- O NAMA
- O PROJEKTU
- OLL/en
- Aktivnosti
- Galerija 2024./2025.
- NMKolumna
- NMKalendar
- FORUM
- PRIJAVITE SE!
- O NAMA
- O PROJEKTU
- OLL/en
- Aktivnosti
- Galerija 2024./2025.
- NMKolumna
- NMKalendar
- FORUM
- PRIJAVITE SE!
Registrirajte se svojim imenom i prezimenom i postanite dio interaktivne NMK zajednice! Komentirajte, razmjenjujte mišljenja i profesionalno se povežite s kolegama i kolegicama u projektu. Učinimo ovaj forum mjestom za učenje i stjecanje novih profesionalnih iskustva!
Prije početka korištenja Foruma, molimo vas da pročitate Pravila ponašanja i Upute za korištenje.
Molimo vas da komunikaciju održavate primjerenom, pristojnom i poticajnom. Svoje objave objavljujte u odgovarajuće teme. NMK zadržava pravo moderiranja i kontrole sadržaja – svi neprimjereni sadržaji i komentari, vrijeđanja i drugi oblici neprimjerene komunikcije bit će izbrisani, a autori takvih sadržaja bit će blokirani. Nepoštivanje GDPR odredbi kao i nepridržavanje zakona RH bit će prikladno sankcionirani.
U skupini Suncokreti (DV Ploče PO Staševica), djeca su kao prvu NMK priču izabrala upravo Djevojčica i medo.
Djeca su slikovnicu istraživača vizualno te ponuđenim slavnim tijestom izradila svoje medvjediće.
Također, djeci su ponuđene i slike te enciklopedije o svemiru, gdje
su istraživali zviježđa Velikog i Malog Medvjeda te se likovno temperama izražavala prema viđenom.
Vrlo rado rješavamo i zadatke iz kreativne knjižice pa su tako nastale i razne lutkice na štapiću, od različitih materijala, te se svakodnevno koriste u raznim igrokazima iz dječje mašte.
OŠ Plaški - PŠ Saborsko
Druga slikovnica koju smo obradili u prvim razredima matične i područne škole te posebnom razrednom odjelu bila je slikovnica ''Djevojčica i medo'' V. Kosturanova.
Aktivnosti koje smo proveli su sljedeće:
-čitanje slikovnice i razgovor o pročitanom
-razgovor o učeničkim plišancima (imaju li plišanca, koje su mu ime nadjenuli, kojih se sve igara igraju s njim i sl.)
-rješavanje zadataka iz kreativnih knjižica
-istraživanje enciklopedija i razgovor o medvjedima (koje vrste medvjeda postoje, u kojim krajevima svijeta obitavaju, čime se hrane, što je hibernacija ili zimski san i dr,.)
-izrada dekice za medvjedića (učeničke radove smo izložili na pano u školskoj knjižnici)
-skakutanje po medvjeđim tragovima (razgibavanje između aktivnosti)
Maja Knežević Djak, školska knjižničarka
Mirisi blagdana u 1. razredu OŠ Mahično uz slikovnicu "Djevojčica i medo"
Ako ste još uvijek uvjereni da je petak 13. nesretan dan, učenici 1. r. OŠ Mahično, njihova učiteljica Renata Sambol i knjižničarka Svjetlana Basara će vas jednostavno razuvjeriti. Naime, upravo u petak, 13. prosinca 2024., sastali su se kako bi uživali u slikovnici makedonskoga autora Vaneta Kosturanova „Djevojčica i medo“ te u kreativnim aktivnostima koje su osmislili vrijedni voditelji projekta Naša mala knjižnica 1. Ovoga su puta izrađivali medvjediće od slanoga tijesta i izvrsno se zabavili! Njihove medvjediće možete pogledati u ovom kratkom filmu, a ovdje pak sve što se zbivalo u učionici.
Zdravi i veseli blagdani svima! ❤️
DV Slavuj (Sveta Nedelja)
Skupina Šafrani (djeca u dobi od 5.godina)
Djeca su za prvu slikovnicu odabrala slikovnicu "Djevojčica i medo". Odgojiteljica je djeci približila slikovnicu na način da smo prvo razgovarali o samoj naslovnoj stranici, a onda pročitali slikovnicu. Razgovarali smo o pročitanom i o tome tko je tvoj super junak i zašto. Nakon izjava, djeca su crtala drvenom bojicom svog superjunaka.
Sljedećega dana djevojčice samoinicijativno traže medvjeda u enciklopedijama i crtaju ga. Tako su nastale i lutke na štapu djevojčice i mede, te je uslijedila dramatizacija u scensko-dramskom centru. Nadalje, djeca oslikavaju velike likove od kartona djevojčice, mede i kućicu. Dramatizaciju smo uvježbali i u goste pozvali susjednu skupinu.
Likovi od kartona stavljeni su u predprostor skupine kako bi se i roditelji mogli slikati sa svojom djecom.
Od pedagoški neoblikovanog materijala (različite kutije, tuljci, poklopci..) djeca su izradila i vremenski stroj. Nakon same izrade vremenski stroj je oslikan temperom. I onda je uslijedio razgovor Čemu služi vremenski stroj?
