Čitateljski vlakić u školama

OŠ Hodošan

OŠ Dr.Vinka Žganca, Vratišinec

OŠ Kraljevica

Čitateljski vlakić 1.b razreda OŠ Kraljevica. Naši mali prvašići su ove godine, do sada, posudili i pročitali, što samostalno, što uz pomoć učiteljice, knjižničarke i roditelja čak 133 naslova. Vlakić je izradilo i obogatilo 11 malih čitača!

2.b, OŠ Šime Budinića, Zadar

Čitateljski vlakić učenika 2. b razreda broji 58 vagona. U čitanju je sudjelovalo svih 20 učenika, a ukupno su pročitali 60 knjiga, ne uključujući lektirne naslove. Vlakić je bio odličan dodatan poticaj za čitanje, a zašto, reći će vam i poruka koju odašilje njegova lokomotiva. Želimo da ova poruka uđe u sve domove, među sve učenike, dotakne one najmlađe, ali i sve odrasle. Ne zaboravimo, ovo je Godina čitanja! Čitajte, jer čitanje je jako, jako važno!

Veliki vam pozdrav šalje čitateljska ekipa 2.b razreda OŠ Šime Budinića i njihova učiteljica Nina Dokoza.

OŠ Ivana Mažuranića, Zagreb

U školskoj godini 2020./2021. u OŠ Ivana Mažuranića u 3. d razredu koji broji 22 učenika proveli smo međunarodni projekt „Naša mala knjižnica“. Izabrane knjige čitali smo i analizirali u sklopu sata lektire. Za djecu je ovakav način rada bio pravo osvježenje. Na zanimljiv način upoznali smo pisce i spisateljice putujući i upoznavajući njihove domovine.

         Djeca su na satu naglas čitala, štafetno ili u paru, izražavali smo dojmove nakon čitanja riječima ili crtežom, a zatim se zabavljali rješavajući našu Kreativnu knjižnicu.

         U kreativnoj knjižnici mnoštvo je maštovitih zadataka (zagonetki, križaljki, intervjua, stripova i još puno toga). Rješavali smo zadatke na satu, a ponešto je bilo ostavljeno za rad kod kuće. U dodatne su se zadatke rado uključili roditelji, bake i djedovi. Na taj su način stvoreni pravi mali projekti (Azrina soba, zekino neobično prometalo, plakat o patkama…).

         Učenici su bili potaknuti čitati. Popisali su knjige koje su pročitali tijekom školske godine i kad smo ih izbrojali otkrili smo da su pročitali ukupno 261 knjigu, tako da naš čitateljski vlakić broji 261 vagon. Bravo 3. d.!

OŠ Mahično

Čitateljski vlakić koji se nalazi u školskoj knjižnici. Ukupno je 15 učenika 3. razreda pročitalo 219 knjiga. U tu brojku nismo ubrojali po 10 obveznih naslova za cjelovito čitanje (lektirnih naslova) koje je svatko od njih također pročitao tijekom ove šk. godine.

OŠ Nikole Hribara, Velika Gorica

Naših malih čitatelja ima 21, a pročitali su 61 knjigu.

OŠ Vladimira Nazora, Potpićan

Učenici trećeg razreda OŠ Vladimira Nazora Potpićan svoje su vagončiće  pribadačama postavili na  zavjesu. Ukupno je 15 učenika, ispisali su preko sedamdeset vagončića naslovima i autorima knjiga, ali je broj pročitanih knjiga puno veći. Uživaju u čitanju i svim aktivnostima projekta Naše male knjižnice.

OŠ Antun i Stjepan Radić, Gunja

Ove godine u projektu aktivno je sudjelovalo 9 učenika koji su skupili 54 vagona!

OŠ Marija Bistrica

Sudjelovalo je 18 učenika koji su pročitali 92 knjige!

OŠ Čazma

Bili smo vrijedni i pročitali smo jako puno knjiga. Mislim da je bilo 185 kada smo zadnji put brojali, ali je kasnije bilo još knjiga u razredu. Lijepili smo vlakić u jedan razred, pa je krenula obnova škole i više nismo mogli u razred, onda nismo mogli ni do knjižnice jer je na drugom kraju škole, pa još i ta korona….

Sve poteškoće smo savladali i pročitali dosta knjiga. Vrijedan smo razred i pročitali smo svu lektiru, sve vaše knjige koje ste nam ponudili i još smo čitali knjige po vlastitom izboru.

Mi smo 3.b razred OŠ Čazma, 17 učenika.

2. c razred OŠ Jurja Dobrile, Rovinj

Čitateljski vlakić NMK učenika 2.c razreda iz Rovinja. Učenici su bili jako vrijedni i do danas su pročitali 54 knjige. Svaki naslov koji je zapisan na vlakiću, prokomentiran je od učenika koji je tu knjigu pročitao.

U razredu potičemo čitanje još od prvog razreda jer znamo da čitanjem rastemo.

