Registrirajte se svojim imenom i prezimenom i postanite dio interaktivne NMK zajednice! Komentirajte, razmjenjujte mišljenja i profesionalno se povežite s kolegama i kolegicama u projektu. Učinimo ovaj forum mjestom za učenje i stjecanje novih profesionalnih iskustva!
Molimo vas da komunikaciju održavate primjerenom, pristojnom i poticajnom. Svoje objave objavljujte u odgovarajuće teme. NMK zadržava pravo moderiranja i kontrole sadržaja – svi neprimjereni sadržaji i komentari, vrijeđanja i drugi oblici neprimjerene komunikcije bit će izbrisani, a autori takvih sadržaja bit će blokirani. Nepoštivanje GDPR odredbi kao i nepridržavanje zakona RH bit će prikladno sankcionirani.
DV "Ježeva kućica", Beretinec. Naša starija skupina "Trčeki", s oduševljenjem je prihvatila slikovnicu. Često je traže ponovo, listaju, promatraju poticajne ilustracije i traže da im se čita. U radnim knjižicama riješili smo postavljene zadatke, a vrlo je zanimljivo bilo na balu koji smo si priredili u sobi dnevnog boravka. Temi smo spojili aktivnosti i igrice razvrstavanja otpada.
Aktivnost koja je ostavila najveći utisak svakako je bila "Tombola darivanja". Time smo se riješili starih igračaka i dobili nove, a samim time imali vrlo empatičnu i simpatičnu aktivnost za vrijeme blagdana.
U našoj mlađoj skupini "Minići" djeca su uživala slušajući priču o gospodinu Njokiću. Gledajući ilustracije koje su jako bogate detaljima djeca su iznova otkrivala nove stvari koje je gospodin Njokić sakupljao. Izradili smo kućice u 3D verziji i zamišljali da su to naše kućice u kojima se sakrivaju tajne.
Pokušali smo i nabrojati čega sve u kući gospodina Njokića nije bilo te smo to i nacrtali. Okušali smo se i u plesnim koracima pa smo osim valcera osmislili i svoj ples. Najvažnija i najljepša aktivnost je bila organizirana tombola u kojoj su djeca donijela svog plišanca od kuće i poklonila ga prijatelju te time uvježbavali svoje socijalne vještine.
Skupina „Loptice“, DV Škrinjica iz Vidovca već je treću godinu uključena u projekt Naša mala knjižnica koji je djeci omogućio da kroz kvalitetne slikovnice uče o vrijednostima. Sve slikovnice na kojima smo u proteklim godinama radili, kao i one na kojima radimo ove pedagoške godine nose vrijedne poruke. Aktivnosti koje promiču već spomenute vrijednosti osmišljene su kako bi djeci omogućile razumijevanje i primjenu vrijednosti u svakodnevnom životu. U slikovnici „Gospodin Njokić i jedrenjak“ saznajemo vrijednost prijateljstva, pripadanja nekome te vlastite važnosti pak za druge. Djeca i u skupini grade svoja čvrsta prijateljstva. Svakodnevno ih se potiče na međusobno pomaganje, empatiju, mirno rješavanje sukoba te na uljudno međusobno komuniciranje. Također otkrivamo vrijednost koju nazivamo darežljivost. Naime, glavni lik odlučuje se na veliki životni zaokret te ne baca nepotrebne stvari već ih poklanja ljudima koji si takve stvari ne mogu priuštiti. Djeca shvaćaju da mnogi ljudi pa i u našoj okolini, žive u neimaštini, pokazuju empatiju spram njih i iznose ideje kako im se može pomoći i što im možemo darovati. I ova je slikovnica omogućila djeci razvoj empatije te pozitivnih stavova i odnosa prema okolini. Najviše smo o vrijednostima razgovarali, ali i u mnogim drugim aktivnostima koje smo proveli na temu ove slikovnice djeca su primjenjivala vrijednosti kao što su prijateljstvo, suradnja, pomaganje, empatija, briga za drugog, velikodušnost:
djeca su crtala grupni likovni rad na temu što sve gospodin Njokić ima u kući, a što mu nedostaje – surađivala su tijekom crtanja, davala ideje jedni drugima
istraživala su kako teku potoci i rijeke te uz pomoć zemljovida promatrala rijeke u Hrvatskoj – pomagali naći rijeke na zemljovidu
imenovala su rijeke u blizini mjesta u kojem žive, te vježbala vještine početnog čitanja i pisanja pridružujući odgovarajuća slova pojmovima te pišući imena rijeka u Hrvatskoj prema predlošku – pokazivala kako se pišu slova i ohrabrivala one kojima to teže ide
rješavala su zahtjevne i manje zahtjevne labirinte – bila strpljiva i više puta iznova tražila izlaz
oblikovala su jedrenjake prema predlošku te od papira tehnikom origami – bila ustrajna i strpljiva u radu prilikom presavijanja papira
djeca su slikala jedrenjake prema promatranju, konstruirala ih na različite načine (iz šibica, na magnetnoj ploči, pomoću plastičnih pikalica) – hvalila rad i kreativnost drugih
konstruirala su i labirinte iz pedagoški neoblikovanog materijala – surađivala prilikom konstruiranja
bojala su bojanke te time vježbala i usavršavala grafomotoriku – motivirala jedni druge za rad
na našim staklenim stijenama djeca su crtala jedrenjake flomasterima i crtala su jedrenjake olovkom – predlagala i pomagala u završavanju radova
igrala su matematičku igru prepoznavanja i pridruživanja zadanih brojeva – pomagala u prepoznavanju brojeva i količine
istraživala su kruženje vode u prirodi te je napravljen i pokus pomoću kuhala – upozoravala na opasnosti i štitila jedni druge
tehnikom kaširanja konstruirana je maketa putovanja gospodina Njokića na svom jedrenjaku – pokazala oduševljenje za nastali rad, veselila se uspjehu drugih
djeca su modelirala jedrenjake iz plastelina i jedra iz papirnatih ubrusa te je ujedno i ispunjen nagradni zadatak iz Kreativne knjižice – pomagala bolje oblikovati jedrenjak iz plastelina onima kojima jedrenjaci nisu bili stabilna
Djeca su tijekom svih aktivnosti bila poticana da što manje traže pomoć i intervenciju odgojitelja te da međusobno više surađuju, da si pomažu i budu jedni drugima podrška.
