dalje s novim naslovima! (G. M., psihologinja)

Pozdravljamo ovaj projekt jer ćemo ove naše roditelje potjerati jos više čitati i ići u knjižnice, što je i dalje premalo prisutno u obiteljima, nažalost i štetu djeci. 

Mi aktivno mijenjamo sve, hvala i vama na trudu oko ovog sjajnog projekta. 

(odgojiteljice)

Mi smo u školi dijelili jedan komplet na 3 razreda. Ove godine smo s oduševljenim roditeljima dogovorili da nam sufinanciraju kupnju više kompleta kako bismo svi mogli istovremeno čitati. Hvala profesorici Aniti Peti Stantić na krasnim predavanjima, a posebno prevoditelju Krnicu na predavanju o prevođenju za djecu. Podržavamo Okrugli stol NMK i nadamo se da će se nastaviti održavati. (A. T., učiteljica)

Najljepše zahvaljujem organizatorima i voditeljici projekta na velikom trudu i suradnji! Raduje me što sad i roditelji mogu vidjeti svoje učenike kao aktivne sudionike projekta. Učenici pokazuju veliko zadovoljstvo odabranim knjigama i aktivnostima koje su predložene, a koje su oni sami birali i proširivali. Tijekom projekta učenici su stekli razna znanja, vještine suradnje i grupnog rada, razvijali su kritičko mišljenje i toleranciju. Pohvaljujemo ovaj projekt i veselimo se daljnjoj suradnji! (G. G. P., knjižničarka)

Projekt je dobar i super je što dobijemo knjige, ali mislim da su slikovnice preteške za vrtić. Teme su i nama odraslima teške, smrt, odvajanje, bolest, zašto opterećivati djecu s tim? Neke slikovnice smo pročitali ali se nismo bavili zadacima. (H. S., odgojiteljica)

Imam super iskustva s projektom i djecom. Po meni su online radionice malo preteške. Znam da nije obavezno sudjelovati pa sam odslušala samo dio, ali moje mišljenje da je malo prekomplicirano pratiti dizajn i sve. Samo kad sam uzela doma slikovnicu na koju sam taj dan slušala predavanje sam uspjela malo pohvatati. Možda nekim kolegicama i je super, ali moje mišljenje je da nije potrebno nama u vrtiču da tako detaljno obrađujemo slikovnicu za djecu. (L. B., odgojiteljica)

Naš vrtić je pršle godine prvi puta sudjelovao i jako su nas zainteresirale online radionice. Mlada kolegica Danijela se jako trudila prikazati važnost ilustracija i teksta i kako djeluju na dijete. Uključili smo se i ove godine u 3 odgojne skupine i drago nam je da jesmo. Ove godine su radionice bile puno konkretnije i nekako bolje, vidi se po predavanjima da se i voditeljica usavršava i sve je nekako bilo puno kompaktnije. Mi same smo bolje razumijele i doživjele slikovnice pa smo ih i s djecom mogle bolje i drugačije čitati. Više ne čitamo listajući, nego gledamo i linije, i stranice, i ilustracije, boje, kako što na stranici izgleda i čini nam se da bolje i dublje čitamo. Kreativna knjižica nam je pomogla u početku da malo “mislimo” o slikovnicama, ali ostale aktivnosti smo sami osmislili i baš smo se uživili u projekt. Djeca su nam jako zadovoljna. Već smo se prijavili za novi ciklus, nadamo se da će voditeljica Danijela i dalje raditi online radionice. Ove godine ćemo i mi izlagati. Veliki pozdrav svim kolegicama, voditeljici Danijeli i Ibis grafici! (skupina anonimnih odgojiteljica)

Vrtić u koji idu moja djeca sudjelovao je ove godine prvi puta u projektu. Dobili smo kući radne bilježnice i knjige na čitanje, ugostili smo lutka kojeg smo vodili na izlet. Moja djeca su bila van sebe od sreće.

