- O NAMA
- O PROJEKTU
- OLL/en
- Aktivnosti
- NMKolumna
- NMKalendar
- Okrugli stol
- FORUM
- PRIJAVITE SE!
- O NAMA
- O PROJEKTU
- OLL/en
- Aktivnosti
- NMKolumna
- NMKalendar
- Okrugli stol
- FORUM
- PRIJAVITE SE!
Registrirajte se svojim imenom i prezimenom i postanite dio interaktivne NMK zajednice! Komentirajte, razmjenjujte mišljenja i profesionalno se povežite s kolegama i kolegicama u projektu. Učinimo ovaj forum mjestom za učenje i stjecanje novih profesionalnih iskustva!
Prije početka korištenja Foruma, molimo vas da pročitate Pravila ponašanja i Upute za korištenje.
Molimo vas da komunikaciju održavate primjerenom, pristojnom i poticajnom. Svoje objave objavljujte u odgovarajuće teme. NMK zadržava pravo moderiranja i kontrole sadržaja – svi neprimjereni sadržaji i komentari, vrijeđanja i drugi oblici neprimjerene komunikcije bit će izbrisani, a autori takvih sadržaja bit će blokirani. Nepoštivanje GDPR odredbi kao i nepridržavanje zakona RH bit će prikladno sankcionirani.
Učiteljica Draženka Jančić sa svojim učenicima PŠ Goršćaki, ove godine 3./4. r., tradicionalno se tijekom Mjeseca hrvatske knjige uključuje u projekt OŠ „Slava Raškaj“ Ozalj „Moja prijateljica knjiga“. Ovogodišnja tema projekta bila je „Putovanja izvan uobičajenog“, stoga su čitali slikovnicu Jane Bauer „Čarobni ormar“. Slikovnica je jedan od naslova u projektu Naša mala knjižnica, a učiteljica Draženka i učenici 3./4. r. PŠ Goršćaki ove su godine također dio te velike međunarodne čitateljske obitelji, zajedno s čak tri razreda matične škole - OŠ Mahično. Učiteljica je slikovnicu pretočila u kratki igrokaz koji su učenici izveli na završnoj svečanosti projekta "Moja prijateljica knjiga" 14. studenog 2024. u ozaljskoj školi. Uživajte u njihovoj veseloj izvedbi u filmu!
U Osnovnoj školi Nikole Tesle, Mirkovci po prvi put sudjelujemo u projektu NMK2. Sudjeluju učenici 3.b razreda.
Na jednom od održanih sati djeca su čitala knjigu naglas. Nakon što smo ju pročitali, puno smo razgovarali te razmaženu kraljevnu uspoređivali s djecom našeg uzrasta. Razgovarali smo o proslavama naših rođendana te shvatili koje su prave vrijednosti u životu.
Rješavali smo kreativnu knjižicu i vrlo kreativno nastavljali priče o gusarima koje su izašle iz treće ladice ormara.
Za nagradni natječaj skupa smo izrađivali čarobni ormar, koji je ukrašen dosta kaotično, točno onako kakvo nam je raspoloženje vladalo taj dan :). U ladicama se nalaze poruke koje su djeca poželjela da im se ostvare.
Zorana Filipović Periša
Što skriva čarobni ormar? (NMK2 u 4. razredu OŠ Rečica)
Zamislite da vam se želje mogu uistinu ostvariti. Što biste poželjeli? Biste li mislili samo na sebe ili biste bili nesebični? Biste li brzopleto izgovorili svoje želje ili biste dobro razmislili prije toga? O svemu tomu razmišljali su, dobro se zabavljajući pritom, učenici 4. razreda OŠ Rečica, učiteljica Marina Kružić i knjižničarka Svjetlana Basara, a sve uz ovaj čarobni naslov slovenskih autorica – spisateljice Jane Bauer i ilustratorice Ane Košir. U plesu, čitanju i matematičkim zagonetkama uživali su u četvrtak, 28. studenoga 2024., u što se možete uvjeriti pogledate li filmić.