Veselili smo se obrađivanju slikovnice "Gospodin Njokić". Djeci se najviše svidjela Margareta te su pokazali interes za pomaganjem, stoga je svatko donio jednog plišanca u vrtić koje smo zapakirali i donirali bolnicama u organizaciji "Dječji šareni ulaz".
Izrađivali smo veliku maketu jedrenaka od recikliranog i neoblikovanog materijala
naučili smo razvrstavati otpad u odgovarajuće spremnike i osvještavali važnost očuvanja okoliša
učili smo plesati bečki i engleski valcer koji im se jako svidio te smo svaki odlazak u dvoranu koristili kako bismo igrali igru pretvaranja u kojoj su djevojčice bile princeze, a dječaci plemići
modelirali smo jedrenjake od plastelina
na zemljopisnoj karti istraživali smo rijeke Hrvatske i otkrili naziv našeg mora
U sklopu projekta "Naša mala knjižnica" pročitali smo slikovnicu Gospodin Njokić i jedrenjak. Nakon čitanja, organizirali smo razne aktivnosti koje su potaknule učenike na kreativno izražavanje, timski rad i produbljivanje poruka same priče.
Jedna od aktivnosti bila je crtanje svega što Gospodin Njokić nije imao u svojoj kući. Učenici su radili u dvije grupe te su kroz suradnju istraživali samu slikovnicu i maštovito stvarali crteže na zadanu temu. Aktivnost je poticala ne samo njihovu kreativnost, već i sposobnost zajedničkog rada, dogovaranja i dijeljenja ideja.
Kako bismo dodatno obogatili ovaj projekt, organizirali smo plesni bal u čast proslave božićnih blagdana. Učenici su plesali na razne vrste skladbi, poput valcera i sličnih plesova, što je pridonijelo veseloj atmosferi i zajedničkom duhu.
Osim kreativnih i zabavnih aktivnosti, povezali smo sadržaj slikovnice s nastavnim sadržajima prirode i društva. Učenici su razvrstavali živa i neživa bića te raspravljali o poruci priče. Naglasak je bio na važnosti života u zajedništvu, održavanju čistoće u svom okruženju i brizi za planet Zemlju.
Zaključno, ovaj projekt obogatio je iskustvo čitanja kod učenika te ih potaknuo na promišljanje o važnim vrijednostima poput zajedništva, suradnje i brige za okoliš. Aktivnosti su bile i edukativne i zabavne, a učenici su pokazali veliku angažiranost i entuzijazam.
U dječjem vrtiću Gardelin u Pakoštanima, djeca su vrlo dobro prihvatila priču o našem Gospodinu Njokiću - toliko da smo je nekoliko puta iščitavali. Rješili smo i radne listove u našim vježbenicama, izrađivali papirnate brodiće i ukrašavali ih sa svime onime što bi voljeli ponijeti sa sobom, crtali smo i što sve Njokić ima, a na karti smo pratili i Njokićev put preko rijeka u Hrvatskoj.
Izražavanje misli i osjećaja kroz aktivnosti inspirirane knjigom "Gospodin Njokić i jedrenjak"
U sklopu projekta "Naša mala knjižnica", učenici 1.a i 1. c razreda OŠ Siniše Glavaševića u Vukovaru su odlučili sudjelovati u razmjeni knjižnih junaka. Ove godine izradili su Gospodina Njokić koji je zajedno sa svojim dnevnikom otputovao OŠ Domovinske zahvalnosti u Kninu i drugi u OŠ "Antun Klasinc" Lasinja .
Cilj radionice bio je pomoći učenicima da prepoznaju i izraze svoje misli i osjećaje, razviju empatiju te unaprijede međusobne odnose u razredu.
Radionica: Misli i osjećaji kroz slike
Učenici su sjedili u krugu, a u sredini su bile raspoređene slike s različitim motivima – prirodom, ljudima i raznim situacijama. Nakon čitanja i razgovora o knjizi Gospodin Njokić i jedrenjak, učenici su birali slike koje su ih privukle i povezivali ih s vlastitim emocijama.
