- O NAMA
- O PROJEKTU
- OLL/en
- Aktivnosti
- NMKolumna
- NMKalendar
- Okrugli stol
- FORUM
- PRIJAVITE SE!
- O NAMA
- O PROJEKTU
- OLL/en
- Aktivnosti
- NMKolumna
- NMKalendar
- Okrugli stol
- FORUM
- PRIJAVITE SE!
Registrirajte se svojim imenom i prezimenom i postanite dio interaktivne NMK zajednice! Komentirajte, razmjenjujte mišljenja i profesionalno se povežite s kolegama i kolegicama u projektu. Učinimo ovaj forum mjestom za učenje i stjecanje novih profesionalnih iskustva!
Prije početka korištenja Foruma, molimo vas da pročitate Pravila ponašanja i Upute za korištenje.
Molimo vas da komunikaciju održavate primjerenom, pristojnom i poticajnom. Svoje objave objavljujte u odgovarajuće teme. NMK zadržava pravo moderiranja i kontrole sadržaja – svi neprimjereni sadržaji i komentari, vrijeđanja i drugi oblici neprimjerene komunikcije bit će izbrisani, a autori takvih sadržaja bit će blokirani. Nepoštivanje GDPR odredbi kao i nepridržavanje zakona RH bit će prikladno sankcionirani.
Nakon pročitane slikovnice razgovarali smo o tome kako su se oni rodili. Iako je to grupa djece od 3-4 godine jako dobro znaju da su ih rodile majke a ne donijele rode. Zatim smo razgovarali o rodama, kako izgledaju, gdje žive, čime se hrane te smo pogledali kratak dokumentarni film o rodama na internetu. Djeca su pokazala veliko zanimanje za tu temu pa smo izradili plakat o rodama. Naučili smo da rode u jesen odlaze na jug ali i da mnoge ptice ostaju u našem kraju. One trebaju našu pomoć da prežive zimu pa smo odlučili napraviti i hranilice za ptice koje smo objesili na obližnja drveća. Kako interes za ptice i dalje vlada djeca su ih crtala, slagala slagarice te i izrađivali slike ptica pomoću sjemenki. U sobi smo napravili i gnijezdo sa rodama od papira i kartona.
.
Nakon pročitane priče razgovarali smo o tome kakvi su oni bili kao bebe? Zadatak je dio da donesu kutiju sa stvarima koje su imali kao bebe.Roditelji su trebali napisati kakvi su bili i djeca su to predstavljali u vrtiću.
Bili su jako ponosni i svi su voljeli to svakodnevno prezentirati svojim prijateljima.
Organizirali smo NOĆ MUZEJA pod nazivom ČUVARI DJETINJSTVA. Sudjelovao je cijeli vrtić i sva 3 objekta.
Roditelji i odgojitelji su donijeli svoje igre,slike, igračke i ostale stvari a mi smo izložili svoje kutije "kad sam bio-bila beba"
@nives-bozic Odlična ideja za Noć muzeja! 🤩
Ususret veljači – mjesecu ljubavi (NMK 1 u 1. r. OŠ Mahično)
Kako je nastala Zemlja? Kako je nastao život na Zemlji? Kako je nastao svemir? Je li prije toga svemira postojalo još nešto? Kako su nastali sportovi i njihovi nazivi? Kako nastaje staklo i od čega? Kako sam ja došao/došla na svijet i zašto izgledam baš ovako, a ne nekako drugačije? Koliko pitanja…, i to samo jedan mali dio pitanja koja zanimaju prvašiće OŠ Mahično. A sve ih je potaknula ova slikovnica Silvije Šesto i Vande Čižmek.
Prvašići su zaključili da će na većinu pitanja odgovore dobiti upravo u školi, vjerojatno već od svoje razredne učiteljice Renate Sambol. Stoga su se mirna srca i vedrih misli mogli prihvatiti nagradnoga zadatka i izgraditi gnijezda za rode. Za dolazak proljeća i roda je uistinu prerano. No veljača je mjesec ljubavi, a te su ptice simbol upravo one najljepše – vjerne, pa se su se ovaj naslov i radni zadatak vezan uza nj pokazali idealnima za završetak siječnja odnosno za druženje s knjižničarkom Svjetlanom Basara u četvrtak, 30. siječnja 2025.
Više o ta dva školska sata pogledajte ovdje, a njihova gnijezda s rodama ovdje!
Nakon čitanja priče, kroz likove i tijek događaja u priči, te poticajna pitanja, porazgovarali smo o temi dolaska na svijet.
