- O NAMA
- O PROJEKTU
- OLL/en
- Aktivnosti
- NMKolumna
- NMKalendar
- Okrugli stol
- FORUM
- PRIJAVITE SE!
- O NAMA
- O PROJEKTU
- OLL/en
- Aktivnosti
- NMKolumna
- NMKalendar
- Okrugli stol
- FORUM
- PRIJAVITE SE!
Registrirajte se svojim imenom i prezimenom i postanite dio interaktivne NMK zajednice! Komentirajte, razmjenjujte mišljenja i profesionalno se povežite s kolegama i kolegicama u projektu. Učinimo ovaj forum mjestom za učenje i stjecanje novih profesionalnih iskustva!
Prije početka korištenja Foruma, molimo vas da pročitate Pravila ponašanja i Upute za korištenje.
Molimo vas da komunikaciju održavate primjerenom, pristojnom i poticajnom. Svoje objave objavljujte u odgovarajuće teme. NMK zadržava pravo moderiranja i kontrole sadržaja – svi neprimjereni sadržaji i komentari, vrijeđanja i drugi oblici neprimjerene komunikcije bit će izbrisani, a autori takvih sadržaja bit će blokirani. Nepoštivanje GDPR odredbi kao i nepridržavanje zakona RH bit će prikladno sankcionirani.
Montessori dječji vrtić "Mali princ" Pazin
Prva slikovnicu koju smo za čitanje u sklopu projekta odabrali bila je od autora Urmas Reinamaa "Gdje si pronašla moj ključ?", već vizualno je slikovnica privukla djecu na listanje i proučavanje, a dodatno tematika i radnja slikovnice je produbila njihovo zanimanje za samu slikovnicu.
Neke od aktivnosti koje smo povezano sa slikovnicom proveli jesu sljedeće:
-igra tišine lokoti i ključevi - Montessori aktivnost u kojoj djeca jedan po jedan za vrijeme kruga uzimaju jedan ključ i jedan lokot pokušavajući otključati odgovarajući lokot
- na naše police iz životno-praktičnih aktivnosti stavili smo vježbu otključavanja i zaključavanja
- proučavali smo različite ključeve- njihovu teksturu, težinu, materijal...
- likovna aktivnost, tema: starinski ključ; tehnika: crni flomaster
- za Svetog Nikolu smo izradili škrinjice koje se zaključavaju na čičak, škrinjice smo stavili ispod našeg kamina i bora, a on je uistinu stigao do našeg vrtića te našu djecu obradovao slikovnicom i slatkišima!
Osnovna škola Antuna Mihanovića Petrovsko, 1.a i 1.b
Nakon što su učenici upoznati sa projektom, knjižničarka Jasenka pročitala im je prvu knjigu: Gdje si pronašla moj ključ? Nakon čitanja i razgovora o knjizi, rješavali smo zadatke u kreativnoj knjižici. Luka se zainteresirao za škrinjicu s blagom pa je odmah idući dan u školu donio svoju kutiju ukrašenu jesenskim plodovima i u nju spremio važne sitnice.
OŠ Side Košutić Radoboj, 1.a, 1.b, 1./2.c
Projekt u matičnoj i područnim školama započeli smo čitanjem knjige Gdje si pronašla moj ključ? Nakon što je knjižničarka Jasenka upoznala učenike s aktivnostima koje ih čekaju tijekom projekta, pročitala im je knjigu. Razgovarali smo o problemu gubljenja i pronalaženja stvari i rješavali zadatke.
OŠ Plaški -PŠ Saborsko
Treća slikovnica koju smo čitali u okviru ovogodišnjeg projekta s učenicima prvih razreda matične i područne škole i PRO bila je ''Gdje si pronašla moj ključ?''.
Aktivnosti koje smo proveli:
-čitanje slikovnice i razgovor o pročitanom, učenje novih riječi (bravar) 🙂
-razgovor o tome imaju li učenici ključ od svoje kuće, kakvi sve ključevi mogu biti, što sve ključevi otključavaju i dr.