OŠ Petra Zoranića, Nin

OŠ Đure Prejca Desinić

“U projektu je sudjelovalo ukupno 22 učenika iz 3. a i 3. b razreda. Još prošle godine ti su učenici bili zajedno u jednom razredu, no početkom ove školske godine podijeljeni su na dva razreda. Projekt Naša mala knjižnica, zanimljive slikovnice i zabavne aktivnosti pomogle su im da se, unatoč razdvojenosti, i dalje osjećaju povezano!
Tijekom godine, učenici oba razreda zajednički su u knjižnici “gradili” Čitateljski vlakić. U čitanju su bili izrazito marljivi te su tijekom trajanja projekta zadane knjige zbirno pročitali 74 puta, no ukupno su pročitali čak 280 knjiga! Vlakić se nije mogao zadržati  na planiranoj putanji, nego smo ga morali produžiti i na zid.
Posebno su se trudila i istaknula tri “najčitača”: Danijela je pročitala 57 knjiga, Gabrijel 46 knjiga i Stella 31 knjigu. Zaslužili su veliku pohvalu!”

OŠ Bršadin

U projektu su sudjelovali učenici četvrtoga razreda, njih 7, a tijekom projekta su pročitali ukupno 174 knjige. Budući da nam je prostor u učionici mali i da je dijelimo s još jednim razredom, naš vlakić smo morali organizirati malo drukčije. U privitku je fotografija s kuvertama u kojima su naši čitateljski vagončići, a uz to i fotografija koja prikazuje kako bi svi oni izgledali kad bismo ih imali gdje posložiti na pano. 

OŠ Martijanec

Sudjelovalo je 17 učenika koji su ukupno pročitali 221 književno djelo!

Osnovna škola Negoslavci

Sudjelovalo je 9 učenika koji su ukupno pročitali 109 knjiga.

OŠ Obrovac, PŠ Žegar

OŠ Dragojle Jarnević, Karlovac

Čitateljski vlakić pokazuje koliko su učenici pokazali interes za knjigu i čitanje. Uz knjige iz projekta, čitateljski vlakić sadrži i brojne zanimljive naslove, kako lektirne tako i one za slobodno čitanje. Veliki interes učenici su pokazali za knjige ” Tiko i Piko”, ” Slučajevi detektiva Macana”, ali i za Gregorove dnevnike. 

Čitateljski vlakić nalazi se u hodniku naše škole i svojom duljinom plijeni pozornost svih učenika. Posebnost su i dodane fotografije učenika – čitatelja. 

OŠ Ljudevita Modeca, Križevci

U čitanju su sudjelovali svi učenici iz razreda. U početku su čitali malo slikovnica, ali kako se vlakić povećavao tako je rasla i njihova želja za čitanjem. Nakon pročitane priče, u ” autorskoj stolici” su prepričavali  priču koju su pročitali. Neki su učenici čitali i duže romane, a neki slikovnice i kratke priče. Uglavnom, bili su svi oduševljeni i jedni drugima su preporučivali knjige za čitanje i jedni druge poticali na čitanje. I ja kao njihova učiteljica sam bila sretna jer su tako bogatili svoj rječnik što se posebno primijetilo prilikom pisanja sastavaka. 

OŠ Mare-Švel Gamiršek, Vrbanja

U međunarodnom projektu “Naša mala knjižnica “ sudjelovalo je trinaestero učenika 2. a razreda.  Učenici  su pročitali svih šest naslova (zadnji se uparavo čitaju). Budući da razred pohađaju brat i sestra nije bilo teško raspoređivati knjige za samostalno čitanje. Priče , slikovnice, bajke bile su nam i dodatni naslovi za lektiru u mjesecima “Lektire po izboru”. U suradnji sa knjižničarkom Suadom Lučić organizirali smo kreativne radionice i izrađivali postavljene zadatke.

Naš čitateljski vlakić ima 71 vagon. Projekt je pobudio interes za knjigu i većinom su učenici dodatno pročitali u prosjeku još  3 do 4 knjige. Naša kompozicija je toliko dugačka, jer u razredu imamo dječaka koji voli čitati i obožava knjige.  

On se zove Matias Sučić. Kad Matias čita u razredu je tajac, tišina, jer ga uživaju slušati. On im dočara priču, prenese na njih uzbuđenje, strah, veselje… Matiasa poznaju i knjižničari drugih knjižnica, bibliobusna služba Gradske knjižnice Vinkovci. U Općinskoj narodnoj knjižnici u Drenovcima je proglašen za najčitača. Sretni smo što je Matias s nama u razredu svaki dan i donosi nam radost čitanja. On i dalje uživa u knjigama i za njega vrijedi uzrećica “Knjiga je lijek”, jer čitajući on pronalazi sebi odgovore na sva pitanja i dječje nedoumice.              

Katica   Vareševac  učiteljica 2. a razreda

Gradska knjižnica i čitaonica Ogulin

OŠ Bartola Kašića, Vinkovci

U projektu su sudjelovali učenici 3. b razreda OŠ Bartola Kašića Vinkovci pod mentorstvom Vlaste Pavlović Elez u suradnji s učiteljicom Zvjezdanom. Pročitali smo sve naslove i odradili brojne aktivnosti. Bilo nam je jako lijepo tijekom projekta i veselimo se sljedećem.

Ukupan broj učenika je 12. Ukupan broj pročitanih knjiga je 6 (svi naslovi), a ukupan broj vagona je 72. 

Svaki učenik/-ica su je pročitao/-la sve knjige, a i dvije asistentice su također čitale s nama.