Zatim smo popričali o rodama, promatrali slike roda i opisivali ih - Nose li rode djecu? Neeeee!
Kako rode izgledaju/ Kako se kreću?
IGRA:
- Pretvori se u RODU/ ŽABU/ZMIJU?
U našim radnim zadacima crtali smo vilinsku djevojčicu i bojali; uočavali smo razlike, te razvijali početno čitanje i pisanje pišući pravilno riječi/pojmove vezane uz slikovnicu.
izradili smo memory kartice na temu slikovnice, crtajući motive iz priče na papiriće i plastificirali( Petar, Ana, beba, roda, srce, teta Slikovnica)
Na kraju smo u šumi sakupili potrebno granje, lišće, dodali rafiju i karton, te izradili RODU pomoću kartona i tempera i gnijezdo. Gnijezdo i rodu postavili smo u čitalački kutić.
Crtali smo rode na manjim papirima olovkom i drvenim bojicama.
U skupini Suncokreti (DV Ploče, PO Staševica) čitali smo priču Pe pita o rođenju. Pročitana priča bila je poticaj za razgovor i pitanje: "Donose li djecu rode?".
U mnoštvu različitih odgovora, dvije djevojčice (čije su obitelji nedavno postale bogatije za još jednoga člana) su nam ispričale svoja iskustva te smo se uvjerili da djecu ipak ne donose rode nego, prema njihovim riječima, mame iz rodilišta.
Kako bismo saznali više o rodama i pticama, djeca su svakodnevno listala slikovnice i enciklopedije, a pogledali smo i videozapise o rodi Malenoj. Izradili smo rodino gnijezdo koristeći različitu kartonsku ambalažu. Likovno su se izražavali tehnikom tuš te su kombiniranom tehnikom napravili gnijezda s jajima na kojima su napisana slova njihova imena. Saznali smo i da ptice u zimskim mjesecima teško pronalaze hranu pa smo odlučili izraditi hranilice koje smo postavili u vrtićkom dvorištu i na stablima u obližnjoj šumi.
Unutar obiteljskog centra uredili smo kutić bolnice u kojemu djeca stvaraju simboličke igre s ulogama liječnika, medicinske sestre i pacijenata. U suradnji s roditeljima prikupili smo dječje fotografije kada su bili mlađi (bebe) te ih postavili na zajednički plakat. Fotografije rado promatraju i uspoređuju kako su izgledali prije, a kako izgledaju sada.
DV TRATINČICA Var. Toplice
U mjesecu siječnju započeli smo obradu druge slikovnice Pe pita o rođenju. Čitajući slikovnicu započeli smo razgovor o našem postanku, rođenju te tako razvijali svijest o samom sebi. Dublje smo ušli u temu "To sam ja" te o svemu rečenom započeli izradu individualnih dosjea djece pod nazivom "Sve o meni". Kako smo shvatili koliko smo zapravo svi važni i posebni na svoj način, kao trajnu uspomenu, izrađivali smo vlastite portrete u likovnoj aktivnosti. Kao dio teme "To sam ja" izradili smo plakate o dijelovima tijela, kosturu te organima i proveli niz aktivnosti i igara na spomenutu temu. Kako smo u mjesecu veljači obilježili "Dan bolesnika" izradili smo kutić "Ambulante" gdje smo izložili izrađene plakate te formiranjem kutića započeli simboličku igru liječnik i pacijent. Čitajući knjigu više puta dotakli smo se teme "Roda" i izradili veliki plakat prožet tekstom o životu roda kao i likovnim radovima djece. Rodu na dimnjaku izradili smo od reciklirajućih materijala. Sve navedeno izložili smo u našem kutiću knjižnice.
Koordinatori: Mirjana Balažinec
Ljiljana Zorman
Slikovnica „Pe pita o rođenju„ kod djece je izazvala izrazito veliku potrebu za raspravom o tome Kako smo došli na svijet? Djeca iznose svoja mišljenja, iskustva i dolaze do nekog zaključka, no svi smo se jednoglasno složili da djecu „ne nose rode“! Djeca su prirodno znatiželjna, postavljaju razna pitanja te je slikovnica na vrlo zanimljiv i zabavan način primjeren djeci ove dobi potaknula na razgovor o tome.
Gabi: „Prvo se mama i tata oženiju, čekaju mjesec dana i imaju malu bebu točkicu. Mami raste buša i postaje sve veća i deblja. Beba ju počne lupati jer hoće ići van. Idu kod doktora, daje im ljekić, prerežu trbuh i izvade bebu“.