-rješavanje zadataka iz kreativne knjižice
-izrada otiska ključa u play doh plastelinu
-potraga za ključevima u knjižnici - snalaženje u prostoru na temelju karte (učenici su podijeljeni u parove: plavi, žuti, crveni itd., svaki par dobio je plan knjižnice sa označenim lokacijama njihovih ključeva koji su ''izgubljeni'' u knjižnici, služeći se planom morali su otkriti gdje se nalazi njihovih pet ključeva).
Maja Knežević Djak, školska knjižničarka
"Turbolimači" su u svojoj NMK pronašli jedan prekrasan, svjetlucavi, čarobni ključić koju nas je uveo u priču o ključevima…pričali smo čemu služe ključevi, što sve mogu otključavati, od kakvog mogu biti materijala...
Upoznavanje sa slikovnicom, dijaloško čitanje. Djeci je slikovnica bila interesantna i pratili su sa zanimanjem uz postavljanje potpitanja odgojitelja kako bi se dulje zadržao fokus.
Slikovnica nas je potaknula na razmišljanje o izgubljenome i nađenome, o našoj pomoći, ljubaznosti i brizi za druge ljude...
DA IMAM SVOJ KLJUČ, ZA ŠTO BI GA KORISTIO/KORISTILA? ŠTO BI ŽELIO/ŽELJELA ZAKLJUČATI I SAČUVATI?
Eva Z.: ….ja bi zaključala svoju sobu
Roko: …ja bi zaključao album životinjsko carstvo
Eva R.: …ja bi zaključala svoju kasicu u kojoj su unutra novci
Franka: …ja bi zaključala škrinjicu za nakit
Lukas: …zaključao bi auto
Matej: ...zaključao bi novčiće u novčaniku
Nora: …zaključala bi svoju sobu i novčiće u čarapici
Janja: …zaključala bi sobu sa igračkama da mi braco ne ulazi
Jakov P.: …zaključao bi blago ispod kreveta, sa ključem za kutiju sa igračkama
Adrijan: …zaključao bi svoja vrata da ne dođe lopov i ne uzme bakine novce, baka ima puno
novaca jer je zaradila
Izabela: …ja bi zaključala svoju sobu i svoje igračke
Edo: …ja bi zaključao svoju sobu jer imam u sobi svoju kasicu prasicu
Dorian: …zaključao bi svoju sobu jer tamo imam igračke, krevet, odjeću i sve što mi treba
Lena: …zaključala bi crkvu da ne dođe lopov, idem tamo s mamom, sekom i tatom, lijepo je oslikana i tamo se dobro osjećam
Lorena: …zaključala bi podrum jer tamo imam igračke za uspomenu
Ella: …zaključala bi sobu jer tamo spavam i lijepo mi je, da bude samo moja
David: …ja bi htio zaključati svoj mobitel, pa da ne idem u vrtić i da mogu igrati igrice cijeli dan i noć
Zara: …zaključala bi kupaonu, unutra su mamine šminke koje mi neda da diram
Jakov H.: …ja bi zaključao dnevnu sobu jer imam igrice nitendo, da mogu igrati na playstation da mi ne smetaju, da možemo ja i tata sami igrati
Na poticaj odgojiteljica, neka djeca su od kuće donijela ključeve koje roditelji više ne koriste, a nama će dobro doći za igru, proučavanje i kreativne aktivnosti. Tako su nakon igre sa ključevima i proučavanja teksture, materijala, težine… nastali lijepi dječji likovni radovi. Djeca su koristila kombinaciju olovke i bojice.
Nadalje, sjetili smo se iz priče kako se djevojčica dosjetila da može bolje razmišljati kada ruke nešto rade, tako smo i mi poželjeli isprobati da li to doista funkcionira 😊 i poigrati se play doh plastelinom pa možda i nama sine nekakva dobra ideja. Bilo nam je ugodno i zabavno protiskivati materijal kroz prste i šake a nakon svakavih oblika i rastezanja materijala odlučili smo u play doh plastelinu otiskivati ključeve.