U sklopu Mjeseca hrvatske knjige, u OŠ Đurmanec, započeli smo i s aktivnostima NMK2 u 2. i 3. razredu. Prva knjiga koju smo čitali bila je “Čarobni ormar” koju je napisala slovenska književnica Jana Bauer. Krenuli smo s ispunjavanjem kreativnih knjižica i pripremamo se za prve nagradne zadatke. Učenici su bili oduševljeni ovom pričom pa su je htjeli posuditi odmah nakon čitanja.
Vlatka Antolić
Pozdrav svima!
Mi smo učenici iz Osnovne škole Skalice. U razredu nas je 25. Učenici smo 3.b i 3.c razreda u PB-u. Ove godine smo se po prvi put uključili u projekt NMK2. Prva knjiga koju smo čitali je Čarobni ormar književnice Jane Bauer. Priča nas je ugodno iznenadila jer nije klasična bajka...ima nešto moderno u sebi.
Uživali smo i izraduli naš Čarobni ormar. On sada zauzima posebno mjesto u našem razredu. U sljedećem polugodištu planiramo urediti naš kutak.
Učenici 2. razreda OŠ Mare Švel – Gamiršek iz Vrbanje na satu Hrvatskog jezika čitali su priču „Čarobni ormar“ sa svojom učiteljicom Katicom Vareševac.
Nakon čitanja razgovarali su o priči i upoznavali ljepote Slovenije. Uspoređivali su Sloveniju sa svojom domovinom Hrvatskom. Uočili su da se u dva slova razlikuje ime Slovenija od imena dijela domovine u kojem živimo Slavonija.
Zaključili su da ne treba biti razmažen kao kraljevna i tražiti nemoguće, već skroman u svojim željama.
Budući da su ih u Kreativnoj knjižici čekali zanimljivi zadaci odmah su ih s veseljem krenuli rješavati.
Čarobne ormare izradit će na svojoj kreativnoj izvannastavnoj aktivnosti .
Čarobni ormar
U školskoj knjižnici Osnovne škole "Milan Brozović" u Kastvu skupina učenika 3.b i 4.e po prvi put sudjeluje u projektu NMK2.
Nakon pročitane slikovnice "Čarobni ormar", razgovarali smo o likovima iz priče i rješavali zadatke u kreativnoj knjižici. Posebno smo bili inspirirani pri izradi našeg čarobnog ormara. On je poseban izvana, a čuvaju ga uspavana mačka Kiti i jedan aviončić, majstor letenja Roko. Na unutarnjoj stranici vrata nalaze se upute, a svaka od šest ladica ima posebno ime i osobitosti koje se nalaze u njima. Tu su ladica za životinjsko pričanje, ladica igraonica, ladica prirode, rođendanska ladica, vilinska i božićna ladica. Učenici su zaista uživali u izradi ovog kreativnog zadatka, a osim fotografija imali su želju predstaviti ormar i usmeno pa smo izradili i jedan video koji je još u montaži (jer na fotografije jednostavno ne stane sve ono što su htjeli prenijeti izradom samog ormara).
Karmen Šimetić
Učenici 2.a razreda iz Vrbanje izradili su svoje čarobne ormare. U svaku ladicu su stavili po jednu želju.
Izdvojili smo neke:
-da mi baka ozdravi
-pun kamion Doritosa
-Želim da svi u razredu budu prijatelji.
-Kad narastem želim biti učiteljica.
-da obijem zeca
-da imam sve mačke
-da imam puno dvorište Haskija
Nakon razgovora o slovenskoj književnici Jani Bauer i bojanja slovenske zastave učenici 3. b razrednog odjela OŠ Rugvica su štafetno pročitali knjigu Čarobni ormar.
Nakon čitanja rješavali su zadatke iz Kreativne knjižice te izradili nekoliko čarobnih ormara u čije su ladice pohranili svoje želje.
Uživali su u radu.