Knjižničarka je započeo s primjerom:
"Odabrao/la sam ovu sliku jedrenjaka jer me podsjeća na gospodina Njokića i njegovu hrabrost da slijedi svoje snove."
Potom su učenici dijelili svoje dojmove i osjećaje, objašnjavajući što ih je privuklo slici, na što ih podsjeća i kako se osjećaju dok je promatraju. Aktivnost je završila zajedničkim osvrtom: učenici su razgovarali o tome kako su doživjeli tuđa iskustva i osjećaje te koliko im je značilo što su mogli otvoreno podijeliti svoje misli.
Igra: Poklanjam ti
Drugi dio radionice bio je posvećen igri „Poklanjam ti“. Jedan učenik sjedio je na stolici unutar kruga, dok su mu ostali „darivali“ plišanu igračku uz simboličnu poruku. Inspirirani pričom o gospodinu Njokiću, učenici su poklanjali kreativne i dirljive poruke, poput:
„Darujem ti hrabrost gospodina Njokića.“
„Darujem ti mirno more i puno sretnih trenutaka.“
„Darujem ti prijatelje koji će uvijek biti uz tebe.“
Na kraju su učenici razmijenili dojmove o igri, ističući kako su se osjećali voljeno, prihvaćeno i ohrabreno.
Poruka radionice
Radionica je učenicima omogućila dublje promišljanje o vlastitim emocijama i osjećajima svojih prijatelja. Kroz iskreno dijeljenje i međusobnu podršku, osvijestili su važnost empatije i otvorene komunikacije. Ova radionica, provedena u sklopu projekta "Naša mala knjižnica", učenicima je pokazala kako knjige mogu biti polazište za stvaranje čvršćih odnosa i izražavanje vlastitih osjećaja. Poruka radionice, zaključena riječima knjižničarke, ostat će svima u sjećanju:
"Baš kao što je gospodin Njokić izgradio svoj jedrenjak iz snova, i vi gradite svoj svijet iskrenošću, empatijom i prijateljstvom."
Poruka priče
Priča o gospodinu Njokiću šalje snažnu poruku o važnosti osobnog rasta, prihvaćanja promjena i otvaranja prema drugima.
Ona nas uči da:
Materijalne stvari ne mogu zamijeniti osjećaj ispunjenosti i sreće. Prava radost dolazi iz odnosa s drugima i osjećaja pripadnosti. Pomoć drugih nije znak slabosti, već snage i hrabrosti da prihvatimo podršku i stvorimo mjesto za nova iskustva. Suočavanje sa strahovima i otpuštanje nepotrebnog oslobađa nas i daje priliku za osobni razvoj.
Putovanje gospodina Njokića simbolizira suočavanje s vlastitim slabostima i strahovima. Kroz pustolovinu, on uči kako izaći iz svoje zone udobnosti i pronaći sreću u zajedništvu.
Naš knjižni lutak na putovanju
Izradom knjižnog lutka gospodina Njokića oživjeli smo ovu toplu priču i prenijeli njezinu poruku na poseban način. Njegovim putovanjem u drugu školu, širimo vrijednosti prijateljstva, empatije i otvorenosti prema promjenama.
Gospodin Njokić nas sve podsjeća na to da istinsko bogatstvo leži u trenucima koje dijelimo s drugima, a ne u stvarima koje posjedujemo. Neka nas njegov primjer inspirira da i sami napravimo mjesta za sreću, prijateljstvo i nova iskustva.
Nakon pročitane priče Gospodin Njokić i jedrenjak uslijedio je niz aktivnosti
Potaknuti knjigom djeca su se prisjetila važnosti očuvanja okoliša, razvrstavanju otpada i recikliranju raznih predmeta.
Reciklirali smo stari novinski papir kako bi ga mogli ponovno upotrijebiti a iskoristili smo ga prilikom izrade jedrenjaka
U sobu smo donijeli pripadajuće kante u koje su djeca razvrstavala otpad
Odgojiteljica koja inače pleše i nastupa naučila je djecu bečki valcer te smo organizirali bal u sobi gdje su onda djeca pokazala naučeno
Zajednički su pomoću kartonskih kutija i tempera napravili kuću gospodina Njokića
Nakon razgovora i pročitane priče timski su na veliki papir nacrtali predmete koji se ne nalaze u kući Gospodina Njokića
Na karti Hrvatske vrijedno su pratili koje sve rijeke prolaze te su naučili razliku između mora, rijeke i jezera
Na Božićnom druženju roditelja,djece i odgojiteljica svatko je donio zapakiranu igračku od kuće s kojom se više ne igraju te su pomoću tombole osvojili novu igračku (na taj način oslobodili su prostor kod kuće, kao i Njokić te su naučili dijeliti i poklanjati svoje igračke )
Vrijedno su rješavali zadatke iz kreativnih knjižica
Dječji vrtić Matulji, skupina Sovice od 3 do polaska u školu
Član: prije 7 mjeseci
Objave: 10
22/01/2025 9:08 pm
Mi Sovice, iz Dječjeg vrtića Matulji, projekt Naše male knjižnice započeli smo sa slikovnicom "Gospodin Njokić i jedrenjak". Kako smo mi mješovita skupina od 3 godine do polaska u školu zanimljivost je bila da su priču po slikama vrlo vješto pričala i mlađa djeca te pokazali veliku zainteresiranost u svim aktivnostima. Nakon svakodnevnog dječjeg čitanja u jutarnjem krugu, djeca su vrlo kreativno izradila jedrenjake od glinamola. Slijedećih dana svoju kreativnost željeli su pokazati kroz izradu jedrenjaka od kolaž papira, kartonskih kutija, kartonskih tuljaka. Jedrenjak od neoblikovanog materijala nadopunio je zajedničku dječju igru u građevnom centru.