TIN: "Vrijeme ne možemo zaustaviti, vrijeme prolazi. Naš vremenski stroj bi mogao prizvoditi i grmljavinu i kišu i snijeg.."
STJEPAN: "Sjećam se kad sam bio mali, sad sam narastao. Teta, to vrijeme prolazi, a mi rastemo."
Skupina "Suncokreti" iz Dv "Izvor" u Zagrebu, za prvu slikovnicu izabrala je "Djevojčicu i medu". Iako smo imali izazovan period (zbog novonastale situacije u vrtiću i nekih nenadanih radova bili smo spojeni još dvije skupine što baš nije olakotna okolnost), djeca su bila jako aktivna, kreativna, maštovita, toliko ideja, aktivnosti...Uspjeli smo zaraziti djecu iz skupina koje su nas ugostile i zajedno smo radili prekrasne stvari. Suncokreti su za jednu od aktivnosti odabrali nacrtati grad za djevojčicu i medu. Tako je nastao grad po uzoru na umjetnika James Rizzija, drugi je bio "Maštograd" također za djevojčicu i medu. Uz ovu slikovnicu, djeca su se prisjetila slikovnice "Djevojčica i grad" te "Nevidljiva kuća" koje smo ponovo pročitali po ne znamo koji put 🙂 . Ovo nam je 3.godina sudjelovanja u ovom kako djeca kažu genijalanom projektu. Svaka godina nam donosi nova iskustva, nova saznanja, rađaju se nove ideje i sve smo kreativniji i bogatiji. Hvala na prilici!
"Suncokreti" i odgojiteljice Terezija Zakarić i Željka Kovačević Kruljac
U "Suncokretima" dob djece je od 2,10 do 6,5 godina. U likovnoj aktivnosti crtanja djevojčice, mede i grada sudjelovala je većina djece iz skupine. Prekrasno je bilo vidjeti kako starija djeca pomažu mlađoj, bodre ih u njihovom likovnom izražavanju, daju poneki savjet kako nešto savladati ako naiđu na problem...Nastaju prekrasni zajednički crteži, još jedan grad gdje su uz likovno izražavanje koristili i neke druge elemente (tuljci, lika, filteri za kavu...). Nastaju drveća - šuma. U vrijeme boravka na zraku, djeca su tražila različito lišće te su na kartonu flomasterom nacrtala stablo koje su zatim ukrasili prikupljenim lišćem.
"Suncokreti" žele napraviti svog knjižnog junaka medvjeda...kreanula je izrada. Jedna djevojčica uz pomoć prijatelja, crta na platnu medvjeda. Pokušavali smo malo sami šivati, ali u želji da medo bude čvrst i dugotrajan, djeca dolaze na ideju kako bi mogli zamoliti našu tetu Milku (naša švelja u vrtću) za pomoć. Naš medo je još u izradi...veselimo se kad će biti gotov. Djeca su rekla kako će Plava patka (naš knjižni junak iz priče "Plava patka") i jež (iz priče"Kako zagrliti ježa") dobiti novog prijatelja 😊 . Također su nacrtali i oslikali veliko drvo, djevojčicu i grad.
Druga slikovnica koju smo za čitanje u sklopu projekta odabrali bila je od autora Vane Kosturanov "Djevojčica i medo". Slikovnicu smo čitali u predblagdanskom periodu, te smo odlučili napraviti privremenu razmjenu plišanaca. Svako dijete je odabralo jednog plišanca kojeg je donijelo u vrtić te ga zamijenilo s plišancem jednog od svojih prijatelja.
Razmjena plišanaca trajala je cijeli prosinac, stoga su po povratku u vrtić nakon praznika djeca donijela zamijenjenog plišanca i putopis o provedenom zajedničkom vremenu na praznicima. Putopis je kroz fotografije popraćen aktivnostima koje je plišanac doživio u novoj obitelji.
Slikovnica "Djevojčica i medo" je na djecu iz starije vrtićke skupine "Pužeki" ostavila dubok dojam. Razgovarali smo što je Djevojčici medo značio te da li smo i mi imali ili još uvijek imamo plišanca ili igračku koja nam je najdraža. Dogovorili smo se da ćemo u vrtić donijeti svoje plišance i predstaviti ih jedni drugima te opisati zašto su nam oni toliko važni. U skupini trenutno provodimo i (CAP - program prevencije zlostavljanja djece)pripremne aktivnosti, a slikovnica "Djevojčica i medo" nam je uvelike pomogla približiti djeci pojmove "siguran, jak, slobodan" jer smo zajedno spoznali da se uz naše plišance ili drage prijatelje osjećamo sigurno baš kao i djevojčica iz priče uz medu.
Mihael: "Imam svoju pčelu, osjećam se sretno jer kad idem spavati ona me zagrli."
Nolin: "Moja Mašnica je uvijek uz mene i ona me usrećuje i grlila sam ju kad sam se bojala potresa."
David: "Moja plišana maca se zove Bucko, jako sam siguran s njim, nekad me gleda dok se igram, a nekad spava sa mnom."
Marta:" Kad idem spavati kod bake uzmem svoj jastučić jer miriše na mamu pa se ne bojim mraka."