Učenice Mlade knjižničarke OŠ Centar iz Pule uživale su u čitanju knjige Čarobni ormar, posebno su se potrudile u crtanju čarobnih životinja. Preporučamo svima igru iz kreativne knjižice Fiks-niks uz koju smo se baš odlično zabavili, a i ponovili zbrajanje, stoga pripremite dodatne papiriće za zbrajanje jer su nama trebali.
Na doljnjoj objavi učenica Anamarija uz malu pomoć mame i sestre prvašice, za vrijeme praznika se zabavila i izradila prekrasan smeđi čarobni ormar. Moram reći da on ima osam ladica, ali odlučili smo zajednički da su dvije posljednje ladice zabranjene za otvaranje. U preostalih šest posložili smo želje koje su bile vrlo kreativne.
@biljana-matkovic Ormar izgleda baš čarobno, ladica punih magije... 🤩
Naša mala škola PŠ Zastražišće koja broji tri učenika njihova učiteljica i knjižničarka koja putuje u područnu školu od ove godine su uključeni u projekt Naša mala knjižnica. Na prvom druženju pročitali smo priču Čarobni ormar, rješavali smo knjižice sa zadatcima i crtali
najdraže dijelove priče.
Učenici su bili oduševljeni i uskoro krećemo u novu avanturu
.
OŠ "Milan Brozović"
Kastav
Nadopuna prethodne objave:
Dovršili smo i video vezan uz kreativni zadatak izrade Čarobnog ormara koji možete pogledati na sljedećoj poveznici: https://youtu.be/xQQPllEA6So
Čarobiranje u učionici 3. r. OŠ Mahično
Smijeh, negodovanje, hvatanje za glavu - samo su neke od reakcija trećaša OŠ Mahično tijekom slušanja bajke "Čarobni ormar". U razgovoru su dodali kako je tata kralj pokušavao biti strog i pravedan prema razmaženoj kraljevni dok je mama kraljica "minirala" sve njegove pokušaje da kraljevnu "opameti". Na sreću, na kraju "se ona ipak opametila". Šaleći se s učiteljicom Brankom i knjižničarkom Svjetlanom, zaključili su kako će se i oni također opametiti. Za koju godinu, baš kao i kraljevna. ;D
Više o atmosferi u njihovoj učionici tijekom dvosata u četvrtak, 23. siječnja 2025., možete vidjeti u filmiću.
Na temelju priče "Čarobni ormar" učenici 4.a razreda OŠ "Đuro Ester" Koprivnica saznali su da moraju „paziti što žele jer bi im se moglo ostvariti“. Razgovarali su o skromnosti i zahvalnosti te o tome kako za zadovoljstvo u životu ne trebaju velike i nedostižne stvari, već „svega pomalo“, dobrota i dobri odnosi s drugima.
Ispisali su svoje želje na papiriće te ih spremili u „čarobni ormarić želja“ izrađen od kutija. Napisali su što žele ostvariti, što bi željeli da im se ostvari, što žele dragoj osobi i planetu Zemlji, lude želje, ali i ono što ne žele. Našle su se tu raznovrsne želje; neki žele biti uspješniji u školi, ostvariti bolju ocjenu iz matematike ili postići dobar uspjeh na nacionalnim ispitima. Neki bi željeli imati svoj vlastiti nogometni klub, sudjelovati na svjetskom nogometnom prvenstvu, posjetiti New York, Tursku ili raketom otići na Mjesec. Poželjeli su i želje za svoje drage osobe. Žele mir u svijetu, a planetu Zemlji da ga ljudi manje zagađuju i da bude čist. Svakako ne žele da roboti jednog dana zamijene ljude.
Pretraživanjem online izvora izradili su prezentaciju o prirodnim ljepotama Slovenije u alatu MS PowerPoint.