Grupni likovni rad koji je nastao na osnovu spoznaje iz naše neposredne okoline da je velika bijela kuća zapravo naš Eko vrtić Matulji koji je nalazi ispod planine Učke, a u blizini imamo more po kojem plovi Njokićev jedrenjak, a imamo i potok Baninu koji bi iz naše priče isto tako mogao napraviti poplavu u Ičićima.
Ples prizivanja kiše vrlo smo brzo naučili i podijelili pokrete , najprije sa susjednom skupinom, a kasnije i s prijateljima na vanjskom prostoru.
Započelo nam je vrijeme maškara te planiramo igru tombole kao predloženu aktivnost iz kreativne knjižnice.
Dječji vrtić Matulji, skupina Sovice od 3 do polaska u školu
Član: prije 7 mjeseci
Objave: 10
22/01/2025 9:16 pm
Jedrenjaci gospodina Njokića bili su posebno kreativni i zapravo uspješni jer su u aktivnosti s glinamolom starija djeca mlađoj pokazala radnje kako oblikovati jedrenjak.
Neoblikovani materijal poslužio je za daljnje planiranje igre.
Grupni likovni rad predstavlja naš kraj i naš eko vrtić Matulji.
Nakon što smo prvi puta pročitali slikovnicu „Gospodin Njokić i jedrenjak“ djeca su bila zbunjena i pokrenuta je rasprava: Zašto je gospodin Njokić prikupljao toliko stvari? Djeca govore da oni svoje stvari koje prerastu daruju mlađoj djeci, a igračke prijateljima ili u vrtić. Djevojčica Ema govori da ga ona malo razumije jer joj je neke stvari koje su joj drage ipak teško darovati te ih onda pospremi kod bake na tavan koji je zatrpan kao kuća gospodina Njokića.
Ema: „Baka na tavanu ima još i igračke koje je moja mama imala kad je bila mala, sada se ja igram sa njima.“
Djeca zaključuju: Neke stvari koje su nam važne čuvamo, neke darujemo, neke nosimo na otpad pa se od njih naprave nove stvari.
Kroz razne daljnje aktivnosti otkrivamo neobičan svijet Gospodina Njokića. Nacrtali smo i osmislili strip prema slikovnici, uređujemo naš čitateljski kutić još jednom slikovnicom iz projekta. Izradili smo labirint sa kojim se rado igramo te rješavamo razne labirinte. Konstruiramo jedrenjake i izrađujemo jedrenjak od stare plastične boce. Odlično se zabavljamo plešući valcer i uz svilene trake. Konstruiramo korito rijeke i promatramo tijek vode, proveli smo razne pokuse sa vodom, što se u vodi otapa, a što ne.
Pozdrav od „Pužeka“ iz starije vrtićke skupine, DV ZVIREK, Stubičke Toplice.
Ove godine kolegica Katarina i ja po prvi puta smo se uključile u projekt NMK. Do sada nam je najveći interes djece bio vezan uz slikovnicu o gospodinu Njokiću. Prilažemo dječje ekspresivne likovne uratke koje smo objedinile u vizualnu slikovnicu - radi se o dobi djece pred polazak u školu. Izrada skupne slikovnice bila je inicirana od strane djece, često je uzimaju i na temelju ilustracija/autorskih rečenica prepričavaju međusobno.
DV "Mali princ" (Zagreb), predškolska grupa "Zvjezdice"
Nakon povratka s božićnih praznika bavili smo se slikovnicom Gospodin Njokić i jedrenjak autorice Anne Onichimowske. Ovu slikovnicu smo odlučile obraditi upravo u ovo vrijeme jer djeca za Božić dobivaju veliki broj (nepotrebnih) poklona te često imaju prevelik broj igračaka doma. Kolegica i ja smo htjele potaknuti djecu na razmišljanje o nepotrebnom kupovanju stvari koje već posjeduju i potaknuti ih da višak svojih stvari poklone nekome kome su potrebnije. Djeci se slikovnica jako svidjela, a najviše su bila oduševljena ilustracijama. Djeci smo prvo ponudile aktivnost crtanja kuće Gospodina Njokića. Djeca su aktivnost radila samostalno, u praovima i u manjim skupinama a aktivnost je djeci bila toliko atraktivna da je trajala par tjedana. Ova aktivnost djecu je potaknula na konstruiranje Njokićeve kuće magnetnim konstruktorima. Djeca su samoinicijativno konstruirala Njokićevu kuću te u nju stavljala različite stvari koje su pronašla u našoj sobi. Također, slikovnica nam je bila potiaj za igru pažnje "pogodi što nedostaje". Djeca su u sobi tražila predmete koji postoje u Njokićevoj kući te smo ih stavili u jednu kutiju. Djeca su dobro pogledala što se u kutiji nalazi nakon čega sam pokrila kutiju prostirkom i izvadila jedan predmet. Jedno dijete moralo je pogledati kutiju i prepoznati koji predmet nedostaje. Djeci se ova aktivnost jako svidjela zbog čega ju igramo i danas. Prednost ove igre je prilagodljivost mogućnostima djece. Djeci koja imaju slabije razvijenu pažnju smanjili smo broj predmeta zbog čega su bila uspješna, a djeci s jako razvijenom pažnjom smo povećali. Velika zainteresiraonost djece za ovu slikovnicu i aktivnosti na njenu temu potaknula nas je da Gospodin Njokić postane naš knjižni junak. Kada smo izradili lutka Njokića djeca su bila toliko oduševljena da im je bilo žao kada smo ga poslali u drugi vrtić. Djeca nestrpljivo čekaju njegov povratak kako bi se mogla igrati njime.