Sara: "Ja sam donijela knjigu "Čovpas" jer se dok čitam osjećam najljepše."
Djeca se poistovjećuju sa likovima tako da su uživala u ponuđenim aktivnostima. Izrađivali smo lutkice, modelirali, crtali, slagali i brinuli se za Medu. Osmislili smo "vremenski stroj", slagali grad za igru skrivača lutkica i mede. Spoznali smo koliko smo sretni kada smo sa prijateljima sa kojima stvaramo lijepe uspomene.
Pozdrav od "Pužeka" iz DV Zvirek, Stubičke Toplice.
ZAŠTO JE SLIKOVNICA "DJEVOJČICA I MEDO" PRVA SLIKOVNICA KOJU BIRAMO?
Upravo iz osobine razvoja djece u skupini naših "Turbolimača" koji pune 5 godina. Nekolicina djece još uvijek rado nosi u vrtić prijelazni objekt koji
im pomaže u njihovom procesu prilagodbe na okolinu u kojoj borave. Znamo da, prijelazni objekt imaja vrlo značajnu ulogu u psihološkom razvoju, ali i razvoju dobrobiti kod djece. On je nezamjenjiv jer je prožet djetetovim osjećajima i iskustvima primarnog skrbnika koji mu olakšava prijelaz iz primarne ovisnosti u neovisnost, odnosno olakšava mu proces prilagodbe ili adaptacije.
AKTIVNOST: izrada čitalačkog centra
Opis aktivnosti: razgovor sa djecom o tome gdje se nalazi naša gradska dječja knjižnica.
Kako izgleda ta građevina? Da li je u kući ili zgradi? Da je netko učlanjen i što to znači? Kako se može učlaniti? Da li odlaze u knjižnicu, koliko često? Što se tamo radi? Kako izgleda prostor, sobe? Što ima unutra? Što je to knjižnica?
Izjave djece:
Deni- …”knjižnica je za čitanje i pričanje i ima igraonicu”
Jakov H.- …”to je kuća u kojoj se posuđuju knjige i slikovnice”
Andrija- . ..to je velika zgrada, kuća je sitnija od knjižnice, ima puno soba i polica”
Leo- …”u knjižnici ima puno knjiga za velike i male, a možeš si uzeti i doma i čitati”
Nora- …”ja idem u knjižnicu s tatom i sama si biram knjigu i onda ju opet vratimo natrag”
Naša gradska knjižnica u Varaždinu nalazi se u povijesnoj zgradi “Vili Bedeković”. U knjižnici je učlanjeno 13-tero djece iz skupine. Kod izrade čitalačkog kutića zbog izravnog i neposrednog iskustva djece izgradili smo si svoju NMK, kutić za čitanje.
U prvom planu željeli smo istaknuti slikovnicu koju obrađujemo, pa smo pripremili poseban balkon ili lođu na kojem će biti djeci vidljiva, istaknuta i uvijek dostupna.
U naš "dvorac" djeca su zavirivala kroz mala vratašca gdje su ih u njegovoj unutrašnjosti svakodnevno dočekala razna iznenađenja i poticaji koje su pripremile odgojiteljice.
Ostvareni ciljevi: njegovati volju i želju za čitanjem, razvoj analitičke i govorne vještine, poticanje logičkog razmišljanja, potaknuti i razvijati kod djece interes za knjige i čitanje, upoznavanje s procesom čitanja, motiviranje djece na samostalno čitanje.
AKTIVNOST: čitanje i predstavljanje slikovnice “Djevojčica i medo”
Ova prekrasna slikovnica koja govori o jednoj djevojčici i o jednom medi, otvaraju nam vrata svojeg svijeta, koji je jednako tako običan kao i neobičan. Svo vrijeme provodeći djevojčica i medo, zajedno otkrivali su mnoštvo novih stvari.
Opis aktivnosti: dijaloško čitanje slikovnice i ostavljamo je u čitalačkom centru da djeca njome manipuliraju, izmjenjuju promišljanja i zapažanja.
Ostvareni ciljevi: zainteresirati djecu za priču, potaknuti maštu i promišljanje, potaknuti uživljavanje u priču, obogačivanje vokabulara, kritičkog razmišljanja, poticanje kreativnosti i mašte, poboljšanje koncentracije.
Izjave djece nakon čitanja slikovnice:
Niko - …priča je o djevojčici i medu. Sviđa mi se da su se vozili brzo i da im je kosa išla brže
Edo - …sviđa mi se kako su se igrali skrivača, vani u selu
Dorijan - …sviđa mi se čalolija iz knjige kada su čitali
Janja - …a meni kada su zajedno spavali
Franka - …djevojčica i medo su se sanjkali, vidjeli su pahuljice i slušali tišinu
Jakov H. -...sviđa mi se kada su plivali pod vodom i vidjeli kita
Andrija - …kad su vidjeli leteći brod, a zapravo je to mjesec
Izabela - …sviđa mi se da su sve radili zajedno i spavali
Lena - …meni se sviđa da je na početku djevojčica grlila medu
Erik -...na kraju priče djevojčica se povećala a medo se smanjio ...narasla je
Adrijan - …a djevojčica si je našla prijatelje…
Lorena - …a medo je ostao sam…
Opis aktivnosti: boraveći na zraku, šetnjom bližom okolicom vrtića, naišli smo uz jednu ogradu kuće na potrgani i polomljeni pampas. Ponjeli smo ga sa sobom.
