Forum

Dobrodošli na NMK Forum!

Registrirajte se svojim imenom i prezimenom i postanite dio interaktivne NMK zajednice! Komentirajte, razmjenjujte mišljenja i profesionalno se povežite s kolegama i kolegicama u projektu. Učinimo ovaj forum mjestom za učenje i stjecanje novih profesionalnih iskustva!

Prije početka korištenja Foruma, molimo vas da pročitate Pravila ponašanja i Upute za korištenje.

Molimo vas da komunikaciju održavate primjerenom, pristojnom i poticajnom. Svoje objave objavljujte u odgovarajuće teme. NMK zadržava pravo moderiranja i kontrole sadržaja – svi neprimjereni sadržaji i komentari, vrijeđanja i drugi oblici neprimjerene komunikcije bit će izbrisani, a autori takvih  sadržaja bit će blokirani. Nepoštivanje GDPR odredbi kao i nepridržavanje zakona RH bit će prikladno sankcionirani.

NMK Forum tutorial

Notifications
Clear all

Zvuk

21 Objave
15 Korisnici
12 Likes
329 Pogledi
Objave: 15
(@svjetlana)
Osnovna škola Mahično s Područnom školom Goršćaki i Osnovna škola Rečica
Član: prije 10 mjeseci

Osnovna škola Mahično - učenici 1. razreda 

1717400715845
1717400715819
1717400715796
1717400715783

Kako smo spojili Dan škole, 29. svibnja 2024., i Našu malu knjižnicu? Vrlo jednostavno! U školskoj smo knjižnici čitali, gledali i slušali slikovnicu "Zvuk". Kao i uvijek, bilo je veselo i zabavno, a ovoga puta i poprilično glasno! 😉 Koliko glasno, doznat ćete pogledate li film

Odgovori
Objave: 2
(@viki)
DV Škrinjica, Vidovec
Član: prije 10 mjeseci

Ova prekrasna slikovnica nam je pokazala bogatstvo zvukova koji nam se nude na uživanje, a mi ih često zanemarujemo. Stoga smo uz ovu slikovnicu pokušali više slušati, zapažati i uživati. Tijekom naših šetnji osluškivali smo razne zvukove i pogađali o kojem zvuku je riječ, slušali smo raznovrsnu glazbu (tihu i umirujuću ili glasnu i pobuđujuću), pogađali različite zvukove iz okoline putem različitih medija, igrali različite igre pogađanja odakle dolazi zvuk, slikali uz glazbu različitim sredstvima i tehnikama. Saznali smo da u jednom malom selu na sjeveru Turske postoji neobičan jezik – jezik zviždanja (kuštili), što ustvari znači ptičji jezik. Stanovnici tog sela svladali su zviždanje uz pomoć prstiju i jezika te se mogu sporazumijevati na velikim udaljenostima, dakle mogu prenijeti poruku s jednog brda na drugo bez vikanja ili korištenja mobitela. Izradili smo svoje jednostavne telefone uz pomoć papirnatih čaša i konopca te tako naučili da se zvuk prenosi na mnoge načine – putem zraka, metala, vode, žice…  Pjevali smo i svirali instrumentima te ugostili glazbenike koji su nam predstavili neke instrumente. Pokazali su nam koliko bi svijet bio zakinut i siromašan bez glazbe koja nam obogaćuje život, pobuđuje pozitivne osjećaje i izmamljuje osmijeh na lice. Zvukovi okoline pomažu djeci da razumiju svijet oko sebe, olakšavaju snalaženje u poznatom i nepoznatom prostoru te sveukupno djeluju na intelektualni razvoj. Također, prepoznavanje zvukova ptica, kiše, vjetra ili prometa pomaže djeci da razviju svijest o okolišu, njegovoj važnosti i načinima očuvanja. Zvukovi mogu utjecati i na emocionalno stanje djece – umirujući zvukovi poput šuma kiše ili mirne glazbe pomažu u opuštanju, izgradnji koncentracije i otpuštanju stresa.

 

20231009 101807 1 optimized 2000
119
20240226 095036 optimized 2000
20240202 095238 optimized 2
20240307 142819 optimized 2000

 

Odgovori
Objave: 2
 Heda
(@heda)
Naziv ustanove
Član: prije 8 mjeseci

Aktivnosti i igre u potrazi za zvukom :

- odgojitelj proizvodi različite zvukove s predmetima u sobi dnevnog boravka. Broj zvukova se s vremenom povećav, djeca opisuju imenuju zvuk i način njegova nastanka. 
- putem mobitela odgojitelj koristi zvukove iz prirode, zvukove tijekom šetnje ulicom na putu do škole 
- nudimo djeci različite predmete koji su sebi skrivaju zvukove: morska školjka, rola od papira, celofan , čaše , žlice...

isprobavamo kakve sve zvukove svojim glasom možemo proizvesti. Izrađujemo improvizirani rog uz  pomoć tuljaca, papira za pečenje i gumice.

uz pomoć papirnatih čaša, vune i metalnih žlica istražujemo kako nastaje zvuk, kako čujemo zvuk i mogu li neki predmeti različito zvučati. Djeca su opisivala da nastaje zvuk crkvenih zvona i da jako odzvanja.

Spoznali smo da se moramo jako utišati da bi čuli zvukove koje inače zanemarujemo zato smo često igrali igre tišine i koncentrirali se na svijet oko sebe  

IMG 7963
IMG 7964
IMG 7965

kretanje zvuka :

pripremamo rižu, posudu, zvučnik, foliju i mobitel. Tražimo zajedno odgovor kako zvuk putuje. Odabiremo glazbu različitog intenziteta te se riža kreće ovisno o glazbi koja svira. Isto ponavljamo s otopljenim bojama koje se spajaju ili odvajaju ovisno o intenzitetu glazbe.

IMG 5112
IMG 5114
Odgovori
Stranica 4 / 4
Share: