Registrirajte se svojim imenom i prezimenom i postanite dio interaktivne NMK zajednice! Komentirajte, razmjenjujte mišljenja i profesionalno se povežite s kolegama i kolegicama u projektu. Učinimo ovaj forum mjestom za učenje i stjecanje novih profesionalnih iskustva!
Molimo vas da komunikaciju održavate primjerenom, pristojnom i poticajnom. Svoje objave objavljujte u odgovarajuće teme. NMK zadržava pravo moderiranja i kontrole sadržaja – svi neprimjereni sadržaji i komentari, vrijeđanja i drugi oblici neprimjerene komunikcije bit će izbrisani, a autori takvih sadržaja bit će blokirani. Nepoštivanje GDPR odredbi kao i nepridržavanje zakona RH bit će prikladno sankcionirani.
Uhvatio sam gnoma neobična je i zabavna slikovnica neoobičnog i zabavnog autora. Kako ste se vi u svojim skupinama i razredima zabavili tijekom čitanja? Podijelite s nama svoja iskustva! Naravno, molimo vas da pritom poštujete Pravila ponašanja.
Slikovnica naglašava važnost dječje maštovitosti i razumijevanja. Ova slikovnica mogla bi postati poticaj za istraživanje razvoja dječje empatije, kreativnosti i socijalnih vještina u neobičnim, ali istovremeno vrlo jednostavnim životnim situacijama. Dječakova upornost u pokušaju stvaranja prijateljstva s mrgodnim gnomom može se interpretirati kao primjer učenja o prihvaćanju različitosti i rješavanju sukoba na pozitivan način. Trenutak u kojem dječak dopušta gnomu da pobjegne predstavlja prekretnicu u njihovom odnosu - iz sociološke perspektive mogli bismo ga interpretirati kao primjer transformacije odnosa između dviju različitih skupina ili individua. Bombon na kraju priče mogli bismo protumačiti kao simbol reciprociteta i razmjene - iako u formi poklona, u narativnom smislu može predstavljati izazov i potencijal za nastavak priče. Možete li s djecom osmisliti nastavak?
Čitanje i razgovor o glavnom liku slikovnice, te njegovom ponašanju.
Pitanjima Koja su se nesretna zbivanja dogodila u priči?Čime je dječak uhvatio gnoma?, Što gnomovi jedu? Tko je glavni krivac za sve nezgode? (iz kreativne knjižice) nastojali smo potaknuli djecu na verbalizaciju pročitanog, prisjećanje elemenata priče.
Izrada vlastitog gnoma od papirnatih tuljaca i kolaža
Istraživanje zanimljivog detalja iz slikovnice-RUŽMARIN: Igre pronalaženja ružmarina u sobi dnevnog boravka, promatranje ružmarina- slikanje grančice ružmarina.
- kao uvod u čitanje ove zanimljive slikovnice bilo je druženje s majkom dječaka, polaznika naše skupine, koja se bavi šivanjem pa nam je u vrtić donijela pregršt lijepih, šarenih gnomova. Ispričala nam je kako su nastali u njenoj krojačkoj radionici ali i legendu o gnomu.
- „Uhvatio sam gnoma“ djeca su slušala s velikim interesom, listala su i gledala ilustracije u slikovnici, komentirala… Većina djece kod kuće ima svog malenog gnoma, kojeg uglavnom koriste u igri ili kao ukras u blagdansko vrijeme, na božićnoj jelki…
- kombinacijom flomastera i vodenih boja likovno se izražavaju na temu „Moj mali gnom“
- zajedno smo izradili i vrtićkog patuljka nastalog lijepljenjem dijelova stiropora na kartonsku podlogu. Kako bi bio što ljepši i neobičniji djeca su ga oslikala, dodali smo mu tkaninu, čupavu vunu, divlji kesten, špagu, gumbe, kamenčiće, grančice, dijelove iz konstruktora kojeg više ne možemo koristiti...
- razgovarali smo o emocijama, kako se osjećao gnom iz priče, kako se osjećamo mi u pojedinim situacijama, kako izražavamo svoje emocije, djeca pričaju što ih ljuti, veseli, čega se boje...
- izradili smo i društvenu igru koju su djeca nazvala „Gnomovi u boji“. Na kapu svakog gnoma potrebno je staviti ukras iste boje, a boju određujemo bacanjem kocke. Pobjednik je onaj koji prvi uspije ukrasiti sve kapice gnomova. Osim što djeca uče poštivati pravila igre, čekati na red, međusobno komuniciraju i uče imenovati boje.
U dječjem vrtiću "Suncokret" u skupini Bubamare knjiga Uhvatio sam gnoma druga je knjiga po redu koju smo čitali te smo upravo gnoma izabrali za našeg knjižnog junaka. Kroz knjigu i Kreativnu knjižicu spoznavali smo o različitim emocijama, njihovom izražavanju i situacijama koje u nama bude određene osjećaje. Dobro smo se zabavili oponašajući različite grimase međusobno i pred ogledalom i prepričavajući različite doživljaje i situacije. Gnom-ić u Kreativnoj knjižici nas je također zabavio svojim zadacima, a mi smo se njemu odužili kreativnim likovnim radovima. 😀
Prilažemo slike našeg gnom-ića za razmjenu (tu je nedovršen, ali na putovanje je krenuo dovršen 😉 ) i likovne radove naših mališana.