Druženje srdočkih učenika s knjigom "Čarobni ormar" započelo je povratkom s prvog dijela zimskih praznika i potrajalo do kraja veljače. Tijekom tog vremena, osim tradicionalnog zajedničkog čitanja, komentiranja nepoznatih riječi i pojmova te istraživanja o (nama najbližem susjedu) Sloveniji (njihovoj zastavi, jeziku, Triglavu, Postojnskoj i Škocjanskoj jami; čovječjoj ribici i dr.) učenici su si dali i puno više kreativnog oduška nego prilikom obrade prve knjige pa su, osim izmišljanja vlastitih priča na temu njima odabranog čarobnog pomagala (čarobni stol, čarobni jastuk, čarobna lopta, čarobna deka itd.) isto pokušavali prikazati i crtežom ili čak stripom, a učenici 4.a otišli su i "korak dalje" te se okušali u (samostalnoj!) izradi autorske predstave inspirirane istim zadatkom iz radne bilježnice.
OŠ "Klana" - Naša mala knjižnica
Učenici 4. razreda OŠ "Klana" prvi put ove školske godine sudjeluju u međunarodnom projektu Naša mala knjižnica te sudjelujući u ovom poučnom i zabavnom projektu razvijaju čitalačku pismenost i ljubav prema knjizi. Učenici su uz vodstvo svoje učiteljice Tee Jotić i školske knjižničarke Ksenije Sobotinčić Štropin u školskoj knjižnici sudjelovali na čitalačkoj radionici te su interpretirali zadano književno djelo „Čarobni ormar“ autorice Jane Bauer. Sudjelovali su u kvizu za poticanje čitanja te su rješavali zadatke iz Kreativne knjižice, a sve u sklopu interpretacije književnoga djela i razvijanja komunikacijskih i suradničkih vještina. U svom razredu učenici imaju uređen kutak za čitanje te mogu tijekom cijele školske godine čitati knjige, opuštati se i zabavljati uz zanimljive sadržaje i likove zanimljivih i poučnih književnih djela predviđenih za čitanje u projektu NMK. Sudjelujući u projektu Naša mala knjižnica učenici OŠ "Klana" razvijaju sposobnost čitanja s razumijevanjem i interpretativnog čitanja naglas te izgrađuju pozitivni odnos prema knjizi, knjižnici i čitanju.
Učenici Osnovne škole Zamet ove godine po prvi puta sudjeluju u projektu Naša mala knjižnica. Uključili su se učenici 4. razreda, sa svojim učiteljicama Nelitom Škorić i Suzanom Barbalić te školskom knjižničarkom. Projekt smo započeli bajkovito, u siječnju ove godine, čitanjem djela Čarobni ormar slovenske autorice Jane Bauer, rješavanjem zadataka u Kreativnim knjižicama, kreativnim izrazom i sudjelovanjem u nagradnom zadatku uz kojeg smo se najbolje zabavili – osmišljavanjem i izradom Čarobnog ormara. Upoznali smo se bolje i sa susjednom nam Slovenijom, što se učenicima vrlo svidjelo, a korelaciju dvoraca i života u njima napravili smo s našim dvorcima kojih u Primorsko-goranskoj županiji ne nedostaje. Zagrijani za čitanje, učenici s veseljem čekaju druženje uz novi naslov u knjižnici.
U sklopu projekta Naša mala knjižnica učenici 3.a i b razreda čitali su u studenom knjigu Čarobni ormar, slovenske spisateljice Jane Bauer.
Nakon pročitane knjige učenici su rješavali kreativne knjižnice. Kroz igru tišine upoznali su se sa Slovenijom te izrađivali kartice o Sloveniji. Također, upoznali su nove nepoznate riječi za koje su mislili da imaju potpuno drugačije značenje.
Na kraju su osmislili vlastitu dramatizaciju knjige Čarobni ormar. Uživali su pripremajući ju, a u samoj izvedbi uživali su i učenici prvog razreda kao gosti.