Treća slikovnicu koju smo za čitanje u sklopu projekta odabrali bila je od autorice Anna Onichimowska "Gospodin Njokić i jedrenjak?", čitanjem slikovnice djeca su pokazala veliko zanimanje za tematiku padalina i što se onda s tlom dešava, kakov je odnos vode i tla. Stoga smo se u radu s djecom najviše i usmjerili na temu voda i tlo, odnosno kakvi oblici vode i tla postroje.
Neke od aktivnosti koje smo na tu temu radili jesu sljedeći:
-čitanje slikovnice i povezivanje sa Montessori priborom - reljefne forme i globus
-aktivnost stavljanja sitnih predmeta na pripadajuće mjesto - kopno/voda
Krijesnice su osobito zavoljele gospodina Njokića i prijateljicu mu Margaret.
Rado su s njima plovili malim jedrenjakom, čistili plažu i rijeku, te poklanjali stvari.
Pokušali su dokučiti što Njokić nih imao u svom domu i bili vrlo maštoviti i kreativni u tome. Trenutno su i dalje u procesu učenja plesa i šaljemo snimku čim bude uvježban i bal organiziran. Njokić nam je dao priliku da naučimo ponešto o rokovima rijeka, kamo rijeke idu, kako se zove mjesto gdje se ulijevaju ili u drugu rijeku ili u more, te smo učili rijeke Hrvatske i pratili njihov tok.
Odgojna skupina Iskrice je mješovita skupina iz dječjeg vrtića Olga Ban, Pazin. Djeca iz skupine Iskrice izradila su kratku stop animaciju na temu "Gospodin Njokić i jedrenjak". Ono što se najviše uvuklo djeci pod kožu je sam naziv glavnog lika: Njokić.
Djeca su sama došla na ideju da snimamo kratki film po slikovnici, pa tako je aktivnost potrajala gotovo mjesec dana; od izrade jedrenjaka od pedagoško neoblikovanog materijala, do scenografije, izrade lutaka i samog snimanja kratkog filma. Isto tako djeca su se upoznala u sam proces izrade animiranih filmova, pa tako su imala priliku upoznati se sa filmovima u kojima su likovi rađeni od raznih materijala (tkanine, plastelina, kolaž papira i sl.)
U priloženome možete vidjeti kako je sve to izgledalo.
Ova tema je mijenjana prije prije 5 mjeseci 2 times od Dina Brajkovic
Na susretu Naše male knjižnice s djecom vrtićke skupine Ribice nastavili smo s aktivnostima vezanim uz slikovnicu "Gospodin Njokić i jedrenjak" koju smo pročitali nekoliko puta.
Iz knjiga djeca su saznala što je potok, što je rijeka i koji put je naše ogulinske rijeke Dobre.
Poslije razgovora djeca su uz pomoć teta i knjižničarke izradila jedrenjak. Kreativnih ideja kod izrade jedrenjaka nije nedostajalo pa je jedrenjak obilježen zastavom Ribica.
Priča o gospodinu koji je volio skupljati stvari je na našu skupinu djelovala jako poticajno. Nakon čitanja priče u razgovoru je rekla Lucija: „I ja imam previše stvari“ , „Ja imam puno previše igračaka“ rekao je Antonio, i tako jedan za drugim, djeca su priznala da im neke skupljene i dobivene stvari uistinu ne trebaju. Radeći zadatke u Kreativnoj knjižici došli smo do zadatka tombola i to je bio pun pogodak. Taman je bilo adventsko vrijeme prije Božića, vrijeme darivanja. To je bio savršen način da djeca donesu jednu od tih viška igračaka i daruju prijatelja. Zamolili smo djecu da izaberu igračku te ju omotaju u ukrasni papir uz pomoć roditelja, te igračku stave pod naš bor. Pakete smo označile brojevima i kad smo skupili sve poklone, organizirali smo tombolu u holu našeg vrtića. Djeca su pažljivo slušala kad će se izvući njihov broj te s nestrpljenjem otvarali šareni ukrasni papir. A pokloni su bili različiti, od autića, memory, puzzle, i ostalih društvenih igara, pa do poneke slikovnice! Naravno da smo otpad od ambalaže spremili u odgovarajući spremnik da se gospođa Margareta ne rastuži! U razgovoru s roditeljima saznali smo da djeci ovo nije bio lagani zadatak i da su se dugo premišljali koje će se igračke odreći, iako su bili svjesni da imaju previše igračaka! (Nije li i nama odraslima ponekad tako?!)