U holu vrtića, prije nego smo ušli u sobu dnevnog boravka, smo ga opipali, pomirisali, dodirivali. Kasnije su našla djeca iznenađenje u NMK te davala izjave i asocijacije na što ih ovaj pampas podsjeća.
Asocijacije su bile: kosa, vuna, kukuruz (klip), oblak, maslačak, trava, dekica, jastuk, tješilica, raketa, metla, snijeg, plišanac, rep od vjeverice, rep od konja, moja kosa, maca, medo, krevet, pahuljica, pero…
Ostvareni ciljevi: razvoj senzibiliteta osjeta i povezivanje s nečim poznatim, razvoj spoznaje, poticaj na logičko razmišljanje, obogaćivanje vokabulara.
AKTIVNOST: “Ja i moj plišanac”
Opis aktivnosti: potaknuti pričom djeca su počela donositi svoje plišance. Dogovor je bio da svako dijete donese svoju omiljenu stvar, igračku, dekicu ili plišanca u vrtić. Potaknuli smo ih da “predstave “ svog plišanca ili igračku koju su donijeli i ispričaju nam što im on predstavlja, znači i što sve rade zajedno. Zašto im je baš ta igračka toliko draga i posebna, po čemu je drugačija od drugih igračaka?
Ostvareni ciljevi: pozitivan utjecaj na zdrav razvoj djece, pružanje utjehe i sigurnosti kad je to djetetu potrebno, poticaj i razvoj govornih vještina, poticaj empatije i osjećaja brige prema igrački i među djecom međusobno
Izjave djece:
Eva Z. “DIVLJA MAČKA- moj plišanac, nosim ju k baki na spavanje i k sestrični Lari na igru
Eva R. “SOVICA”- lijepa mi je jer svijetli i pjeva. Kad sam bila mala ona me uspavljivala, sad je u košari za igračke
Franka “JEDNOROG” - imam ga još od “Limača”, nosila sam ga u vrtić, tješio me kada sam se plakala jer sam htjela mamu
Janja “DEKICA”- imala sam ju dok sam bila mala beba, pokrivala sam se s njom, išla k baki i dedi i svugdje
Jakov P. ” LAVIĆ” - čeka me doma na krevetu i stalno skupa spavamo
Katja “LAVIĆ”- isto se zove Katja, najdraži mi je, kad sam bila mala s njim sam spavala i igrala se. Sviđa mi se jer je mekani, topli i ima lijepi repić
Izabela “MEDEK”- uvijek smo skupa jer ga volim i nosim ga svaki dan u vrtić i spavam s njim, išli smo na more skupa, na sladoled i u grad
Edo “RAKUNKO”- imam ga još od kad sam bio mali, spavamo zajedno i skačemo na trampolinu, zajedno smo u novoj sobi
Lena “DEKICA” - dobila sam ju od svoje seke dok sam se rodila, nosila sam ju svaki dan u vrtić i dok sam bila mala, a sad me čeka u autu i mazimo se dok idem doma
Ella “MACA”- imam ju jako dugo, još dok sam bila mala, uvijek ju nosim sa sobom u vrtić, igram se s njom i spavam, stalno je s menom
Erik H. - “MALI PSIĆ”- dragi mi je i jako ga volim, jako je mekani i slatki, ne nosim ga sa sobom jer bi se mogel zmazati, čeka me u krevetu
U odgojnoj skupini “Minići”, potaknuta pričom “Djevojčica i medo” djeca su izradila svoje lutkice od kolaža i vune. Gotove lutkice koristili smo za oživljavanje priče i stvaranje novih dijaloga.
Također, djeca su uz pomoć odgojitelja zamijesila slano tijesto i oblikovala medvjediće, a nakon toga ostavila ih da se osuše na zraku.
U odgojnoj skupini "Minići" u Dječjem vrtiću "Ježeva kućica - Beretinec", od pedagoški neoblikovanih materijala kao što su plastične cijevi, aluminijska folija, čepovi, kartonska kutija, djeca su oblikovala svoj vremenski stroj. Djeca simbolično ulaze u stroj i “putuju” u zamišljenu šumu, a nakon toga svatko dijeli što je vidio ili doživio tokom putovanja. Putovanje vremenskim strojem odvelo nas je kroz razvojne mape gdje su se djeca prisjetila svog najranijeg djetinstva i prvih dana u vrtiću.
Slikovnicu "Djevojčica i medo" obradili smo kroz slijedeće aktivnosti:
simbolička igra: "Vremenski stroj"
izrada knjiškog junaka "Medo"
Slikovnica nam se jako svidjela, stoga smo odlučili da naš knjiški junak bude "Medo". Najviše smo uživali modelirajući sa slanim tjestom i igranjem u vremenskom stroju.
Odgojiteljica: "Gdje želiš otputovati sa strojem?"