Slikovnica "Gdje si pronašla moj ključ?" nam je bila odličan poticaj za igre predmatematičkih vještina. Manipuliranjem i uspoređivanjem ključeva otkrili smo da su oni u međusobnom odnosu, da su neki manji u odnosu na druge tj. da su veći /manji, deblji /tanji, teži/lakši, duži /kraći...pa smo ih zatim sparivali i pridruživali po obliku, po boji..., prepoznavali brojke i zbrajali ili zbrajali čitanjem znamenki...baš smo se zabavili.
Slikovnica „Gdje si pronašla moj ključ?“ odvela nas je u svijet mašte, zamišljali smo čarobnu zemlju u koju nas može odvesti samo naš poseban čaroban ključ. Doživljaje prenosimo kroz likovnu ekspresiju i crtamo svoj ključ, opisujemo što on otvara, modeliramo ključeve, otiskujemo ih u tijestu, promatramo njihove otiske, uspoređujemo ih. Igramo igru Toplo/hladno i sakrivamo ključeve. Osmislili smo podnu igru u paru „Pomozi mi pronaći put“, kretali se uz pomoć strelica (prvi igrač pokazuje smjer u kojem se drugi igrač kreće) i razvijali timski rad i prostornu percepciju. Izradili smo razne stolno-manipulativne igre, memory ključevi na drvenim oblucima, pokrivaljke sa raznim vrstama ključeva, matematičke igre zbrajanja uz abakus. Obojali smo veliku ključanicu za ključeve koje slažemo od kocaka spajalica.
I ova slikovnica nam je uvelike pomogla u pripremnim CAP aktivnostima (program prevencije zlostavljanja djece) koje u trenutku obrade slikovnice provodimo u skupini jer smo djeci mogle objasniti pojam empatije, pomaganja jedni drugima, kako tražiti pomoć kada smo u nevolji na djeci zanimljiv način. Razgovaramo što znači hrabrost te kako se osjećamo kada smo hrabri, a kako kada nam nedostaje hrabrosti, što činiti u tim trenutcima.
Da imaš čaroban ključ što bi on mogao otključati?
Sara: „Moj ključ otvara zemlju snova i mašte“.
David D.: „Novi svijet, tamo je sve drugačije i bolje“
Erik: „Moj ključ pokreće stroj s kojim možeš ići u zemlju slatkiša“.
Sofija: „Šarenu škrinju s blagom“.
Pozdrav od „Pužeka“, DV ZVIREK, Stubičke Toplice
Danas je u 1. c razredu bio poseban dan – razredna slava svetog Trifuna, koja je savršeno usklađena s Danom zaljubljenih, a za učenike je stiglo i pismo iznenađenja! Učenici ovog razreda sudjeluju u međunarodnom projektu Naša mala knjižnica, a jedna od aktivnosti u okviru projekta bila je Pismo iznenađenja, povezano s čarobnom slikovnicom „Gdje si pronašla moj ključ?“.
Slikovnica nas je odvela u svijet mašte, gdje smo zamišljali čarobnu zemlju, a djeca su razmišljala o tome što bi njihov poseban ključ mogao otključati – vrata u fantastične svjetove. Kroz kreativnu igru, učenici su dijelili svoje ideje o pustolovinama koje bi ih čekale, povezujući književnost sa svojim osobnim željama i snovima.
Kao dio ove aktivnosti, izradili smo i čarobni kovčežić – posebnu kutiju u koju su djeca stavila male predmete koji za njih imaju duboko značenje i koji ih povezuju s maštom i čarolijom. Figurice, papirni cvjetovi – svaki predmet u kovčežiću simbolizirao je njihove snove, želje i uspomene. Kovčežić je postao naš zajednički prostor prepun čarobnih trenutaka, koji nas podsjeća na sve što smo zajedno proživjeli.
Na kraju aktivnosti, učenici su odgovarali na pitanje „Što bi ti otključao svojim čarobnim ključem?“ i ta pisma su pohranjena u kovčežiću kao trajni podsjetnik na maštovite pustolovine koje smo zajedno stvorili.
