Aktivnosti u DV Mendula, Pirovac

DV Mendula, Pirovac - aktivnosti!

Priča “Baubauk” odvela nas je u temu jeseni i šume te smo učili i o šumskim životinjama. Projekt “Jesen i šuma” obradili smo u naše sve četiri odgojne skupine. Kroz jesensko razdoblje puno smo istraživali, kako u sobama dnevnog boravka kroz prirodne materijale, tako smo i vani mogli opaziti kako jesen dolazi i prolazi. Maksimalno smo iskorištavali vrijeme za šetnje kako bi djeca uočila promjene oko sebe. Imali smo puno uvodne motivacije, vladalo je ugodno ozračje koje smo obogatili jesenskim pjesmama i igrama s pokretom. Priča „Baubauk“ naučila nas je da se svatko boji nečega tako da smo razgovarali o strahu i osjećajima te crtali ono čega se bojimo. Izrađivali smo i hranilice za ptice i pripremali im hranu.

Tijekom ovog projekta u predčitalačkom centru čitale su se raznorazne priče kao što su „Tajna šume“, „Grubzon“, „Šuma striborova“,„Juha od bundeve“, „Kako uhvatiti zvijezdu padalicu“, „Vjeverica i optimizam“, „Ježeva kućica“, „Mali žir“, „Pustolovina pšeničnog zrna“, „Juha od bundeve“, „Godišnja doba“, „Pod gljivom“, „Jesen u našem gradu“, recitacija „Kišobran“, „Vjeverice i optimizam“, „Baubauk“, „Ježeva kućica“, „Vuk koji je volio drveće“, recitacija “Jesen na putu”, recitacija: “Gljiva” , igrokaz „Jesenja priča“, „Vrapčićeva uspavanka“, „Medo i vjeverica“, „U šumi žive, pogodi im ime“, „Bakina kratka priča“ i „Zekina torta“.

U centru za početno čitanje i pisanje pomoću raznih materijala napravljene su aktivnosti „Slova na stablu“ i „Slova u lišću“, križaljka „Jesenski plodovi“ te Abecedna bundeva (složi slovo).

U likovnom centru se puno bojalo, crtalo, izrađivalo. Tako se crtao „Miš u šumi“, medo, košare i jabuke, bojala bundeva, izrađivala muhare od kartona za jaja i grančica te hamer papira i salvete. S bojicama se crtao igrokaz “Jesenska šumska šala”, oslikavalo se stablo s pastelama i vodenim bojama, izrađivala se “Jesenka” od lišča i bojica, pomoću pečata i tempere se oslikavala vrana, izrađen je zajednički plakat pomoću kolaž tehnike na temu priče “Baubauk”, izrađivala se još i vjeverice od hamer papira i lista, otiskivao list s pastelama, izrađivala sova od glinamola te su se crtale sove na masnom papiru s pastelama.
Skupina djece rane dobi obradila je u sklopu priče i vrijeme te je tako otiskivala dlanove temperom za izradu krošnje jesenskog stabla te bojala oblačić, kišne kapi, kišobran, kišne čizmice i lokvice.

U obiteljsko-dramskom centru izvodili su se razni igrokazi kao što su „Jabuka“, „Jesena priča“, „Baubauk“,„Važno zrno“, „Koka i zrno“, „Crv i jabuka“, „Jesenska šumska šala“, „Jesensko“, „Oblačni razgovor“ i „Jesenska svečanost“.

U istraživačkom-spoznajnom centru pomoću raznih neoblikovanih materijala djeci su ponuđeni razni poticaji kao što su „Potraži plodove povećalom“, „Promatraj list s povećalom“, „Vjeverica i žir“, igra „Jesenski motivi“ – pridruži sliku sjeni, „Stablo“ – spoji lik sa obrisom, proučavalo se vrijeme te šumski plodovi.

U glazbenom centru slušali smo raznorazne jesenske pjesme i brojalice -„Molba gljive muhare“, „Kruška, jabuka, šljiva“, „Teddy bear teddy bear turn around“, „Jesenska pjesma“, „Pekar“, „Bratec Ivo“, Jabučice malena“, „Muhara“, „Jesen“, „Kišobran za dvoje“, „Jesen kuca po balkonu“, „Pada, pada kiša“, „Jedna vrana gakala“, „Medo Brundo“.

U stolno-manipulativnom centru se igrao „Memori s lišćem“, memory „Jesenski plodovi“, igra „Šumski labirint“, „Nahrani vjevericu“, „Boc-boc“, “Jastuk” – motorička vježba s pucama, “Gljiva” – motorička vježba s štapićima za uho, slagalica „Strašilo“, slika tražilica – pronajđi dijelove slike, složi grančice po veličini i širini, pronađi obris grane i složi.

U predmatematičkom centru igrale su se igre „Prebroji sjemenke“, „Zbroji lišće“, „Usmjeri žir“.
U Centru za istraživanje prirode promatralo se stablo od korjenja do krošnje, te oblik, boja i veličina lišća uz pomoć povećala. Promatrao se i plakat „Gdje koja šumska životinja živi“.

U građevnom centru kao nagradni zadatak iz „Kreativne knjižice“ skupine djece predškolske dobi su pomoću lišća, grančica, jesenskih plodova, tuljaka, kartona izrađivali svoje vlastite šume, stabla i životinje.

Na izložbi povodom prve godišnjice postojanja našeg vrtića roditeljima i uzvanicima predstavljeni su dječji uradci i aktivnosti provedeni u sklopu ovog projekta.

Sve aktivnosti možete vidjeti na slikama u prilogu!

U sklopu pročitane priče “Vera i Srećkomeđubuhama” naša djeca iz skupine “Brzići” puno su razgovarali o kućnim ljubimcima, rješavali zadatke iz Kreativne knjižice i crtali svoje viđenje priče.

Rečenica u priči “Vera ima bogat svijet mašte…” potaknula je odgojiteljicu da pomoću čarobnih naočala koje je izradila, uroni s djecom u svijet mašte. Svatko dijete je imalo priliku staviti čarobne naočale i pretvoriti stvarni svijet u maštu, al i maštu u stvarni svijet.
Odgojiteljica je za djecu izradila i Veru, glavnog junaka istoimene prič. Djeca su izradila i bojala kućicu za Srećkameđubuhama te su kaširala Srećka i njegove posudice za vodu i hranu. Osim toga djeca su kaširala i bilježnicu koju smo skupa s Verom, Srećkom i našim čarobnim naočalama poslali na razmjenu knjižnog junaka.

Odgojiteljice su za djecu izradile i igre u predmatematičkom i predčitačkom centru tako da su djeca od geometrijskih oblika slagala razne oblike kao što su kućica, sunce, pas, bor i sl. i pomoću slogova na štapićima vježbali rastavljanje i sastavljenje riječi.

Igrali su igru dan – noć sa životinjama koje su kućni ljubimci te izrađivali lutke na štapićima koji su predstavljali glavne likove priče. Osmislili su svoju predstavu koju su uvježbavali unutar sobe dnevnog boravka te je nakon toga održali skupini djece rane dobi.

Sada čekamo da se naša Vera i Srećko vrate s razmjene knjižnog junaka kako bi mogli vidjeti što su sve oni proživjeli ovih nekoliko mjeseci i što su sve djeca iz Dječjeg vrtića Panda vidjela kroz naše čarobne naočale.