Mirela Pakšec, učiteljica razredne nastave
Čarobni ormar u OŠ "Matija Gubec" Magadenovac
U srijedu, 11. prosinca 2024. knjižničarka je učenicima čitala knjigu slovenske autorice Jane Bauer, a pod nazivom Čarobni ormar. Ova zanimljiva priča obrađuje univerzalne teme koje su važne za sve uzraste, poput razmaženosti, skromnosti i zahvalnosti. Kroz lik kraljevne koja je sve osim savršene, priča pruža priliku za razmišljanje o vlastitim vrijednostima i ponašanju. Učenici su nakon pročitane priče na satu hrvatskoga jezika nastavili druženje s knjižničarkom na satu likovne kulture te su se prihvatili rješavanja zadataka u kreativnoj knjižici. Sudjelovali su i u nagradnom zadatku te izradili vlastiti čarobni ormar s ladicama u koje su zatim stavili svoje želje. Ormar smo izradili koristeći reciklirane materijale poput kartonskih kutija, ostataka ukrasnog papira i slično. Knjigu je autorica protkala nadahnućima iz svog rodnog zavičaja (Kostel), pa je tako kroz ilustracije spomenuta i igra na sreću iz tog kraja, a danas se može pronaći još samo u Kočevskom muzeju. Igru smo odigrali i mi te ponovili svoje znanje matematike. Igra pod nazivom fiks-niks igra se tako da trebate 100 listića na koje napišete brojeve od 1 do 100. Na svakom je listiću po jedna brojka. Listići se presaviju i stave u kutijicu/vrećicu. Svako dijete izvlači po tri listića, a njihov zbroj treba biti manji od 100. Iako je ova igra na sreću bila zabranjena, nama je dobro došla za ponavljanje zbrajanja.
U jednoj, ne tako dalekoj zemlji, postoji dvorac sazdan od mašte u kojemu se ispunjavaju sve rođendanske želje jedne vrlo razmažene princeze. Na krilima projekta „Naša mala knjižnica“, učenici 2.b razreda, učiteljice Anica Iskrić, Marijeta Rimac Rogoznica i knjižničarka Tihana Perić, poletjeli su u spomenuti dvorac kojeg je izmaštala slovenska književnica Jana Bauer u svojoj knjizi „Čarobni ormar“.
Upoznali smo razmaženu princezu, njezine roditelje, podanike dvorca i paža kojega princeza želi impresionirati svojim željama jer je, naravno, on ljubav njezina života. Nakon čitanja smo razgovarali o ispunjenim i neispunjenim željama, o princezinom odgoju, o njezinom odnosu s roditeljima pa pokušali utvrditi je li i našim roditeljima ponekad teško te zašto ne dobijemo uvijek ono što želimo. Razgovor o odnosima unutar obitelji, ponijeo nas je na temu ljubavi te smo razgovarali i o slatkim mukama koje muče naše drugašiće.
Na kraju su naši učenici napravili svoj čarobni ormar u koji su skrili svakakve želje, velike i one naizgled male. Moramo priznati da su nam njihove želje zagrijale srca budući da su naši učenici poželjeli mir za cijeli svijet jer se boje rata, avion za majke zato što su najbolje na svijetu (a najboljima uvijek dobro dođe putovanje), kućnog ljubimca koji bi im „uljepšao život“ i role kako bi se cijelo ljeto mogli zajedno rolati po gradu. No, nisu samo učenici poželjeli želje, poželjele su ih i učiteljice i knjižničarka - zdravlje i sretno djetinjstvo svim učenicima našeg 2.b razreda. S veseljem iščekujemo ispunjenje svih želja zaželjenih taj dan, ali i novu knjigu koju ćemo čitati u sklopu projekta Naša mala knjižnica.
Potaknuti sadržajem slikovnice „Čarobni ormar“ učenici 4.a razreda OŠ „Đuro Ester“ Koprivnica u alatu PowePoint suradnički su izradili prezentaciju o prirodnim i kulturnim ljepotama Slovenije, malene ali prelijepe državice koja ima svega pomalo. Kako je dvorski čarobnjak iz priče imao sposobnost stvaranja novih izuma, izradili su i prezentaciju o najpoznatijim hrvatskim izumima i izumiteljima te društvenu igru memory kartica s temom hrvatskim izuma.
© 2025 NMK
Powered by Ibis grafika