Osim tombole koju smo proveli u našoj skupini, Gospodin Njokić nas je inspirirao i za različite likovne aktivnosti, tako da smo i izradili plakat živo/neživo, istraživali kartu i rijeke koje teku Hrvatskom, pričali o usamljenosti i raznim bliskim temama koje možda nismo imali priliku dotaći do sada. U modeliranje jedrenjaka i oslikavanje su se svi rado uključili.
Dječji vrtić "Izvor", Zagreb, skupina "Suncokreti"
🎉 Djeca skupine "Suncokreti" i njihov inspirativni projekt! 🌍
Djeca naše skupine "Suncokreti" provela su divno vrijeme čitajući slikovnicu "Gospodin Njokić i jedrenjak". Toliko im se dopala da smo je morali pročitati dva puta za redom! 🌟
Inspirirana pričom, djeca su razgovarala o važnim temama poput zagađenja i smeća, te kako je važno brinuti o našoj planetu Zemlji. Naša mala ekološka svijest svakim danom raste, a djeca rado prenose stečena znanja svojim prijateljima i roditeljima. 💚
U sklopu kreativne radionice, izrađivali smo jedrenjake od različitih materijala, a svaki jedrenjak dobio je svoje jedinstveno ime. Starija djeca su nesebično pomagala mlađima u realizaciji njihovih ideja, te su nastali prekrasni, posebni i jedinstveni jedrenjaci, svaki sa svojom pričom. 🚢
Ponosni smo na našu malu, ali vrlo angažiranu i kreativnu skupinu "Suncokreti". Zajedno, korak po korak, učimo kako čuvati našu planetu i širiti svijest o očuvanju okoliša. 🌱
Dječji vrtić „Sunce“ s ponosom sudjeluje u međunarodnom projektu Naša mala knjižnica po prvi put u pedagoškoj godini 2024./2025. S obzirom na veliku ljubav naših mališana prema pisanoj riječi, ovaj je projekt dočekan s velikim zanimanjem i entuzijazmom koji je samo rastao sa svakom novom slikovnicom.
Kroz nekoliko rečenica i fotografija nastojat ćemo prenijeti upravo taj entuzijazam, radost i zajedništvo koji su obilježili obradu slikovnice Gospodin Njokić i jedrenjak. Zajedničkim čitanjem i razgovorom, djeca i odgojitelji istraživali su važne teme poput materijalizma, prijateljstva i ekologije. Svoja razmišljanja izrazili su kroz ilustracije i kreativne likovne radove, dajući priči vlastiti, maštoviti pečat.
Osim književne avanture, djeca su imala priliku upoznati bogatu kulturu i povijest Poljske. Kroz razne aktivnosti istraživali su smještaj ove prekrasne zemlje, njezine znamenitosti i poznate povijesne ličnosti. Oživjeli su poljsku zastavu i dvorac Wawel kroz crteže, izrađivali plakate na temu Poljske i jedrenjake s poljskom zastavom, a kroz glazbu uživali u djelima slavnog poljskog skladatelja Frederica Chopina. Poseban dojam ostavila im je Legenda o zmaju Wawelu, nakon koje su od plastelina izradili vlastite zmajeve. Plesna atmosfera zavladala je vrtićem uz tradicionalni poljski ples – mazurku!
Dječji vrtić "Izvor", Zagreb, skupina "Suncokreti"
Djeca iz skupine "Suncokreti" i dalje neumorno smišljaju nove ideje kako napraviti drugačije i neobične jedrenjake za gospodina Njokića. Ovaj put dosjetili su se kako bi mogli koristiti koru drveta, tkaninu za goblene koju su bojali temperom te grančice.
Dječji vrtić Potočnica - područni odjel Stari Gradac
Mješovita odgojna skupina Žirafice, u sklopu projekta Naša mala knjižnica (NMK), kao drugu knjigu obradila je Gospodin Njokić i jedrenjak. Kroz raznovrsne aktivnosti poticali smo razvoj čitalačke pismenosti, kreativnog izražavanja i ekološke svijesti.
Pročitali smo slikovnicu Gospodin Njokić i Jedrenjak, prvo uz čitanje odgojiteljice, a zatim su djeca prepričavala priču pomoću ilustracija.
Djeca su pomoću slika iz slikovnice slagala redoslijed priče, razvijajući logičko razmišljanje i pamćenje.
Izradili smo jedrenjak koristeći drvene štapiće, slamke i kolaž papir.
Napravili smo rijeku od aluminijske folije, ulili vodu pomiješanu s plavom temperom i uredili prostor prirodnim materijalima poput pijeska, kamenčića i figurica životinja.
Djeca su od neoblikovanih materijala, poput kutija od lijekova, izradila kuću Gospodina Njokića.