Ali u projektu sam sudjelovala i ja kao roditelj – učlanila sam se u knjižnicu nakon više od 10 godina, održala sam s tetama u vrtiću čitaonicu i radionicu, s drugim mamama sam pekla kolače od borovnica za vrtićki dan borovnica u sklopu projekta… nisu profitirala samo moja djeca nego i ja.

Preporučujem projekt svima koji me žele slušati, bravo za vas! (mama Martina)

Po prvi smo puta ove godine sudjelovali u projektu. Budući da smo se prijavili sa skupinom tro- i četverogodišnjaka, nismo uspjeli sve odraditi, ali djeca su uživala i uspjeli smo organizirati puno lijepih aktivnosti s roditeljima. Nama odgajateljima su online radionice najbolji dio projekta. Voditeljica Danijela izvrsno prezentira knjige i kako ih čitati – nismo se dosad susrele s takvim pristupom. Sada mi same drugačije pristupamo slikovnici i konkretnije koncipiramo aktivnosti za djecu, što se vidi i u našem svakodnevnom radu. Pridružujemo se i iduće godine s istom skupinom i jednom pripravnicom i jedva čekamo. A Vama Danijela neizmjerno hvala na svemu. (Maja, Sara i Vesna)

Uključili smo se u projekt nakon što smo pročitali NMK novine. Mislili smo da bi bilo zgodno uključiti se u projekt koji se toliko trudi prikupiti sudionike, a novine su nam se baš svidjele. Nismo pogriješili. Djeca su bila oduševljena (iako su im neke knjige, tj stripovi bili malo djetinjasti jer su 4. razred), a primijetile smo da i jezično izražavanje postaje sofisticiranije jer su naša djeca osim knjiga iz projekta počela čitati i lektiru. Nastavljaju projekt u NMK3 sa svojom nastavnicom hrvatskog jezika i to nas baš veseli. (učiteljice S. i V.)

Provodim već nekoliko godina projekt u jednoj gradskoj knjižnici. Isprva sam se bojala da neće biti odaziva djece pa sam počela s jednom manjom skupinom učenika 2. razreda. Sada, 4 godine kasnije, imam 4 skupine učenika od 6 do 10 godina koji jednom tjedno dolaze na čitanje i aktivnosti. Sve me to jako raduje. Svaka pohvala organizatorima! (B. L., knjižničarka)

Izvrstan projekt, jako dobre knjige i aktivnosti. Učenici sami smišljaju igre i zadatke nakon čitanja. Ove godine su dobili i nagradu i jako su sretni. Čekamo odobrenje ravnatelja za ponovo uključivanje u projekt. Izvrstan, izvrstan projekt.  (V. V., knjižničarka)

Sudjelovala sam kao pripravnik u ovom projektu, a online radionice su mi puno pomogle u pripremanju aktivnosti za stručni ispit. Voditeljica radionica gđa Danijela je stručna i puno nam je pomogla savjetima. Sad kao odgojiteljica krećem u projekt sa svojom skupinom. (odgojiteljica Laura)

Prve godine nam je projekt financirala škola. Bili smo ugodno iznenađeni knjigama i projektom, no škola nam nije mogla financirati ponovo uključivanje. Uz pomoć roditelja smo organizirali radionicu i aukciju dječjih radova. Skupili smo dovoljno novaca za jedan komplet i ponovo smo se uključili. Sad sudjelujemo već nekoliko godina, svake godine organiziramo aukcije, a sve više roditelja se direktno uključuje u provedbu projekta u školi. Djeca vole sudjelovati, dobivali su i nagrade i knjige im se jako sviđaju. Samo naprijed, Naša mala knjižnico! (učiteljica Mirela)

Već treću godinu zaredom sudjelujemo u projektu. Prošle godine smo izdavali časopis koji su pisala i uređivala djeca, a ove godine smo upoznali medijske alate i pokrenuli svoju web stranicu (koja nije javna). Djeca sama pišu sastavke, objavljuju novosti i slike, uređuju crteže. Naša mala knjižnica nas je potaknula da koristimo tehnologiju za učenje, a ne samo za zabavu. Svakako nastavljamo druženje u NMK3! (L. L., knjižničarka)

Evo samo malo mog razmišljanja, ove godine učiteljica i ja(knjižničarka) radile smo projekt u njenom prvom razredu – boravku. Najveći problem je što prvašići tek u drugom polugodištu nauče sva slova i zapravo sve tekstualne zadatke nažalost nisu mogli rješavati sve do kasnije. Iz toga smo izvukli dva rješenja – ili ćemo uzeti vrtićki paket za iduću godinu, ili ćemo projekt provoditi u 2. ili nekom višem razredu. No, sve u svemu, pohvale za vaš trud, svake godine sudjelujemo i nastavit ćemo jer smo prezadovoljni projektom, i mi i djeca. Hvala!