Lana, 4 god:" Ja sam sa vremenskim strojem otputovala na Mars i vidjela sam svemirski brod!"
Bartol, 6,5 god:"Vremenskim strojem putujemo kroz vrijeme. Ja bi se vratio 200 godina unazad jer me zanima da li je tada tamo bilo ljudi."
Manuel, 4 god: " Ja ću otići u prošlost i vidjeti sve dinosaure i bikove."
DV Pahuljica, Po Lopar
U starijoj skupini "Trčeki" (DV "Ježeva kućica"), slikovnica se jako svidjela djeci, te nas potaknula na razgovore, razmjenu iskustava. Oživjeli smo svaki svog "medu" koji nas je negdje kod kuće čekao. Oživjeli smo uspomene, jer većina djece je predškolske dobi pa su došli do zaključka da je onaj prvi medo, plišanac ili igračka kod kuće malo i zapostavljen. Slikovnicu djeca rado listaju i prepričavaju, obzirom da je malo teksta u priči, većinu su upamtila, pa dodaju nešto i svoje, čime obogaćuju izračaj. Riješili smo zadatke u knjižicama, poigrali se igru "Mreža prijateljstva", izradili medvjediće od tijesta i lutkice. Lutke smo oživjeli u našem lutkarskom centru i svakodnevno se igraju s lutkama koje su sami izradili.
OŠ Antuna Mihanovića Petrovsko, 1.a i 1.b PO Slatina
Nakon što je knjižničarka Jasenka pročitala učenicima slikovnicu Djevojčica i medo, razgovarali smo o važnosti prijateljstva i pustolovinama koje su djevojčica i medo zajedno doživjeli. Učenici su iznosili svoja iskustva s plišanim i ''živim'' prijateljima te zaključili da je dobro imati više prijatelja odjednom. Ispunjavali su zadatke u kreativnim knjižnicama te dobili zadatak kod kuće izraditi lutkicu djevojčice. Sat smo završili igrom Krug prijateljstva kroz koju su djeca vježbala uputiti i primiti ljubazne i lijepe riječi.
OŠ Side Košutić Radoboj, 1.a, 1.b, 1./2.c PO Jazvine i PO Gornja Šemnica
Knjižničarka Jasenka pročitala je učenicima slikovnicu Djevojčica i medo. Učenici su pričali o svojim plišanim prijateljima i jesu li ih već prerasli kao i djevojčica u priči. Rado su riješili zadatke u kreativnim knjižnicama i odigrali igru ''Krug prijateljstva''. Bili su vrlo vrijedni i kod kuće napravili lutkice djevojčice.
S djecom vrtićke skupine Ribice iz DV Bistrac Ogulin tijekom prosinca i siječnja čitali smo i promatrali slikovnicu Djevojčica i medo.
Za vrijeme adventa djeca su u vrtiću uz pomoć odgojiteljica i roditelja izradili medenjake u obliku medvjedića.
Tijekom siječnja u Knjižnici smo izrađivali Knjižnični vremenski stroj i čitali o zviježđu Velikom i malom medvjedu, o zanimljivostima i životu medvjeda.
Knjižnični vremenski stroj postavljen je na ulazu na dječji odjel Knjižnice.
Opis aktivnosti: među igračkama koje su djeca donijela stavili smo jednog plišanca koji je već neko vrijeme među nama ali ga djeca nisu primjećivala. Zadatak je bio da, među svojim i tuđim igračkama pronađu jednog "gosta" kojeg nitko taj dan nije donio a među nama je već neko duže vrijeme. Došli smo do zaključka da ga je neko dijete vjerojatno ostavilo i zaboravilo. Da taj pesek ne bude tužan zato što je ostao sam (baš kao i medo, kad si je djevojčica našla prijatelje) odlučili smo mu poklonit pažnju, nježnost i ljubav. Odlučili smo se poigrati s njime i naći mu posebno mjesto u našoj sobi. Kasnije su djeca u slobodnoj, samostalnoj igri, samoinicijativno gradili kučicu za peseka, krevetić gdje bi mogao spavati, zdjelicu sa vodom, dekicu… jedan dječak ga je poželio odnijeti doma da ne ostane u vrtiću sam kada svi odemo svojim kućama.
Ostvareni ciljevi: razvoj empatije i suosjećanja kod djece, razvoj prosocijalnog ponašanja, poticaj na razvoj sposobnosti percipiranja drugih i njihovih osjećaja, poticanje na zdrave odnose među djecom i neposrednom okolinom (životinja), potaknuti razmišljanje o drugima.
AKTIVNOST: senzomotorička igra “Gdje je moj plišanac?”
Opis aktivnosti: djeca sa povezom na očima, po osjetu, opipu, dodiru traže i prepoznavaju svoju igračku. Ponuđeno im je do 5 različitih igračaka iste veličine i sličnog oblika.
Ostvareni ciljevi: istraživanje okoline pomoću svojih osjetila, obrada osjetilnih informacija u mozgu, senzorna integracija (povezivanje osjeta i podražaja sa mozgom), poticanje taktilnog sustava, snalaženje u prostoru, razvoj spretnosti i logičkog zaključivanja, razlikovanje suprotnosti (veliko-malo).