Veljača nam je poznata kao mjesec ljubavi u kojem na poseban način obilježavamo Valentinovo, stoga su se proteklog tjedna u "Turbolimačima" provodile mnoge aktivnosti vezane na obilježavanje Valentinova - dana zaljubljenih. Pričali smo da postoje različite vrste ljubavi ali i da je ljubav ta koja nas sve povezuje, pokreće i daje pravi smisao te značaj u našem životu. U aktivnostima su prevladavale teme prijateljstva, dobrih djela i nadasve ljubavi. U prijateljskim odnosima uče kako postati tolerantniji, razvijaju samopoštovanje i poštovanje prema drugima, usvajaju pravila, uče dijeliti, dogovarati se, prihvaćati različitosti. Kroz sadržaje i aktivnosti, igru shvaćaju koliko je ljubav važna te da kroz najmanje geste ljubavi i pažnje je zapravo nešto najveće što možemo nekome dati ili učiniti. Djeca su odgovarala na pitanja o ljubavi, pjevali su o ljubavi i prijateljstvu, čitali stihove o ljubavi, izrađivali čestitke za odrasle i prijatelje ( kolaž papir), pisali su poruke ljubavi, izradlili su srce prijateljstva u obliku lokota (ukrasili, bojali) te poseban ključić koji ga otključava ili zaključava...izrađivali su srce od krep papira za svoje voljene...
prisjetili smo se jednoga poznatoga stiha koji se prenosi već generacijama..." U srce sam te zaključala,
ne možeš izaći,
ključić sam izgubila,
ne mogu ga naći..."
Dječji vrtić Ježeva kućica- Beretinec, skupina Minići(3-4 g.)
Pismo iznenađenja stiglo nam je od Estonskog autora slikovnice "Gdje si pronašla moj ključ?" Urmas Reinmaa. Djecu je pismo jako razveselilo i razgovarali smo o pojmovima autor slikovnice, ilustrator te kako uopće nastanu slikovnice koje jako volimo čitati. Djeca su imala jako zgodne odgovore na pitanja pa ću staviti neke od njih:
Tko je to autor?
* to ti je onaj koji voli voziti aute
* i ja imam auto pa sam ja autor
Tko je ilustrator?
*on voli gledati slikovnice
*Ja ne znam ko je on, nisam ga još vidla
Kako nastaju slikovnice?
* slikovnice nastaju u knjižnici, tam ih ima puno
*neko mora nacrtati slikovnicu i onda ti ona nastane
Kada smo pročitali slikovnicu djeca su razgovarala o tome da li oni imaju svoj ključ, čemu služi ključ, kakvih sve ključeva ima te smo ih i nacrtali i obojali. Ponuđeni su im i ključevi različitih veličina i izgleda sa pripadajućim ključanicama te su djeca isprobavanjem pronalazila pravi ključ. Razgovarali smo i o tome da li su oni nekada nešto izgubili te kako su se tada osjećali.
Odigrali smo i igru "toplo-hladno" gdje smo tražili sakriveni ključ.
Zajedno su napravili svoju škrinju s blagom i rekli da će u njoj čuvati svoje crteže ali i bombone!
U skupinu SOVICE Dječjeg vrtića Matulji stigao je u razmjenu knjižni junak, ANA iz priče "Gdje si pronašla moj ključ?". Iznenađenje je bilo preveliko u procesu otvaranja paketa. Sve smo detaljno pregledali i Ana je već prvog dana upoznala naš vrtić. Nakon samo par dana, stiže nam i Pismo iznenađenja od autora priče o Ani pronalazačici ključeva.
Sve nas je to potaklo da krenemo s pričom iz slikovnice i saznamo sve o Ani. Bilo je vrlo zanimljivo prepričavati dogodovštine o pronalasku ključeva, a i vlastitih priča punih ideja i promišljanja što bi djeca učinila kada bi pronašla ključ. Najzanimljiviji događaj iz priče bio je djeci kada je bakici ostao plastelin s ključem na haljini.