Blaž: „U maminoj buši su loptice koje se spoje i tako nastaje beba“
Erik: „Beba nastane kada se mama i tata puno puta poljube“.
Sara: „Ne, pravi poljubac mora ići u trbuh.“
Tristan:“1000 poljubaca treba“.
Sofija: „I ljubav“!
Rasprava je također dovela do zaključka da je za nastankom bebe potrebna ljubav, pošto smo slikovnicu čitali u veljači više smo se posvetili razvoju spoznaje,
što je to ljubav i zaljubljenost.
Tristan:"Kad si zaljubljen onda se osjećaš onako malo smušeno i zbunjeno, možeš se i sramiti“.
Nolin: „Ljubav je i kad voliš obitelj“.
Zabavili smo se izrađujući rode, istražujući zanimljivosti o njima, sve smo zabilježili na plakatu. Razveselila nas je informacija da su se u susjedno mjesto vratile rode nakon 4o godina.
Uredili smo čitateljski kutak za roditelje u kojem predstavljamo sve što smo radili, ali i sve slikovnice koje čitamo kroz projekt. Izrazito nam je važno upoznati roditelje sa sadržajem koji čitamo, ali i dati im primjer kvalitetne slikovnice za djecu ove dobi.
Odgojna skupina Koralji, DV Pahuljica
Nakon pročitane priče Pe pita o rođenju krenula je rasprava o tome kako su djeca došla na svijet, nudili su se razni odgovori te su djeca i kod kuće s roditeljima razgovarali o tome. Zamolili smo roditelje da nam pošalju fotografije djece kad su bili bebe pa su predškolci napravili plakat u kojem je svatko zaljepio svoju fotografiju sebe sada i sebe kao bebe. Također potaknuti knjigom razgovarali smo o prijateljstvu, tko je moj najbolji prijatelj i koliko je prijateljstvo važno. Dobili su zadatak nacrtati portret svog prijatelja promatrajući ga.
Najviše su se zadržali na temi roda pa je uslijedio niz aktivnosti na tu temu
Djeca su pogledala dokumentarni film o rodama a zatim su predškolci napravili plakat o njima. Likovno su se izražavali raznim tehnikama
Nastajale su rode od rolica papira i čupave žice, blazinica i kolaža, papirnatih tanjura i kolaža, od krep papira zajednički su radili loptice te ih lijepili na papir stvarajući rodu.
Napravili su i dvije velike rode, jednu od kartona, boje i perja a drugu od novinskog papira, drvenih štapova, perja i rebrastog papira. Gnijezdo su napravili od sijena kojeg su donirali roditelji.
Razgovarali smo o pticama i koliko im je zimi teško pronaći hranu pa su djeca predložila na im naprave hranilice. Od drvenih štapića i kutijica izradili su hranilice i napunili ih sjemenkama a zatim ih su ih objesili na grane stabla koji se nalazi u vrtićkom dvorištu
DV Lađica, skupina Patkice
Slikovnicu Pe pita o rođenju započeli smo pitanjima o bebama i o tome kako one dolaze na svijet. Djeci se posebno svidio dio u kojoj teta Slikovnica objašnjava Petru kako bebe nastaju. Naravno, i oni su imali pitanja za tetu Slikovnicu (“Jel’ se moji mama i tata vole?”, “Teta, a jel rak bude u vodi?”, “Hoću ja ići do Iris poslije vrtića?”, itd.) Drvenim bojicama su crtali sebe kao bebe i većina ih je nacrtala sebe u maminom trbuhu. Pripremajući se za izradu roda od kartona, prvo smo razgovarali o izgledu roda, gdje one žive i gdje su sada te kada će se vratiti. Pogledali smo i videozapis o najpoznatijem paru roda u Hrvatskoj - o Malenoj i Klepetanu. U šetnji Davorom promatrali smo rodina gnijezda na stupovima i dimnjacima, a onda smo i okušali se u crtanju roda tušem. Vrlo strpljivo i koncentrirano su Patkice povlačile crte i linije i rode su ispale fantastično. Zajedničkim snagama smo napravili i gnijezdo, od slame i grančica koje smo skupljali u šetnji, za naše kartonske rode i izložili smo ih da ih vide i roditelji. Spremni smo za proljeće!