AKTIVNOST: "Mi gradimo prijateljstvo"
Opis aktivnosti: U NMK "Panda "djeca su pronašla pismo tj. dopis iz udruge "Zipka" (udruga za udomljenu djecu) sa poticajem da se uključimo u akciju prikupljanja slatkiša kako bi razveselili i uljepšali nadolazeće blagdane djeci koja su štićenici doma za nezbrinutu djecu.
U razgovoru s djecom potaknuli smo ih na razmišljanje i pokazivanje suosjećanja za druge koji imaju iste potrebe i želje kao i mi, kao i sva djeca na svijetu.
Djeca dobijaju informacije da nisu sva djeca te sreće i da nemaju svi roditelje ili obitelj koja bi se mogla brinuti o njima, nemaju sva djeca svoj dom i svoju sobu. U razgovoru djeca iskazuju želju da podijele svoje slatkiše s drugima.
U sklopu toga razgovarali smo kako su nam prijatelji važni, kakve karakteristike imaju prijatelji, po čemu ih možemo prepoznati i kako zadržati, te kako biti i postati dobar prijatelj..tako su nastali dječji radovi i spontane dječje igre...
Ostvareni cilj: razvoj empatije, poticanje na percipiranje drugih i njihovih potreba, prosocijalno ponašanje, doprinosimo i surađujemo sa širom zajednicom, građanski odgoj, razvijamo socijalne i komunikacijske vještine. Ostvarena je suradnja s roditeljima iz svih odgojno-obrazovnih skupina u vrtiću.
Prikupljeni su slatkiši i paketići koje su preuzele predstavnica za udrugu "Zipka" u prostoru vrtića. Predstavnice su dočekala djeca uz pjesmu "Mi gradimo prijateljstvo".
Dv "Izvor", Zagreb, skupina "Suncokreti" - Jedan dječak donosi veliku kutiju u vrtić. Nakon kratkog dogovora, djeca su zajedno odlučili napraviti našem medi Đuri brlog. Zasukali su rukave i krenulo je bojanje kutije. Također vode brigu da našem Đuri ne bude hladno te pažljivo brinu o njegovom outfitu... 😍 😊 😀
U skupini "Turbolimači"(djeca koja pune 5 godina), vezano uz slikovnicu "Djevojčica i medo" ostvarene su dramsko-scenske aktivnosti. Djeca su sama izradila luke djevojčice i mede na štapiću, osmišljavala priče i uživljavala se u određene uloge..
AKTIVNOST: “Stari medo šetao”
Opis aktivnosti: pokretna igra sa pjevanjem u kolu
Djeca u formi kruga plešu i pokretima tijela pokazuju tekst i tijek pjesme. Jedno dijete pleše u krugu sa plošnom lutkom (medo) koju i predstavlja, te zajedno sa ostalom djecom izvodi pokrete. Na zadnji stih "stari medo huja, haj, malu djecu potjeraj" medo skoči ispred odabranog djeteta i predaje mu lutkicu čime se igra nastavlja dalje.
Lutka je pridonijela da je djeci igra postala interesantna i kvalitetnija, podignuta na viši nivo (glazba, pokret, gluma, ritam, usvajanje teksta, igra je dugotrajnija i brže usvojena).
Na taj način potičemo kod djece osjećaj za ritam, omogućavamo aktivan doživljaj glazbe, razvijamo glazbeno pamćenje, kretanje u formaciji kruga, osjećaj za snalaženje u prostoru, poštivanje i uvažavanje dogovorenih pravila u igri.
Video ćemo podijelili na NMK Youtube kanalu.
AKTIVNOST: "Zima"
Opis aktivnosti: Potaknuti hladnijim vremenskim prilikama i dolazak prvog snijega koju je djecu oduševio, bili smo potaknuti preslikati vanjske uvijete u prostor naše sobe dnevnog boravka. Tako je nastala likovna radionica gdje su djeca napravila Snjegovića od vate i kolaž papira. Prisjetili smo se kako su djevojčica i medo uživali u zimi, pahuljicama i slušali zimsku tišinu…pa smo i njih oživjeli i uključili u ovu zimsku priču.
U dječjem vrtiću Gardelin u Pakoštanima, kao i obično, nekoliko smo puta pročitali ovu slikovnicu. Djeci se jako svidjela te su danima crtala doživljaje iz priče. Pravili smo i medvjediće od slanog tijesta koji su slučajno ispali ružičasti, ali kako bi rekao jedan naš dječak - "to mora tako kad je djevojčica imala medu, da je dječak bili bi svi plavi".
Djeca iz dječjeg vrtića Srednjaci, odgojno-obrazovne skupine Krijesnice, sa velikim veseljem i ljubavlju odradila su svaki zadatak iz radne knjižice a na dodala su i poneki svoj, poput slikanja svog prvog i najdraže plišanca, kojega su donijela u skupinu, pričala o njemu i emocijama koje ih vežu uz njih, te ih i naslikala u tehnici koju su sami odabrali.
Vremenski stroj im je ipak bio najdraži, jer su njime odlazili na razna mjesta i u razne životne situacije koje su im bile drage i koje su ostavile trag u njima.