Tražili smo po vrtiću i kod kuće raznovrsne ključeve, po modelu, po starosti. Otiskivali ih, crtali. Izrađenoj škrinji s blagom izradili smo nekoliko različitih ključeva, ali i dodali PIN s šifrom kako ne bi svatko otvarao i gledao naše spremljene tajne. Svi smo se složili da ćemo u škrinju s blagom pohraniti i sačuvati sve uspomene na našu ANU, knjižnog junaka iz Velikog Trojstva.
Skupina "Suncokreti, Dv "Izvor", Zagreb
Tijekom čitanja slikovnice "Gdje si pronašla moj ključ?", djeca su se prisjećala trenutaka kada su i sami gubili razne predmete. Također su razgovarala o tome kako rezervni ključevi mogu biti od pomoći u slučaju gubitka pravog. Zaključili smo da bi bilo divno imati prijateljicu poput Ane iz slikovnice, koja bi uvijek mogla pomoći u pronalaženju izgubljenih stvari.
Djeca su osmislila igru "Potraga za ključem", koja je bila bazirana na poznatoj igri "Toplo-hladno". Igra je bila izuzetno zabavna i često su je igrali. Svako dijete iz skupine željelo je izraditi svoj vlastiti ključ. Neki su izrezivali ključeve od kartona i obojili ih temperama, dok su drugi izrađivali neobične ključeve na papiru, iscrtavajući motiv suncokreta, budući da naša skupina nosi ime "Suncokreti". Ti ključevi postali su dio nove igre "Pogodi čiji je ovo ključ", u kojoj su pokušavali pogoditi tko je nacrtao određeni ključ.
Velika čast bila je ugostiti estonskog pisca Urmasa Reimaa, što je bila posebna prilika za sve. Djeca su bila vrlo uzbuđeni kada su saznali za njegov dolazak. Starija djeca odmah su se bacila na izradu malih ključeva koje su htjela pokloniti piscu u slučaju da on izgubi svoje. Svaki ključ pažljivo je upakiran u kutijicu kako bi bio siguran. Također smo na dječju inicijativu uredili prostor za dolazak gostiju, pisca Urmasa i stručne suradnice NMK Danijele Varga, tako da su ključeve povješali po prostoru, što je dodatno pridonijelo atmosferi priče o ključevima. Veliki trud i kreativnost u uređenju prostora dodatno su uljepšali ovaj poseban događaj. Pisac Urmas Reimaa bio je oduševljen pažnjom i kreativnošću djece.
Posjet Urmasa Reimaa obogatio je sve nas, i male i velike. Pisac nam je čitao slikovnicu na estonskom jeziku, dok je stručna suradnica Danijela Varga čitala na hrvatskom. Djeca su pokazala veliko zanimanje za čitanje i postavljala su se pitanja, a neki su čak komunicirali s piscem na engleskom jeziku. Taj posjet bio je nezaboravno iskustvo za sve prisutne, pokazujući kako knjige i susreti sa stranim piscima mogu zbližiti ljude iz različitih kultura te obogatiti naše živote dragocjenim uspomenama.
Djeca su pokazala veliki interes za estonski jezik. Google translate nam je pomogao kako bi preveli neke riječi koje svakodnevno koristimo. Počeli smo proučavati i estonsku kulturu, gradove...tko zna gdje će nam biti kraj 😍 ...
Dječji vrtić "Ježeva kućica" Beretinec, dobila je pismo iznenađenja od autora slikovnice "Gdje si pronašla moj ključ". U starijoj skupini "Trčeki", razgovarali smo za početak o izgubljenim stvarima. Koliko često nešto pogubimo, ne možemo pronaći . Shvatili smo da se to događa svakodnevno i gotovo svima. Svatko je mogao navesti barem jednu stvar koju često gube (kapa, autić, flašica, olovka i sl.). Odigrali smo igru toplo, hladno, vruče gdje smo vježbali potragu za predmetima i suradnju.
