Roditelji – kreativni suradnici u projektnom radu

Autorice NMKolumne:

Viktorija Artić
Ana Brodar

odgojiteljice

Dječji vrtić “Škrinjica”, Vidovec

Dječji vrtić „Škrinjica“ iz Vidovca dugogodišnji je sudionik projekta Naša mala knjižnica. Iz godine u godinu trudimo se ravnopravno sudjelovati i aktivno djelovati ne samo unutar projektnih aktivnosti, već i u našoj društvenoj zajednici. Tako smo u sklopu aktivnosti koje ovaj projekt predlaže ostvarili važne suradnje s lokalnim organizacijama, a najviše se ponosimo pozitivnom i vrlo aktivnom suradnjom s našim roditeljima, koje redovito uključujemo u sva vrtićka zbivanja, kao i u provođenje projektnih aktivnosti. Projekt NMK ove godine pogotovo predlaže kontekstualna proširenja aktivnosti izvan vrtićkih ustanova, a tu priliku objeručke prihvaćamo.

Naša skupina “Loptice” aktivno je sudjelovala u prošlogodišnjem NMK projektu, doživljavajući pozitivne reakcije djece na sve povezane aktivnosti. Projekt je potaknuo suradnju s roditeljima i širom društvenom zajednicom, uključujući i razmjenu knjižnih junaka s Dječjim vrtićem Opatija. S velikim entuzijazmom smo krenuli u nove aktivnosti, posebno istražujući temu slikovnice “Moja baka” te organizirali kutić NMK u sobi dnevnog boravka kako bi djeca mogla uživati u čitanju slikovnica u ugodnoj atmosferi. Prilikom planiranja aktivnosti s djecom težimo raznolikosti kako bismo potakli razvoj svih njihovih kapaciteta. Fokusirani smo na cjeloviti razvoj djece, a radom na slikovnici “Moja baka” ciljano utječemo na razvoj različitih kompetencija, uključujući motoričke, jezične, matematičke, prirodoslovne, kulturne, socijalne i građanske kompetencije.

Na temu slikovnice „Zvonko“ s djecom smo provele velik broj aktivnosti tijekom kojih pružamo mogućnost razvijanja i usavršavanja raznih kompetencija, s naglaskom na socioemocionalne i jezične kompetencije. Jedan od glavnih odgojno-obrazovnih ciljeva jest razvoj empatije kod djece, posebno naspram slabovidnih, slijepih te gluhih i nagluhih osoba, koristeći pritom slikovnicu „Zvonko“ kao polaznu točku u poticanju komunikacije u skupini.

Djeca su pokazala velik interes za slikovnicu. Pažljivo su pratila sadržaj i povezivala ga sa događajima i iskustvima iz stvarnog života. Sam sadržaj slikovnice djeca su često prepričavala prema sjećanju, pomažući sami sebi korištenjem ilustracija iz slikovnice. Djeca su razumjela što se Zvonku događa te su cijeloj priči pristupila pažljivo, empatično komentirajući da mu sigurno nije lako kada ne vidi, a isto tako i kada ne čuje. U nekim simboličkim igrama djeca su sebe ili lutke stavljala u situaciju Zvonka te su na trenutke oni bili ti koji ne vide ili ne čuju.

Tijekom aktivnosti poseban smo naglasak stavile na stjecanje iskustva sluhom, dodirom i kretanjem.  Iako su za sve aktivnosti djeca pokazala velik interes i vrlo rado sudjelovala u njima, izdvojile bismo jednu posebnu aktivnost – izradu taktilnih slikovnica. Roditelji i djeca tražili su materijale različiih teksture kako bi izradili stranicu slikovnice. Izradili su različite motive od materijala poput pluta, plastičnih čepova, tjestenine, drvenih bojica, kovanica, ključeva, riže, spužve… Izrađene predloške djeca su donijela u vrtić kako bismo ih uvezli u dvije taktilne slikovnice. Naravno, one su nam kasnije poslužile za  aktivnosti  taktilnog prepoznavanja materijala, opisivanja materijala riječima te crtanja/slikanja na temelju taktilnog doživljaja.

Taktilne slikovnice još su uvijek aktualne u našoj skupini, a posebno su vrijedne jer su se u njihovu izradu uključili i roditelji, čije su reakcije i povratne informacije bile vrlo pozitivne, što nas posebno veseli i na što smo neizmjerno ponosne. Po završetku prošlogodišnjeg projekta NMK informirale smo roditelje da ćemo ih ove godine više uključiti u projekt, kako bi na taj način bili bolje informirani i imali uvid u ono što se s djecom sve radi. Tako su se ove godine već uključili u nekoliko aktivnosti, čak smo uključili i bake za vrijeme čitanja slikovnice „Moja baka“. Pozvale smo ih na kreativnu božićnu radionicu na kojoj su se u ugodnoj atmosferi podružile i pomogle nam u šivanju božićnih ukrasa za vrtić, a one su se rado odazvale.

Uključivanjem roditelja, ali i članova šire obitelji djelujemo ne samo na stvaranje suradničkog odnosa između roditelja i odgojitelja, već i na aktivnu kulturnu dinamiku obiteljskih i društvenih odnosa. Na taj način zajedničkim djelovanjem te ostvarivanjem kvalitetnih suradnji kontinuirano radimo na osiguravanju bezbrižnog rasta i razvoja naše djece, jačamo obostrano povjerenje, a o tome koliko su djeca ponosna na zajedničke uratke ili rješavanje zadataka iz Kreativnih knjižica ne moramo niti govoriti!

 

Viktorija Artić i Ana Brodar
odgojiteljice i NMK koordinatorice
Dječji vrtić “Škrinjica”, Vidovec