Također, s veseljem su modelirali svoga medvjedića od tijesta prije čega su tijesto sami napravili, te izradili lutke na štapu od raznih tkanina koje svakodnevno unose u dramske improvizacije.
DV Srednjaci
Skupina Krijesnice
Osgojiteljice: Barbara Matojina i Gordana Merle
Slikovnica „Djevojčica i medo“ pripovijeda o prijateljstvu, ali i o odrastanju u kojem prošlost za svakog od nas ima, naravno, veliko značenje. Djeci smo omogućili povratak u prošlost donošenjem u vrtić svojih plišanaca iz vremena kad su im oni bili potrebni. Razgovarajući s djecom o tom razdoblju, shvatila su kako su već sad dovoljno porasla da više nisu ovisna o njima, ali da se s velikom radošću mogu prisjetiti kako su im oni pomogli kada im je to bilo najpotrebnije. Isto tako djeca su se prisjetila i drugih događaja, smještala ih u bližu ili dalju prošlost te shvatila da svi ti događaji imaju posebno mjesto u njihovim životima i iako rastu, uvijek će biti dio njih i njihovih života. Suočavanje s novim izazovima, emocionalni rast i osamostaljivanje, uz prisjećanje događaja i ljudi iz naše prošlosti, stvara bogatiju sliku o nama samima što naravno utječe i na naše samopouzdanje i samopoštovanje. Iz dana u dan, potaknuta takvim snažnim i vrijednim slikovnicama, kao što je ova, djeca rastu i pozitivno se razvijaju na svom putu.
PROVEDENE AKTIVNOSTI:
@dani Jedna slikovnica, a pregršt aktivnosti... Inspiracija ste, vrijedna Danijelo! 😍
U našem razredu provedene su razne kreativne i edukativne aktivnosti inspirirane slikovnicom Djevojčica i medo.
Nakon čitanja priče učenici su istraživali podvodni svijet te su ga prema vlastitoj mašti i nacrtali. Na taj su način razvijali svoju kreativnost i vizualnu percepciju.
Jedna od omiljenih aktivnosti bila je izrađivanje jednostavnih lutkica na štapu. Nakon toga su, koristeći već postojeći paravan, odglumili razgovorne susrete i igre tih lutkica. Oduševljenje ovom aktivnošću bilo je veliko jer učenici vole animirati lutkice i izražavati se kroz igru.
Svi učenici su se veoma rado uključili u igru prijateljstva, sjeli su u krug i uputili jedni drugima lijepe riječi te time slali pozitivne i poticajne poruke. To je doprinijelo jačanju zajedništva i razvijanju socijalnih vještina.
Dodatno, učenici su u grupama osmislili i izradili vremenski stroj koristeći različite materijale što je potaknulo njihovu maštu i timski rad.
Također su istraživali svemir, nebeska tijela, zvijezde i planete te su na planetima nacrtali vlastite zamišljene svjetove.
Sve provedene aktivnosti bile su iznimno uspješne i s oduševljenjem prihvaćene od strane učenika. Navedenim aktivnostima obuhvatili smo odgojno-obrazovne ishode predmeta Hrvatskoga jezika, Prirode i društva, Tjelesne i zdravstvene kulture, Likovne kulture te ishode gotovo svih međupredmetnih tema. Kroz igru, kreativnost i zajednički rad, učenici su razvijali maštovitost, suradničke vještine i međusobno poštovanje.
Odgojna skupina Koralji, Dv Pahuljica
Djeci se knjiga Djevojčica i medo veoma svidjela, pa su iz tog razloga odlučili da nam knjižni junak bude upravo medo
Imali su zadatak nacrtati ga te na temelju njihovog crteža odgojiteljica Jelena ga je sašila te smo ga poslali u odabrani vrtić i veselimo se vidjeti što je sve doživio i gdje je sve bio.
Djeca su se likovno izražavala na temu knjige te su od vune, štapića, kolaža izrađivali lutke djevojčice, temperom su oslikavali aluminijsku foliju te preko nje otiskivali papir kako bi dobili sliku - likovna tehnika monotipija. Od aluminijske folije izrađivali su figure medvjeda i djevojčice te su ih kasnije bojali temperom. Od ljepenke izrezivali su oblike medvjeda te ih ljepljenjem užeta popunjavali.
Potaknuti pričom pogledali su dokumentarni film o svemiru i planetama te su izrađivali planete od stiropornih kuglica, te sunčev sustav, istražili su koje su karakteristike svih planeta te zbog čega samo na Zemlji postoje živa bića
Od slanog tijesta modelirali su medvjede te ih naknadno obojali. Od papira za pečenje uz pomoć odgojiteljice izrezali su medvjede te ih bojali crnim tušem.
Uz pomoć donacija roditelja zajedničkim snagama nastao je vremenski stroj s kojim se svakodnevno igraju te potaknuti razgovorom što vremenski stroj može osmislili su igru pretvaranja te petkom kada u našoj grupi bude maškarana zabava, prolaze kroz stroj te tako postaju nešto drugo (ovisno koju masku donesu od kuće).