Nakon pročitane priče, razgovarali smo o tome jesu li ikad i sami razmišljali o tome kako su došli na svijet. Većinom djeca navode kako su došli „iz maminog droba“. Potom smo razgovarali o rodama koje se učestalo spominju u slikovnici. Kreirali smo plakat s najvažnijim podacima o rodama koje smo pronašli u dostupnoj literaturi, a onda obojali prigodnu bojanku. Kreirali smo i igru 'bingo' s riječima koje se spominju u slikovnici koje smo rastavljali na slogove i glasove. Koristili smo se i Kreativnim knjižicama kako bi nadopunili aktivnosti.
"Ježići - Hedgehogs" su kroz likovne, simboličke, stolno - manipulativne glazbene, tjelesne dramske i istraživačke aktivnosti obradili ovu zanimljivu slikovnicu. Tako je povezana simbolička igra obitelji s formiranjem kutića liječnika/Hospital gdje su "rođene" naše bebe/lutke koje su korištene u igri. Ovo je samo par fotografija koje smo izdvojili!
Dječji vrtić Potočnica - područni odjel Stari Gradac
Mješovita odgojna skupina Žirafice uronila je u slikovnicu Pe Pita o rođenju, kroz koju su djeca istraživala kako nastaje život i što znači dolazak na svijet.
Čitanje slikovnice Pe pita o rođenju i razgovor o nastanku života i razvoju bebe u trbuhu
Uspoređivanje veličine fetusa kroz tjedne trudnoće s voćem (npr. 6. tjedan – grašak, 10. tjedan – kivi, 18. tjedan – kruška…) radi konkretnijeg razumijevanja rasta bebe
Promatranje ilustracija fetusa i učenje kako se beba razvija kroz mjesece trudnoće
Opipavanje modela trudničkog trbuha izrađenog od vrećice za zamrzavanje napunjene vodom,
kako bi djeca doživjela osjećaj plodove vode i pokreta u trbuhu
Crtanje bebe u trbuhu pastelama kao likovno izražavanje unutarnjeg doživljaja
Gledanje vlastitih fotografija iz razdoblja kada su bili bebe i razgovor o vlastitom rođenju
Simbolička njega beba: mjerenje beba metrom kao kod rođenja, previjanje, hranjenje, kupanje, oblačenje i svlačenje
Izrađivanje rode od kaširane papirplastike, žice i kolaž papira (djeca su sudjelovala u izradi dijelova – oči, krila, kljun…)
Promatranje stvarnog gnijezda s rodama preko puta vrtićkog dvorišta i svakodnevno praćenje roda u prirodi
Čitanje priče o rodi i gledanje edukativnog videozapisa o Malenoj i Klepetanu
Kazalište sjena kao simbolički prikaz razvoja bebe i majčine njege od začeća do rođenja
Provlačenje graška po cik-cak stazi od majke do bebe (vježbanje preciznosti i fine motorike)
Natjecateljska igra nošenja jajeta na žlici (vježbanje ravnoteže, pažnje i simbolika brige o nečemu nježnom i osjetljivom)
Senzorna aktivnost vađenja kukaca, žaba i paukova iz vode pincetom – simulacija hrane kojom se roda hrani
Bojanje dijelova tkanine prema osobnom izboru
Zajedničko šivanje dekice za bebu od obojanih dijelova tkanine kao simbol topline, brige i zajedništva
Igra prepoznavanja: vađenje i imenovanje predmeta za bebe iz kutije (npr. duda, bočica, pelena…)
Izrađivanje zvečki za bebe pomoću plastičnih spremnika napunjenih rižom
Slikovnica je podulja i djeca su se trebala malo strpjeti i skoncentrirati ne bi li razumjeli poruku. Iako, je bila izazovna, potaknula nas je na razgovor, istraživanje i aktivnosti. Najviše smo se bazirali na rješavanje kreativne knjižnice. Izradili smo rodu u gnijezdu od klik klak kockica i kartona. Pošto nemamo roda na našem otoku pogledali smo dokumentarni film o rodi Malena i njenom skrbniku. Najviše nam se svidio zadatak „Kad bi imala/o svoju Tetu slikovnicu, što bi ju pitala/pitao? Iz tog zadatka nastao je cijeli mali projekt! Krenuli smo istraživati knjige i zajedno tražiti različite odgovore. Djeca su nas potakla da krenemo izrađivati recenzije dječjih slikovnica, ne bi li i druga djeca vidjevši naše recenzije znali koje knjige su nas uistinu oduševile. Zajedno smo recenzirali desetak knjiga, pri tom smo izradili plakate s utiscima koji su sadržavali crteže, rječnik novih i djeci nerazumljivih riječi, ocjenu od 1-10. Sve su knjige dobile čistu desetku!
© 2025 NMK
Powered by Ibis grafika