- O NAMA
- O PROJEKTU
- OLL/en
- Aktivnosti
- Galerija 2024./2025.
- NMKolumna
- NMKalendar
- FORUM
- PRIJAVITE SE!
- O NAMA
- O PROJEKTU
- OLL/en
- Aktivnosti
- Galerija 2024./2025.
- NMKolumna
- NMKalendar
- FORUM
- PRIJAVITE SE!
BENAS BERANTAS uvijek je volio čavrljati s prijateljima za vrijeme odmora. Obožavao je školske izlete i ekskurzije i jaaako je volio čitati. Baš je zato gotovo svake godine, na prvi dan škole, nešto čitao pred drugim učenicima. Naravno, nastavio je i dalje sa strastvenim čitanjem pa je, kad je malo porastao, postao pisac.
VILIJA KVIESKAITE u školi je najviše voljela žabe i insekte. Najdraži predmet bio joj je Priroda i društvo, a voljela je i crtati i slikati. Za vrijeme školskih odmora najradije bi pojela kakvo pecivo s cimetom, što joj je još uvijek jedna od dražih slastica.
MIRJANA BRAČKO jedva je čekala da krene u školu. Kad je naučila čitati na hrvatskome, počela je čitati i na drugim jezicima – francuskom, ruskom, litavskom, engleskom… Uvijek je bila najbrža čitačica, a kao najmlađa članica Gradske knjižnice, na poklon je dobila knjigu koju još uvijek čuva!
Slikovnica Prvi dan škole priča je o neobičnim pripremama za školu. Kroz likove vjeverice Jerka i vranića Graka autor uspješno istražuje teme vezane uz početak školske godine, strahove i očekivanja koji prate svako novo poglavlje u životu djeteta. Dječja iskustva, iako ispunjena znatiželjom i veseljem, nerijetko su popraćena nesigurnostima, pogrešnim pretpostavkama i nesporazumima, što čini osnovu ove priče. Kroz humoristične situacije, likovi postupno uče važne životne lekcije: da ne treba brzati u donošenju odluka, da je važno vjerovati svojim roditeljima, a i da svi ponekad griješe.
U središtu priče nalaze se dva kontrastna lika: pedantni Grako i opušteni Jerko. Grako je dijete koje pristupa svakom zadatku s velikim ozbiljnošću i pažljivo se priprema za svaki korak. Jerko, iako pokazuje istu želju za novim iskustvom, više voli improvizirati i djelovati spontano. Ovi su likovi izvrsna osnova za razvoj priče jer prikazuju različite pristupe, emocije i ponašanja koja djeca doživljavaju na početku školovanja.Kroz sve nesporazume i izazove koji se javljaju na putu, djeca uz Jerka i Graka uče o važnosti pravilne komunikacije, prijateljstva i prihvaćanja različitosti. Usprkos nesigurnostima, njih se dvojica podupiru i uvažavaju, što čini osnovu za izgradnju čvrstih odnosa.
Priča nas također upozorava i kako se ne treba uvijek oslanjati na vanjske izvore informacija. Nesporazum s medvjedom, koji je pogrešno rekao vrijeme, prikazuje kako može doći do zabune u situacijama kad ne provodimo vlastite provjere. Ovo je jako korisna lekcija za djecu, jer ih potiče na kritičko razmišljanje i pouzdanje u vlastite sposobnosti da samostalno dolaze do rješenja.
Putovanje do škole predstavlja metaforu za životne izazove koje djeca mogu doživjeti na svom putu odrastanja. Svi susreti s raznim likovima, koji im pokušavaju pomoći na neobičan način, pokazuju kako život može biti pun neočekivanih prekretnica i novih iskustava. Djeca se kroz ove situacije suočavaju s raznim izazovima i uče kako improvizirati i snalaziti se u novim okolnostima. Humor koji je prisutan kroz cijelu priču također ima važnu ulogu u ublažavanju napetosti koju djeca mogu osjećati prije početka škole.
U konačnici, Prvi dan škole nije samo priča o početku škole, već o snazi prijateljstva, važnosti komunikacije i učenju iz vlastitih pogrešaka. Priča izaziva djecu da promisle o tome kako se nositi sa nesigurnostima koje često prate velike promjene u životu, a kroz humor i igru pokazuje da je uz podršku prijatelja i obitelji svaki novi početak, pa tako i prvi dan škole, nešto što se može s osmijehom prevladati. Uz ovu slikovnicu djeca mogu naučiti kako se nositi s nesigurnostima, spoznati važnost povjerenja u vlastite sposobnosti, te kako se suočavati s životnim izazovima.
© 2025 NMK
Powered by Ibis grafika