Organizirali smo tombolu igračaka, gdje su djeca donijela igračke koje više ne koriste i zamijenila ih s drugima, učeći o ponovnoj upotrebi predmeta.
Razgovarali smo o važnosti recikliranja i naučili pravilno razvrstavati otpad na papir, plastiku i miješani otpad.
Djeca su crtala veselu i tužnu Zemlju, razvrstavajući materijale koji pomažu planetu i one koji ga zagađuju.
Ova tema je mijenjana prije prije 4 mjeseca od Gabriela Djak
Obzirom da je djecu iz naše skupine "Krteki" priča o Gospodinu Njokiću i Gospođici Margareti najviše emocionalno dotaknula, kontinuirano stvaramo okruženje za učenje koje potiče djecu na promišljanje o održivosti i formiranje početnih pozitivnih stavova o ekološkoj osviještenosti. U prilogu šaljemo nekoliko fotografija iz procesa izrade eko-papira (odgojiteljice Katarina Bednjanec Lončarek i Nina Ljubičić).
Gospodin Njokić, Margareta i prijatelji žive u "Krtekima" već tri mjeseca tako da nije čudno kako su upravo oni bili izbor grupne maske za ovogodišnji Fašnik. Uživajte u fotografijama sa zagorske povorke u Krapinskim Toplicama.
Kroz ovih pet fotografija prikazan je samo djelić nastanka jedrenjaka te kuće Gospodina Njokića. Ovo je zajednički rad skupine "Sovice" i sva su djeca rado doprinijela svojim radom, trudom i idejama. Koristili su drvene štapiće za jedra, kartone za kućicu, crveni hamer papir za krov, tempere boje, kistove,škare, ljepilo,crni flomaster, krep papir...
Dok su neka djeca lijepila dijelove za kućicu na kartonsku podlogu ostatak djece je crtao Gospodina Njokića, Margaret, ježeve, riđu mačku, lisicu, 4 psa i tele. Djeca su crtala i bojala drvenim bojama izrezivala likove te lijepila na kartone.
Zajednički odlučuju da će kuća biti žuta pa je bojaju žutom temperom bojom. Lijepe rebrasti karton na podlogu da bi trava bila uvjerljivija. Djeca crtaju i lijepe namještaj i odjevne predmete kojih je bila puna kuća.
U parovima lijepe sve ono što su izradili te postavljaju likove u jedrenjak.
Poplava je bila jaka pa odlučuju koristiti krep papir u plavoj boji koji predstavlja vodu.
Gospodin Njokić i jedrenjak u skupini Suncokreti potaknuo je veliku raspravu među djecom o nepotrebnom sakupljanju stvari. Dio djece smatra da to nije dobro i da nepotrebne stvari treba pokloniti ili reciklirati, dok drugi svoje stvari vole čuvati samo za sebe.
To nam je bio odličan povod za organizaciju igre Tombole, za koju su djeca trebala donijeti svoju igračku koju više ne koriste. Svi su nestrpljivo čekali dan održavanja igre. Djeca su jako dobro prihvatila da njihova igračka sada pripada nekom drugom, a ako im se dobiveno nije svidjelo, međusobno su dogovarali razmjenu.
U centru građenja djeci je ponuđena velika kartonska kutija formirana u oblik broda, i rani neobliikovani materijali. Igra u tom centru traje i dalje te djeca svakodnevno nadograđuju izgrađeno.
Uživali su i u modeliranju jedrenjaka glinom, nakon čega su samostalno uzimali plastelin i izrađivali svoje male brodice. Brodice i priroda oko njih prikazivale su se akvarel bojama,a gradnja brodova od lego kockica trajala je danima.
Istraživanje brodova djecu je potaknulo na pitanja i razgovore o ostalim prijevoznim sredstvima, pa smo naše poticaje nakon ovih, proširili i na poticaje vezane za promet općenito.
OŠ Antuna Mihanovića Petrovsko i OŠ Side Košutić Radoboj
Član: prije 2 godine
Objave: 18
21/03/2025 1:03 pm
OŠ Side Košutić Radoboj, 1.a, 1.b PO Jazvine i 1./2.c PO Gornja Šemnica
Nakon ugodnog čitanja priče Gospodin Njokić i jedrenjak, učenici su s knjižničarkom Jasenkom razgovarali o problemima s kojima se glavni lik susreo. Zaključili smo da nije dobro gomilati bespotrebne stvari već ih darovati onima koji nemaju. Također je važno biti uredan i održavati svoj životni prostor čistim. Naučili smo kako teku rijeke i kakve moraju biti plaže da bi se sigurno na njima kupali i sunčali. Nabrajali smo stvari koje gospodin Njokić sigurno nema u svojoj kući te predlagali koga bi još mogao spasiti na svom putu jedrenjakom. Otkrili smo i tko je kome drag 🙂 Na kraju smo riješili zadatke u kreativnoj knjižici.
Posebno nas je inspirirala slikovnica Gospodin Njokić i jedrenjak. Otvorila nam je vrata mašte i potaknula nas na razne kreativne aktivnosti.
Uz priču smo razvijali i svoju kreativnost – izrađivali smo jedrenjake od recikliranog materijala, istražujući kako možemo ponovno iskoristiti stare stvari na nov i zanimljiv način.