Nakon pročitane slikovnice, razgovarali smo o dojmovima, kako im se svidjela, dali oni gube ključeve, znaju li nekog takvog. Detalje iz slikovnice dobro su upamtili te smo s lakoćom riješili zadatke u knjižicama. Nacrtali smo neobične ključeve, koje smo izložili u sobi. Istraživačkom aktivnošću poigrali smo se traženjem pravog ključa i lokota (brava).
Vjerujemo da ćemo se još vratiti slikovnici s nekim novim idejama.
Slikovnica ima izrazito lijepe ilustracije. Sovići su promatrali boje u slikovnici, ekspresije lica djevojčice i drugih likova. Sovići su raspravljali jesu li oni ikada izgubili nešto vrijedno. Ono što je bilo bitno istražiti uz ovu slikovnicu je to što je to adresa. Svaki Sović naučio je svoju adresu kod kuće
te smo izradili ključeve od kartona i folije. Osim što je za svakodnevno snalaženje dobro znati svoju adresu, Sovićima će ovo dobro doći jer uskoro kreću u školu.
Slikovnicu "Gdje si pronašla moj ključ" obradili smo kroz slijedeće aktivnosti:
Slikovnica nam se svidjela jer smo se izražavanjem kroz aktivnosti upoznali s različitim ključevima te njihovim funkcijama. Razgovarali smo o škrinjama, zašto nešto čuvamo i što to sve za nas može biti blago.
Dječji vrtić Videk, skupina Leptirići
Naša skupina nastavila je istraživati svijet priča kroz slikovnicu "Gdje si pronašla moj ključ?", koja nas je potaknula na uzbudljivu igru potrage za ključevima!
Podijeljeni u dvije skupine, dobili smo mape i zadatak – pronaći što više ključića svog tima. No, uspjeh nije ovisio samo o brzini, već i o dobroj suradnji, komunikaciji i zajedničkom dogovoru. Djeca su morala planirati strategiju, pažljivo promatrati okolinu i međusobno si pomagati kako bi što bolje riješili zadatak.
Uz puno smijeha i uzbuđenja, svi smo pronašli svoje ključeve – ali i nešto još važnije: shvatili smo koliko su prijateljstvo, timski rad i upornost ključni za uspjeh!
Skupina Ježići /Hedgehogs je slikovnicu Gdje si pronašla moj ključ? proradila kroz slijedeće aktivnosti: slikali su ključ kao Joan Miro, iz gline izrađivali privjeske s vlastiitim inicijalom, crtali svoju zgradu i kuću, od različitih materijala za gradnju (matice i vijci, LEGO, drvene kocke) gradili zgrade i kuće, rješavali mozgalice. Kroz sve aktivnosti razvijali su suradničke odnose, vježbali strpljivost čekanjem na red, razvijali finu motoriku šake i prstiju.
Priču su zaokružili izradom Čarobne posebne kutije.
Čitanjem slikovnice "Gdje si pronašla moj ključ", u dogovoru s djecom "otključali" smo novi centar slikovnica, koji smo uredili i opremili novim policama. Djeca su počela popunjavati police slikovnicama, a mi smo zajedno oblikovali i preoblikovali prostor kako bismo stvorili ugodno mjesto za istraživanje i uživanje u slikovnicama.
Tijekom čitanja svake slikovnice, razmatrali smo iz kojih zemalja dolaze autori, istraživali slike mjesta gdje žive te, uz pomoć karte, pokušavali pronaći te zemlje na karti.
Osim toga, "otključali" smo i novu suradnju s roditeljima, uključujući „Veselu putujuću bilježnicu“ koja je kružila od obitelji do obitelji. Svaka obitelj imala je priliku pročitati slikovnicu zajedno s djetetom po njegovom odabiru te dodati svoje dojmove, crteže, komentare i ideje. Cilj čitanja slikovnice s roditeljima bio je poticanje zajedničkog čitanja, jačanje veze između obitelji i vrtića te motivacija djece na ljubav prema slikovnicama.
