Projekt NMK u OŠ Matija Gubec, Magadenovac

Kroz projekt “Naša mala knjižnica 2021./22.” su učenici četvrtog razreda tijekom nastavne godine sudjelovali u nizu radionica  na kojima su čitali ponuđene knjige te provodili aktivnosti inspirirane pročitanim djelima. Ispunjavali  su zabavne zadatke iz Kreativnih knjižica te na taj način razvijali maštu i kreativnost. 

Na početku projekta govorili smo o važnosti čitanja, upoznali se s knjigama koje ćemo čitati te se dogovorili o uređenju Čitateljskog kutića. (16. listopada 2021.)

Na prvoj radionici poticanja čitanja u 4. razredu PŠ Marijanci u okviru projekta NMK učenici su uz igre s abecedom i igre “pomakni se u sredinu” koje su dio PTLM (Play to learn more) metode rado sudjelovali i otkrivali naslovnice knjiga koje će čitati tijekom nastavne godine. Bilo je zabavno i njima nešto potpuno novo. Slažući slagalice/puzzle otkrili su naslovnice knjiga i imena autora što je izazvalo veliko zanimanje i poticaj za čitanje. 

21. prosinca održana je radionica na kojoj smo čitali knjigu Medvjedovanje Kestutiusa Kasparavičiusa. S približavanjem najljepšeg godišnjeg blagdana – Božića kroz Našu malu knjižnicu krenuli smo s medvjeđom obitelji na čudesno putovanje oko svijeta kako bismo posjetili njihove rođake u najudaljenijim i najneobičnijim zemljama, zauzete pripremama za doček Božića: bijele medvjede na Sjevernom polu – ljubitelje lova na ribe ispod leda, vesele mekodlake koale u žarkoj Australiji, žitelje tajanstvenog kraljevstva plišanih medvjedića i čistunce medvjediće zviježđa Velikog medvjeda….

Dok smo uživali u čitanju naša Lokomotiva čitateljskog vlakića dobiva sve teži posao je je za njom sve više vagona!

Na čitateljskoj radionici održanoj u ožujku knjižničarka je s učenicima čitala slikovnicu naslova Ahaa!  čiji su autori Els Heinsalu i Kristi Kangilaski. Slikovnica nam je odgovorila na pitanja: Kako se postaje znanstvenik i što znanstvenici rade? Što su otkrili Arhimed, Galileo Galilei, Aristotel, Isaac Newton, Constatin Fahlberg i Alexander Fleming? Kako se razmnožavaju bakterije, što je penicilin i zašto jabuka uvijek pada prema dolje, a nikada prema gore ili ukoso? Ova popularno znanstvena slikovnica estonske autorice Els Heinsalu ponudila nam je odgovore na brojna pitanja, a saznali smo i da pametno dijete najviše na svijetu voli postavljati pitanja: ŠTO? ZAŠTO? KAKO? ZAR? ZAŠTO? Kad takvo dijete odraste i još uvijek voli postavljati pitanja, možda postane ZNANSTVENIK. A što čini znanstvenik kad pronađe odgovor na pitanje koje si je postavio? Naravno, vikne: “Ahaa!” 

Ova knjiga vrijedna je jer djetetu na razumljiv i zabavan način pokazuje kako su veliki znanstvenici poput Arhimeda, Galilea Galileia i Newtona došli do svojih otkrića. Nije potrebna samo znanstvena preciznost, već i igra!   Učenici su sa zanimanjem pratili tekst i ilustracije. Naveli imena znanstvenika o kojima su već ranije čitali.Pomoću knjiga iz školske knjižnice pronašli smo fotografije i ilustracije predmeta kojima se znanstvenici služe u svojim laboratorijima.  Kako je radionica održana na Dan žena razgovarali smo i o važnosti žena u znanosti.  Pročitali smo koje su to žene zaslužne za važna otkrića, a te smo podatke otkrili u knjizi Žene u znanosti. Aktivnost, koju su učenici s radošću prihvatili, bila je zamisliti sebe kao znanstvenika te se opisati i nacrtati.

Krajem svibnja održana je posljednja radionica u ovogodišnjem projektu. Knjižničarka je učenicima čitala ulomke iz knjige HB olovka, a nakon razgovora učenici su pisali doživljaje svoje olovke. U kratkoj priči koju su trebali napisati bilo je zanimljivih i duhovitih doživljaja.

Nakon aktivnosti pisanja učenici su dodali posljednje vagončiće u čitateljski vlakić te su dobili zahvalnice za sudjelovanje u ovom projektu.

Tijekom provođenja projekta uređen je maleni čitateljski kutak u učionici 4.a razreda, a u kojem su izložene knjige iz projekta bile u slobodnom pristupu učenicima. Učenici su čitateljski kutak obogatili i knjigama i naslovima koje su donijeli od kuće, a u ponudi za čitanje našle su se i donirane knjige i slikovnice te časopisi. Kutak je krasio i čitateljski vlakić s vagonima koje predstavljaju pročitane knjige. Čitalo se na radionicama, u slobodno vrijeme i pod odmorima.