Kroz likovni rad "Što nedostaje u kući gospodina Njokića?" razmišljali smo o važnosti detalja i maštovito nadopunjavali njegov prostor. Također smo organizirali tombolu igračaka, učeći tako o nesebičnom dijeljenju i radosti darivanja.
Slikovnica nam je bila pravi poticaj za istraživanje, stvaranje i igru! Uz nju smo razvijali kreativnost, suradnju i ekološku svijest!
Učenici 1.c i 1.d razreda OŠ Dragutina Tadijanovića u Zagrebu tjedan su započeli pričom "Gospodin Njokić i jedrenjak" čiji naslov ih je instantno zainteresirao. Prilikom svakog pročitanog odjeljka, zadržali smo se na svakoj stranici kako bi učenici detaljno proučili svaku ilustraciju. S veseljem su dočekali otkriti koja nas nova zastava i zanimljiva činjenica očekuje u NMK knjižici. Na drugoj radionici, učenici u paru crtaju prostoriju u kući gospodina Njokića uz zadatak da među njegove stvari sakriju 3 tajne stvari po svom izboru. Učenici radove izlažu na ploči te ostatak dana međusobno proučavaju slike i traže sakrivene stvari. Trećeg dana u razredu organiziramo bal gospodina Njokića i Margarete. Prije početka kroz videozapise saznajemo kako izgleda bal, što sudionici imaju odjeveno i kako se ponašaju. Ubrzo učimo osnovne korake bečkog valcera, uživamo u glazbi Johanna Straussa te plešemo u paru. Uživali smo u kišnom tjednu!
Skupina Ježići/Hedgehogs je kroz priču o gospodinu Njokiću naučila puno o ekologiji. Proveli smo većinu aktivnosti predloženih u Kreativnoj knjižici ali i dopunili vlastitim. Prošetali smo do potoka u našem gradu, proučavali kako izgleda te napravili plakat. Prljava voda u potoku te lokve nakon kiše potakli su nas na izradu pročiščivaća vode. Jedrenjake smo crtali olovkom. Različite vrste plovila i likova iz priče slagali smo koristeći šibice i Tangram. Igrali smo igru kockom Tok rijeke, Roll an ocean te Flycatcher. Različiti otpad s plaže razvrstavali smo uz pomoć senzorne kutije.
OŠ Antuna Mihanovića Petrovsko i OŠ Side Košutić Radoboj
Član: prije 2 godine
Objave: 18
10/04/2025 10:34 am
Osnovna škola Antuna Mihanovića Petrovsko i PO Slatina, 1.a i 1.b
Nakon druženja s gospodinom Njokićem razgovarali smo o važnosti urednosti, prijateljstva i dijeljenja stvari koje nam nisu potrebne. Riješili smo i zadatke u Kreativnoj knjižnici. Učenici 1.a izradili su jedrenjake od gline.
Ovogodišnja zvijezda našeg projekta je gospodin Njokić! Njokić nam je i velika inspiracija jer je "odnio pobjedu" nad svojim slabijim stranama i postao bolja verzija sebe. Posebno su nam se svidjele ilustracije, ali i napetost koju knjiga u sebi sadrži. Naš je Njokić, doduše ne parobrodom, ali poštanskim kombijem otputovao u Opatiju gdje je proveo nekoliko tjedana. S obzirom da smo iščekivali koji li će nama knjižni junak doputovati, radoznali kao da otvaramo kinder-jaje, nama je također iz Opatije stigao gospodin Njokić! Našu prezentaciju o Njokiću pogledajte u prilogu. Srdačan pozdrav iz Ivera od Njokića i 1. A!
Slikovnica Gospodin Njokić i jedrenjak postala je pravi hit među djecom skupine "Suncokreti" iz dječjeg vrtića "Izvor", Zagreb. Toliko im se svidjela da smo je zajedno pročitali već mnogo puta. Svaki novi susret s pričom budio je nova pitanja, ideje i maštanja. Djeca su posebno zavoljela glavnog lika – gospodina Njokića, te su ubrzo počela smišljati nastavke njegove pustolovine.
Jedna od njihovih zajedničkih želja bila je da gospodin Njokić dobije novi brod, još veći i ljepši, s kojim će ploviti svijetom zajedno sa svojom novom obitelji. Mašta nije stala samo na riječima – prionuli su stvaranju! Djeca su crtala svoje viđenje novog broda u raznim likovnim tehnikama: koristili su drvene bojice, vodene boje, flomastere.
Posebno nas je oduševio crtež jedne djevojčice koja je odlučila prikazati vjenčanje gospodina Njokića. Uz crtež je ispričala čitavu priču o tome kako je izgledalo slavlje, tko je sve bio uzvanik i kako je izgledala nevjesta. Ta je ideja inspirirala cijelu grupu – djeca su odlučila osmisliti i izvesti mali igrokaz na temu vjenčanja i novog života gospodina Njokića.
Uz puno smijeha, kreativnosti i zajedničkog rada, nastao je pravi mali scenski prikaz koji je oduševio sve – i djecu i odrasle. Ova aktivnost ne samo da je potaknula dječju maštu, nego i razvijala njihove govorne, likovne i socijalne vještine.