DV Ivane Brlić Mažuranić, Zagreb, skupina Lavići, odgojiteljice Nikolina Prpić i Tatjana Škrlec
Djeca su bila oduševljena pričom, interes za aktivnosti je bio velik i dugotrajan. Započeli smo donošenjem omiljenih plišanih igračaka i simboličkim igrama, miješenjem medvjedića od slanog tijesta, spoznajnim aktivnostima o životu medvjeda i izradom matematičkih i društvenih igara na temu medvjeda. No potom su nas zaokupile stvaralačke aktivnosti: slikanjem tehnikom mokro na mokro tuševima nastali su likovni radovi, slikovnica i scenografija za naš animirani film nastao po motivima priče. O svim našim aktivnostima djeca su pisala u našim zidnim novinama, a s obzirom da smo skupina s integriranim ranim učenjem engleskog jezika, na motiv priče nadovezali smo se i sklopom Bear . Naš animirani film možete pogledati na Youtube na sljedećem linku https://youtu.be/xDlmkXnwsZk
Djevojčica i medo i kod nas u Lopticama 🙂
Priča Djevojčica i medo zanimljiva nam je u više aspekata. Iako, s malo teksta ova umjetnička slikovnica na prvu djeluje kao da je za mlađu djecu, ona je i te kako aktualna i zanimljiva našim predškolcima.
Nakon što smo ju par puta pročitali, djeca su izradila lutkice, te smo pokrenuli jedan mali projektić u našem vrtiću koji se zove Veliki čitaju malima. Gostovali smo u mlađim skupinama Kockice i Bubamare te im odglumili i ispričali priču.
Zaintresirala nas je tema protoka vremena, razgovarali smo i gledali fotografije kako je to bilo kad smo bili mali, ali smo i razgovarali o budućnosti. Odlučili smo izraditi vremensku kapsulu u koju ćemo staviti otisak našeg vremena. To smo i učinili, ukrasili smo staklenku, ubacili naše crteže, pokoju igračku, te pismo s porukom za 2035. godinu. Kapsulu smo zakopali u vrtićki vrt i označili mjesto. Dogovorili smo ponovni susret za 10 godina! Nakon što smo poslali poruku u budućnost, djeca su nas pitala je li ima kakva poruka za nas iz prošlosti. Odgovor na to pitanje postavili smo na pravo mjesto a to su naša dva Lošinjska muzeja Palača Fritzi i Apoksiomen. U Palači Fritzi smo pogledali izložbu o plesu, te su nam poruku iz prošlosti prenijeli tradicionalni plesači, te njihove zanimljive nošnje! Još jaču poruku iz prošlosti prenio je djeci brončani antički kip iz 1. stoljeća, Apoksiomen. Djecu je dojmila priča oko kipa i sam kip, kao i njegov mali prijatelj mišić.
Ovu smo temu također iskoristili za učenje vremenskih jedinica i gledanja na sat.
Slikovnica i njezine prekrasne ilustracije bile su inspiracija i za mnoga likovna iskustva. Tako su djeca slikala kućice koje lete, izradila medvjediće iz slanog tijesta, te još druge likovne zadatke koji su zadani u kreativnim knjižicama. Također, smo radili na jačanju naših odnosa zadacima koji smo našli u knjižici, kao što je Krug prijateljstva.
Za kraj, možemo zaključiti da je ova prekrasna slikovnica uistinu zaživjela u našoj skupini, te da će likovi biti i dalje prisutni u našim srcima!
Pozdravi iz Maloga Lošinja 🙂
Skupinu "Sovice" iz Dječjeg vrtića Matulji zainteresirala je slikovnica "Djevojčica i medo" svojim ilustracijama i jednostavnošću teksta. Tjednima smo je čitali, prelistavali...iz nje smo nadogradili različite aktivnosti. Razveselili smo na kraju roditelje "medvjedićima zaljubljenog srca" povodom Valentinova.
Započeli smo na način da su djeca , po dogovoru, u vrtić donijela svog omiljenog plišanca i predstavila ga u jutarnjem krugu. Dobili smo i raspravu što će se u budućnosti dogoditi s njihovim plišancima. Zanimljiv odgovor koji je otvorio diskusiju među djecom bio je od Viktora: "Naravno, kad ja budem velik plišanca ću darovati svom sinu."
Ilustracija priče samoinicijativno je nastala od svakog djeteta.
Izrađene štapne lutke, djevojčice i mede, iz malog kazališta nasmijavale su prisutne gledatelje. Bilo je različitih, vlastitih priča i nastavaka.
Izrada vremenskog stroja bila je pretežno aktivnost dječaka. Nazvali su ga "STEJŠEN" i predložili da se svi sa svojim crtežima ukrcamo na vremenski stroj. Ivano sebe nije htio nacrtati i svoju ideju obrazložio, ali ma čakavštini jer je on aktivan govornik: "Ja se neću nacrtat, aš ne otejen poć va taj stroj!".
Iz aktivnosti slanog tijesta dobili smo raznovrsne medvjediće.
Plakatom "Medvjed ili medved" pokazali smo sve što znamo i želimo o medvjedu saznati.
© 2025 NMK
Powered by Ibis grafika