Pustolovina s ključevima u 1. razredu OŠ Mahično
"Svi obično zamišljamo da su pustolovine nešto veliko, uzbudljivo i daleko, rezervirano samo za hrabre istraživače u opasnim krajevima, baš kao u knjigama i filmovima. I to je istina. No, s druge strane, male pustolovine mogu se dogoditi svima nama, svaki dan. Dovoljno je izaći van, sresti nekog zanimljivog, otkriti nešto novo ili napraviti nešto zanimljivo."
Napisao je to estonski pisac Urmas Reinmaa u pismu iznenađenja. I učenici 1. r. OŠ Mahično su ga poslušali te zajedno sa svojom učiteljicom Renatom Sambol i knjižničarkom Svjetlanom Basara odlučili učiniti nešto zanimljivo u četvrtak, 27. ožujka 2025. A što to, otkrijte u ovom filmiću!
Nakon čitanja slikovnice Gdje si pronašla moj ključ, nastavili smo istraživati temu kroz razne aktivnosti. Pjevali smo pjesmicu Ključić oko vrata, uživajući u ritmu i stihovima koji su nas dodatno povezali s pričom. Zatim smo rješavali zadatke iz NMK knjižice, gdje smo razvijali pažnju i razumijevanje pročitanog.
Kako bismo priču o ključu učinili još zanimljivijom, odabrali smo jedan ključ i proglasili ga izgubljenim. Zajednički smo istraživali prostor u potrazi za odgovarajućom ključanicom, razvijajući pritom strpljenje i suradnju.
U likovnom dijelu aktivnosti, djeca su izrađivala privjeske u obliku ključeva od glinamola, potičući kreativnost i finu motoriku. Također su sudjelovala u zajedničkom radu crtajući grad, zamišljajući njegov izgled i istražujući gdje bi sve ključevi mogli voditi.
Provodili smo aktivnost "Što vidiš kroz svoju ključanicu?" – djeca su maštovito crtala prizore koji se kriju iza nevidljivih vrata.
Zašto nam je važno imati ključ? "Da možemo ući u kuću" (N.T)
Što možemo napraviti ako nemamo ključ? "Ako nemaš ključi, ideš prespavati kod bake!" (A.L.Đ.)
Zašto u kuću ne ulazimo kroz prozor? "Kroz prozor ulazi samo Djed Mraz!" (M.P.)
Što trebamo napraviti ako izgubimo ključ? "Trebamo ga pronaći!" (N.P.), "Tražimo ga tamo gdje smo šetali!" (P.J.) "Tražimo u džepovima od jakne i hlača" (O.S.)
Od čega sve postoje ključevi? "Od auta, od kuće i stana, od motora, od lokota od bicikla, od autobusa, od bilježnice, ključ od posla, ključ od sandučića za pisma"
Nakon upoznavanja sa slikovnicom "Gdje si pronašla moj ključ", raznih provedenih aktivnosti koje su već navedene, razgovora, diskusija... kada smo djecu na samome početku upitali "...što misle što bi određeni ključ mogao otključati?" ...ili " što bi vi željeli da taj ključ otključava?" prvi odgovori, ko iz topa, bili su "škrinjicu s blagom". Stoga smo i mi napravili svoju škrinicu u koju ćemo pospremati naša zajednička blaga. Odgojiteljica Marija nam je donijela u vrtić svoju škrinjicu koju je davno dobila na poklon i pokazala nam svoja "blaga" i ono što je njoj drago i vrijedno. Tako su "Turbolimači" odlučili da u našu zajedničku škrinjicu pospremimo i sačuvamo sve naše vrijednosti, uspomene, sve novo što smo naučili, izradili, koristili u projektu NMK. Tako smo si pospremili prvi ključ koji smo pronašli u "našem dvorcu NMK", djevojčicu i medu, medo na štapu kojeg smo koristili u pokretnoj igri, stihove o prijateljstvu, album sa sličicama gdje su foto zapisi od početka naših aktivnosti..itd.
© 2025 NMK
Powered by Ibis grafika