Zavirimo i saznajmo što se sve događa u DV Mendula

Mamin zmaj

Nakon pročitane pripovijetke „Mamin zmaj“ djeca su imala mnoštvo pitanja, najviše ih je mučilo je li zmaj muškog ili ženskog roda, ima li djecu, slušaju li ga te je tako vrlo brzo složeno pismo zmaju za nagradni zadatak. Također su se hitro bacila na crtanje svog zmaja.

Kako djecu učimo ekološkoj osvještenosti i recikliramo otpadni materijal umjesto od plastičnih čašica odlučili smo se naše zmajeve raditi od kartona za jaja. Tako su se djeca bacila na ljepljenje i bojanje i izradila svoju verziju zmaja. Kako bi ukrasili i prozor u sobi, od kartona su izradili i viseće zmajeve.

Potaknuta mnogim pitanjima djece, njihova odgojiteljica sašila im je male zmajiće i izradila jaje te izradila planinu sa stablima da im pobliže objasni tijek zmajevog života. Uz to im je izradila i memory na temu zmajeva, geometrijske oblike u zmajevima i razne druge igre.

Sve to možete vidjeti u prilogu!

Kiosk

Knjižni junaci

Slike knjižnih junaka koje su izrađivala djeca s roditeljima. Zadali smo roditeljima zadatak da skupa s djecom izrade junaka iz najdraže bajke njihovog djeteta te u jednu bilježnicu određen period zapisuju i/ili crtaju događaje i doživljaje koje su doživjeli sa svojim junakom. Nažalost se nije puno roditelja odazvalo, ali djeca koja su izradila svoje junake dobila su priliku svoje junake pokazati prijateljima u vrtiću i ispričati što su sve sa svojim junakom radili.

Tako je naša Žana je izradila “Zlatokosu” te je vrijedno svaki dan u dnevnik putovanja crtala i pisala što su ona i Zlatokosa radile. Doživljaje iz dnevnika putovanje prepričala je svojim prijateljima.

Naša Lara je izradila “Elzu” s kojom kaže da spava, gleda tv i ide u šetnju.

Našem Niki najdraži knjižni junak je “Petar Pan”. Prijateljima je ispričao gdje Petar Pan živi, protiv koga se bori i kako mu se zova prijateljica vila.

Naš Mateo je izradio “Ivicu i Maricu” i uz pomoć ostalih prijatelja ispričao priču o Ivici i Marici.

Našem Josipu najdraži knjižni junak je Olaf s kojim je tijekom Božićnih praznika svašta lijepoga doživio.

Ljekarnik Miško... ili zašto veljača ima 29 dana

Pripovijetka „Ljekarnik Miško… ili zašto veljača ima 29 dana“ probudila je veliko zanimanje kod naše djece, najviše ih je zainteresirala prometna nesreća koju je ljekarnik Miško doživio pa smo tako obradili temu sigurnosti u prometu i djeca su cijeli jedan pano iscrtali cestom, prometom, znakovima i sl. Bili su inspirirani i mnogim likovnim radovima. Crtali su tako ljekarnika Miška, znak ljekarne, epruvete, medicinsku sestru i liječnika, itd. Također su izrađivali i simbole veljače, srca i maske, a uređenje kutića ljekarne za nagradni zadatak posebno ih je obradovalo. Osim ljekarne napravili smo i kutić „Hitne“ te drvenu maketu ljekarne. U ovim kutićima se s radošću igraju.

Kako prestrašiti čudovište

Nakon čitanja pripovijetke „Kako prestrašiti čudovište“ naše odgojiteljice djeci su izradile kutiju kako bi na kartonu preljepljenog folijom mogli nacrtati odraz onoga što je i sam Repovac vidio u kutiji. Svako dijete nacrtalo je svoje viđenje te je rubove ogledala ukrasilo krep papirom. Na kraju smo sve radove složili u sobu našeg čitateljskog kutića kako bi nam krasio zid.

Možete vidjeti slike samog procesa izrade ogledala od kartona, djecu kako s uzbuđenjem otvaraju kutiju da vide što je unutra te knjižne junake istoimene pripovijetke koje su izradile naše odgojiteljice.

„Pripovijest o mišu koji nije imao sanjke“ inspirirale je naše odgojiteljice i djecu na cijeli niz aktivnosti te smo tako izradili mnoštvo igara na temu zime, snijega, snjegovića i slično, kao što su memory, čovječe ne ljuti se, utrka snjegovića itd. Zahvaljujući časopisu „Lovački vjesnik“ naučili smo puno o životinjama, a djeci je posebno zanimljiv bio polarni medvjed kojeg su na kraju i crtali. Tri panoa smo uredili u zimskom duhu te izrađivali pahulje, crtali snjegoviće, miševe, kornjače. Napravili smo i verziju knjižnih junaka iz priče te između ostalog jedan dio zida u sobi dnevnog boravka obojali smo s motivima planina i snijega, a ono što nas je posebno razveselilo je nagradni zadatak izrade kornjače. Kako bi djeca prilikom izrade vježbala i finu motoriku ruku odlučili smo se za šivanje kvadratića oklopa, tako da su starija djeca prionula igli, koncu i materijalu i bacila se na šivanje. I tako je naša velika kornjača postala dio našeg čitateljskog kutića i služi djeci kao još jedan plišanac u nizu!

Pe pita o nebu...

IZJAVE DJECE:

ŠTO MISLITE O ČEMU SE RADI U KNJIZI? ŠTO VIDITE? ISPRIČAJTE PRIČU!

  • LUKA B. – Bio jednom jedan dječak koji je sjedio na stolici, dječak je gledao u nebo. Htio je napraviti dugu.
  • PETAR M. – Onda je vanzemaljac vrtio kante bijele boje i onda je stvorio dugu.
  • KARLO B. – I onda sve postane bijelo!
  • KARLO M. – Baš bijelo, bijelo, bijelo!
  • KARLO B. – Leteća riba leti i riba je u vodi. Dječak pokušava bojati u šareno, a vanzemaljac sve u bijelo.
  • PETAR M. – Leteća riba leti i onda je dječak pokušao obojati šator koji je dugin.
  • PETAR M. – Vanzemaljci su se popeli na vrh okruglog oblika.
  • TONI V. – Vanzemaljac je vanka i onda se obojao u bijelo.
  • NIKO B. – To je medo!
  • PETAR M. – Nije to je vrh svemirskog broda!
  • LUKA B. – To je autić! Dječak razmišlja! Prisjetio se da oboja autić u bijelo. Piramida na kojoj je dječak svemirac stavio zastavu i dječak je ljut zato što je svemirac stavio zastavu. Ja vidim na slici žutu, crvenu i plavu boju.
  • SANJA Č. – Ja vidim plavu, zelenu i crvenu boju.
  • KARLO B. – Dječak je želio napraviti šator i uspio je.
  • LUKA B. – Žuta jabuka, crvena jabuka.
  • ROKO M. – I ima žuta kruška.
  • PETAR M. – Plava jabuka pa ja ću se onesvijestiti!

 

KAKO BI MOGLI NAZVATI PRIČU?

  • KARLO M. – BOJICE
  • PETR M. – BOJE
  • ŽANA Š. – DUGA