 

Ja sam veoma zadovoljna ovim projektom. Djeca su jako dobro reagirala, a problemi s kojima sam se suočavala bili su nedostatak vremena za projekt jer nisam razrednik već knjižničarka i čitanje stripova. Bilo je jako teško djeci interpretirati stripove a da svi shvate tekst i vide ilustracije jer smo imali samo jedan komplet knjiga. Kreativne knjižice su odličnie kao i kreativni zadaci. Meni je nedostajalo malo više motivacije razrednih učiteljica, no ne zbog toga što nisu htjele suradnju, već zbog brojnih drugih obaveza i problema u razredima. Svima u ovom projektu velika hvala i sve pohvale.

 

Cijeli projekt Naša mala knjižnica je izvrsno osmišljen i potaknuo je moje učenike na čitanje. Svidjele su im se slikovnice koje su ¨drugačije¨ od onih koje oni inače čitaju. Na kraju projekta znam što bih promijenila, ali za prvo sudjelovanje jako sam zadovoljna.

 

Nažalost škole-partneri nisu poštivali rokove u vezi slanja knjižnog junaka tako da je taj dio ispao dosta kaotičan i loše su učenici reagirali kad im lutka nije došla, a očekivali su je. Osim toga sve ok.

 

Izvrstan projekt. Rad na projektu danas sam predstavila na Županijskom stručnom vijeću knjižničara Ličko-senjske županije i pozvala ostale škole da se pridruže projektu 2023./2024. Sve pohvale s naše strane.

Iskustvo je bilo veoma pozitivno tako da se nadam (i vjerujem) da ćemo još godinama biti partneri u NMK avanturi!

 

Prijedlog je digitalizirati knjige koje su uključene u projekt. Posebno ako su stripovi u pitanju. Ilustracije su odlične, a da ih možemo koristiti na velikom platnu…gdje bi nam bio kraj!

 

Divan i dobro osmišljen projekt. Radi se vrlo opušteno, bez prisile da nešto moraš… Uživali smo svi. Hvala Ibis grafici i Vama Danijela!

 

Ovakav vid rada i edukacija je neizmjerno potreban svima koji rade s djecom. Prepoznati kvalitetnu slikovnicu je vrlo važno, a ponekad i teško.Predlažem i molim ukoliko je moguće organizirati edukacije o slikovnicama i dječjoj književnosti općenito, ne isključivo u sklopu projekta.

 

Žao mi je priznati, ali nisam bila u mogućnosti u potpunosti iskoristiti potencijale koje nudi ovaj projekt. Sudjelovala sam samo u nekim projektnim aktivnostima i mislim da bih se sljedeće godine trebala puno više uključiti u ovaj projekt, a smanjiti obaveze koje sam ove godine imala u okviru drugih aktivnosti koje su mi oduzimale vrijeme i nisam se zbog njih mogla posvetiti projektu NMK. No, to je ujedno i velika pozitivna strana ovog projekta koji dozvoljava da se uključiš sukladno svojim mogućnostima i ne nalaže da se odrade baš sve ponuđene aktivnosti – jako mi se sviđa ta “izbornost” u ovom projektu.

 

Projekt je izvrsno osmišljen, koordinatori izuzetno suradljivi i ljubazni, a informacije pravovremene. Sljedeće godine opet smo s vama! Sve pohvale za poticanje čitanja od najranije dobi!

Želite li s nama podijeliti svoje iskustvo?

Pišite nam na nmk@ibis-grafika.hr